W tym poradniku chciałbym podzielić się z Wami moją wiedzą dot. gry Tricksterem. Nie pisałbym tego
poradnika gdyby nie to, ze na forum nie ma prawie żadnych konkretnych informacji na temat tej postaci.
Moje doświadczenie oparte jest o serwery oficjalne i wszystko co zamieszczam w tym tekście zostało
przeze mnie sprawdzone. Nie uważam się za bardzo dobrego trickstera, ale co nieco o tej postaci wiem
i myślę, że wielu osobom się ten poradnik przyda.
<obrazki - coming soon>Poradnik podzielony jest na 6 głównych części:
1. Ogólnie o postaci2. Skille a) Pułapki
b) Seedy
c) Skille nieprzydatne
d) Enchantowanie
e) Certyfikaty
3. Ekwipunek a) Zbroje
b) Broń
c) Dye
4. Exp a) Gdzie expić?
b) Jak expić?
c) Rola w party
5. PVP a) Olimpiada
b) Mass-PVP
6. Kilka dodatkowych poradtak więc:
-------------- 1. Ogólnie o postaci --------------
Trickster jest postacią która ma dużo skilli, w tym sporo mało przydatnych.
Na PVP nasza postać żre ogromne ilości many, co świadczy o jej dużej skuteczności.
Jak każdy łucznik jest pogromcą robe-userów. Strzały z kuszy nie zabierają many,
dzięki czemu expienie tą postacią nie jest wcale takie tragiczne. Trickster jest bardzo
mobilny i szybki, ale za to jego żywotność kuleje. Mimo słabego dmgu z kuszy,
bolty lecą szybko, a prawdziwą bronią tej postaci są jej bardzo potężne skille.
--------------------- 2. Skille ---------------------
Nasza postać posiada ogrom ciekawych skilli. Tutaj postaram się przybliżyć Wam
ich działanie i przydatność:
Warp - jest to skill który otrzymujemy jeszcze z 1 profesji. Teleportuje nas on
"do przodu" (w stronę, w którą zwrócona jest nasza postać) o dość spory kawałek ziemii.
Nieziemsko przydatny skill, który dodatkowo zwiększa naszą mobilność.
Decoy - bardzo ciekawy skill, który tworzy naszego "sobowtóra". Ów sobowtór
nie porusza się, nie możemy nim też kontrolować. On sobie po prostu stoi
i rzuca masowe agression wokół siebie, dzięki czemu moby czy gracze skupiają
się na biciu właśnie jego. Dodatkowo wyglądem myli ludzi na PVP.
Reuse jest długi, a casting time też do najszybszych nie należy. Co do przydatności -
tutaj można się kłócić. Ja osobiście prawie nigdy go nie używałem.
Soul Cleanse - czar, który usuwa nam do 3 debuffów. Bardzo przydatny.
Furious Soul - self-buff, który ma półtorej minuty zwiększa nam critical rate o 20%,
critical power o 25% zmniejszając nam tym samym p.def o jedyne 5%.
Używamy zawsze i wszędzie.
Sharpshooting - skill zwiększający nam critical rate o 20%, accuracy o 7,
zasięg kuszy o 200 oraz nieznacznie podnoszący nam p.atk. Wygląda zbyt pięknie?
Masz rację. Minusem tego skilla jest to, że podczas jego działania jesteśmy
unieruchomieni. Jednak doszukać się tutaj można szczęścia w nieszczęściu - mamy
możliwość używania warpa, co bardzo się przydaje.
Ultimate Escape - cudowny skill ratujący nam dupę w wielu przypadkach.
Na 2 lvlu zwieksza nam evasion o 35, speed o 66 oraz daje możliwość uniku skilli
fizycznych z 25% szansą.
Hard March - toggle zwiększający nam speed 20. Używać z rozwagą, bo szybko
może nas spłukać z many!
Soul Barrier - skill dzięki któremu stajemy się pogromcami magów. Na 10 sekund
podwaja nasz m.def oraz zwiększa nam nieznacznie odporność na łuki i kusze.
Prahnah - ta umiejętność sprawia, że jesteśmy nieocenioną zdobyczą w każdym
party, jeżeli tylko ma dojść do starcia z magami. Na 30 sekund zwiększa m.def
całemu party aż o 3000(!). Z każdym enchantem czas trwania rośnie o 2 sekundy.
Soul Shock - skill o dość niskiej mocy, powodujący 3-sekundowego feara.
Narzekać można jednak na jego mały zasięg i małą częstotliwość wchodzenia.
a) PułapkiPułapki są to skille, po których użyciu, w miejscu w którym stoimy, postać
pozostawia na ziemii swojego rodzaju "item", a raczej magiczny symbol.
Własną pułapkę widzimy jedynie my oraz nasi sprzymierzeńcy.
Pułapka aktywuje się, gdy w jej obszarze znajdzie się potwór / wrogi gracz.
Warto tutaj dodać, że czas pomiędzy wejściem w pułapkę, a jej aktywacją
wynosi 1-3 sekund. Za pomocą skilla
Detect Trap możemy wykryć wrogie
pułapki, a dzięki skillowi
Defuse Trap - możemy je rozbroić.
Dodatkowo powiem, że czas działania debuffów z pułapek jest krótki (kilka sekund)
Rodzaje pułapek:
Fire Trap - pułapka zadająca dmg po wejściu w nią przeciwnika. Nie warto jej kupować,
zadaje okrutnie małe obrażenia.
Poison Trap - pułapka zatruwa pobliskich wrogów. Tej również nie warto kupować,
jak z resztą każdego innego poisona.
Slow Trap - pułapka obiżająca speed przeciwnika. Nie warto kupować, szczególnie
na H5 w dopie rushy etc.
Binding Trap - pułapka unieruchamiająca przeciwnika. Przydatna szczególnie w PVE.
Flash Trap - pułapka ogłuszająca pobliskich wrogów. Dobra na Mass-PVP
Oblivion Trap - pułapka wrzucają debuff, który zdejmuje target przeciwnikowi jak tylko
ten kogokolwiek zaatakuje. Świetna w PVP, o ile wejdzie...
b) SeedySeedy to nasionka, które wytwarzamy za pomocą skilla
Create Dark Seed.
Do użycia tej umiejętności potrzeba dusz, które zdobywamy za bicie mobów/graczy
albo skillem
Life to Soul. Gdy już posiadamy takie nasionko, możemy teraz
użyć 2 bardzo ciekawych skilli:
Imbune Dark Seed - wszczepia nasionko przeciwnikowi, które przez 20 sekund
powoli zjada HP, a po tym czasie paraliżuje wroga na kilka sekund.
Imbune Seed of Destruction - wszczepia nasionko przeciwnikowi, które przez
20 sekund powoli zjada MP, a po tym czasie blokuje możliwość używania skilli.
Warto też napomnieć, że Seedy można wszczepiać jedynie po podejściu do wroga,
co często może się równać ze zgonem, gdyż jako łucznik musimy się trzymać
od wroga jak najdalej. Jeżeli sami dostaniemy seeda, możemy się z niego uleczyć
skillem
Cure Dark Seed.
c) Skille nieprzydatneDouble Thrust
Rapier Mastery
Abbysal Blaze
Dark Explosion
Fire Trap
Poison Trap
Slow Trap
Bleeding Shot
Surrender to Dark
Betrayal Mark
Erase Mark
Dark Blade
d) EnchantowanieTeraz pora na enchantowanie. Skille ułożone są wg. kolejności z jaką powinniśmy enchatnować -
od najbardziej przydatnych, do tych najmniej.
Prahnah +Time
Soul Barrier +Time
Real Target +Decrease Defence
Wisdom +Power (increase resistance to mental attacks)
Twin Shot +Duel
Deadly Roulette +Power
Crossbow Mastery +Power
Flash Trap +Power
Binding Trap +Power
Reszta pasywów
Decoy +Power
Soul Shock +Chance
e) CertyfikatyCelka, Haste, Focus (pasywny)
----------------- 3. Ekwipunek -----------------
Trickster nosi light armor oraz kuszę i bolty.
Najlepiej skupić się najpierw na broni, bo armor to sprawa naprawdę drugorzędna
Plated Leather (C-grade) jakby się uprzeć może wystarczyć nam na bardzo długo.
Jednak jeżeli chcemy coś zawojować w PVP, warto oczywiście wyposażyć się
w coś lepszego. Tutaj podaję te najlepsze opcje (od lewej) oraz te najtańsze (z prawej)
a) Zbroje40-61 plated leather
61-76 majestic / plated leather +6 / dark crystal / common majestic lub nightmare
76-80 dynasty / draconic
80-84 moirai
84+ vorpal / moirai foundation
b) Broń(pamiętamy, że każda kusza ma atk.speed "slow")C-grade: eminence commmon
B-grade: bow of peril + QR
A-grade: soul bow + QR
S-grade: dynasty + Focus / draco + Focus
S80-grade: icarus spitter + Focus
S84-grade: vesper thrower + Focus
c) DyeSpotkałem się z różnymi opiniami, ale wg mojego doświadczenia najlepsze dye
w przypadku trickstera to ich
BRAK.
Dlaczego?Otóż: CON jest statystyką której dużo nie mamy, więc nie warto jej odejmować.
Dodawać też nie warto, bo kosztem czego? STR - również nie mamy go bardzo dużo,
więc odejmowanie go to totalna głupota. Nie chcemy okaleczać naszej postaci.
DEXa mamy sporo i jest to naszym atutem. Nie możemy tutaj nic odejmować.
Hmm... więc dlaczego by tego nie maxować? Znowu ta sama odpowiedź - nie ma
kosztem czego. Poza tym te kilka punktów speeda nas nie zbawi - mamy warpa.
STR za to odgrywa znaczącą rolę tylko w przypadku regularów. Siła skilli zostaje
przy tym nieznacznie zwiększona, a przecież Arba jest postacią która polega
głównie na skillach. Na upratego do stricte PVE można zrobić +str-con, ale szczerze
mówiąc ja nie uznaje czegoś takiego jak "dye do pve". Zawsze, czy to podczas
solo farmy na Outlawie, czy to podczas party w zapełnionych Witch - zawsze jest ktoś,
kogo trzeba ze spota wykurzyć - a do tego skille są niezbędne.Można kombinować z +wit-int, ale ja preferuje brak.
--------------------- 4. Exp ---------------------
Expienie Tricksterem nie jest trudne, na niższych lvlach nie wymaga też konkretnego buffa.
a) Gdzie expić?Na niższych lvlach polecam
party w kata z sws/bd.
Potem dobre i sprawdzone miejscówy to:
Outlaw ForestForbidden GatewayValley of SaintsForest of the DeadWall of Argos (oczka)
Plains of the Lizardman (tutaj możemy siedzieć naprawdę długo, szczególnie z jakimś spoilem)
Monastery of Silence (upper jedynie w party z full supportem)
b) Jak expić?- jeżeli tylko macie możliwośc, to bierzcie do pt WC/PP/SWS/BD.
- zawsze korzystamy z furious soul.
- nie używamy zbyt dużo skilli, bijemy z regularów (chyba, że mamy manodaje / lecą herby)
- mana jest bardzo ważna, gdy nagle przyjdzie nam zmierzyć się z kimś w PVP
- warto korzystać z binding trapa, nie zużywa dużo many i pomaga przy cięzkich sytuacjach
- uważajcie, żeby warpem nie wepchać się na kolejne moby, bo wtedy łatwo o zgon.
- jeżeli mob zdąża do nas podejść zanim padnie - polecam skill real target.
c) Rola w partyJeżeli chodzi o party, to pełnimy rolę oczywiście DPSa. Najlepiej sprawdzimy się razem z innymi łucznikami.
Wtedy naszym najcenniejszym skillem okaże się Real Target. Nasza rola w takim pt sprowadza się do
brania targetu i rzucania właśnie real target. Inni łucznicy niech asystują Ciebie, a jeżeli w pt jest BD,
to Ty asystujesz go (hex+real target FTW) Ostatnimi czasy ludzie zaczeli bardziej doceniać trickstera,
więc raczej nie powinno być problemu ze znalezieniem party. Również oszczędzamy manę.
-------------------- 5. PVP --------------------
Trickster jest postacią świetną do PVP, która sprawia dużo frajdy na każdym lvlu. Open PVP nie będę tutaj
opisywał, ponieważ wygrana zależy od zbyt wielu czynników. Podpowiem tylko, że w terenie warto
wykorzystywać potencjał pułapek. Szczególnie na niższych lvlach.
a) OlimpiadaNie oszukujmy sie, trickster mimo nowych skilli z h5 nie jest farmerem oli, chociaz prawde mowiac zle sie nie sprawuje.
jedna bardzo wazna sprawa: warp to zbawienie, gdy w grę wchodzą rushe i przede wszystkim -_-' areny z kolumnami.
uzywaj tak czesto, jak tylko mozesz. warto mieć ze sobą talizmany i daggera z mental shieldem.
haste, might, focus, death whisper, ww, fast shotcleansem/noblem wbijamy w siebie
mental shieldaotwierają się drzwi ->
furious soul, po chwili wjeżdża obowiązkowo
prahnah(na niektórych arenach nie od razu widzisz z kim się bijesz, a nie zawsze jest ktoś
kto by podpowiedział na TSie. ja po prostu odruchowo odpalam prahnaha.
kilka +++ i trwa już na tyle długo, że nie musisz się bać, że zniknie Ci w połowie walki.)vs nukerzwykle z magami będziemy wygrywać, ale tutaj dodatkowo polecam odpalić soul barrier,
chociaż i tak są marne szanse, że przeżyjemy kryta ze sluga na enli.
real target > death shot > multiple shot i punkty powinny być nasze.
slyszalem ze niektorzy wola dac na samym poczatku warp > soul shock, ale imo to nie ma wiekszego sensu,
bo ten skill nawet OE wchodzi bardzo miernie.
mozna jeszcze dac sharpshootera dla wiekszej szansy na kryta, ale nukerzy maja tendencje do chowania sie
i biegania wokol kolumn, co moze okazac sie dla nas zabojcze. gdy zejdzie nam prahnah, mozemy sie naprawde latwo zlozyc
vs summoner
tutaj tez walka nie powinna byc trudna. mimo debuffow nasz power z death shota jest nadal -_-' wysoki.
jedna sprawa - nigdy nie bijemy summona, szczególnie jeżeli jest to nightshade PS'a.
/target summoner > real target > death shot > multiple shot > wild shot > twin shot 2x
szybko wyprujemy sie z many, ale przynajmniej bedzie pewnosc ze damy rade go -_-'.
jedyne czego nalezy sie obawiac to agression od nightshade i stuna od koniarza (dodatkowo
przy ES'ie polecam soul barriere, przy PS'ie warto odpalić gdy nam zbije CP)
UWAGA: summonerzy lubią wysyłać swojego summona do ataku, a sami biegają wokół filarów,
co skutecznie uniemożliwia strzelanie do nich. Mimo wszystko staramy się dorwać samego summonera.
vs gladglad to jedna z najciezszych postaci do pokonania na oly dla naszej profesji.
z racji niskiego land rate pułapek, odradzam ich używanie, no chyba, że glad nie ogarnia i nie podbiega do nas
na samym poczatku. warto wtedy polozyc obliviona, stun raczej nie wejdzie chociaz jak przeciwnik daje nam czas - czemu nie.
jezeli zas juz na samym poczatku mamy na sobie glada, na chwile przed rozpoczęciem warto -_-'ąć sobie sharpshootinga.
dalej szybki warp > real target > modlimy sie o kryta z death shota > multiple shot (również się modlimy).
pewnie ktos zacznie krzyczec: dlaczego chcesz dawac sharpshootinga? stojac w miejscu jestes łatwym łupem dla glada!
odpowiem więc: walka z gladem to zaledwie pare sekund - komu wejdzie kryt, ten wygrywa. poza tym glad z odrobina szczescia
moze nas samymi bananami zjechac. na poczatku mozna kombinowac z przywolaniem sobowtora.
vs tyrantwalczymy podobnie jak gladem, jednak trzeba pamietac ze oprocz rush impacta tyrant ma dodatkowego stuna.
walka ciężka, chociaz jeżeli tyrant jest w light armorze nasze szanse wzrastają. tutaj polecam flash/oblivion trapa,
potem real target, tyrant pewnie da rush impacta, więc my dajemy warpa za niego. potem polecam death shota,
odbiegamy i multiple shot. dalej warp i wild shot, twin shot, o ile wcześniej nie padniemy. czekając na reuse deatha
można -_-'ąć soul shocka jeżeli mamy go podbitego na +++.
vs tankwalka do wygrania. tutaj będzie kilka ważnych informacji w punktach:
- nie bijemy summonów
- opłaca się na początku położyć trapy w wypadku DA i Pala - root na summonie może nam pomóc.
- dark seeda nie opłaca się wrzucać w wypadku SK i TK (ryzukujemy stunem / arrestem, a od cubica dostaną cleanse)
- nie bijemy z regularów. zamiast tego lepiej trochę pobiegać czekając na reuse skilli.
- pamiętamy, że mając arresta cały czas możemy używać warpa
- skupiamy się na wrzuceniu real target, a potem, nie zapominając o naszej mobilności, death shot > multiple shot i tak w kółko.
- jeżeli nasze HP spadnie poniżej 10%, a nie będziemy mieli na plecach przeciwnika, pamiętamy o skillu deadly roulette(!).
vs sws/bdnie mozna pozwolic na podejscie do siebie. o ile medusa i cancel z daggera nas bardzo nie zabolą, to
blokada skilli od swsa owszem. real target > death shot > multiple shot > wild shot. z odrobiną szczęścia wygrywamy po takim combo.
jezeli przeciwnik korzysta z UD+łuk, to broń Boże nie podchodzimy. warto na spokojnie rzucić sobie soul barrier i z daleka
cisnąć death shot oraz multiple shot. nie zapominamy o poprawianiu real targeta oraz o możliwosci uzywania warpa
gdy mamy arresta (nie wspominam o soul cleanse, bo raczej nie zdążymy go rzucić. lepiej ten czas wykorzystać na
warpa i skilla).
vs ee/se/bishsharpshooting > real target > death shot > multiple shot > wild shot. nie przejmujemy sie trancem i paleniem many, gdyż z regularów nadal jesteśmy w stanie -_-' przeciwnika. jak zejdzie prahnah, wrzucamy soul barrier (nie warto marnowac jej na samym poczatku). jezeli zdazy sie tak, ze przeciwnik da rade wyhealowac sie z naszego dpsu (co sie raczej nie powinno zdarzyc), pamietamy o ruletce w krytycznej sytuacji.
vs wckolejna dosyć łatwa walka. na poczatku standard, czyli real target > death shot > multipleshot. jezeli dalej stoi,
wild shot > twin shot. nie zapominamy o ciągłym uciekaniu od stunów. jezeli walka bedzie sie dluzyla,
pamietajcie ze macie jeszcze soul barrier. wiecej chyba mowic nie musze
vs ol
ciezka walka, szczegolnie ze OL ma teraz kozacki heal. tutaj warto na poczatku walki postawic binding i flash trapa. dalej combo
real target > death shot > multiple shot. jeżeli w między czasie się uleczy, albo nadal będzie stał polecam próbowac wbić mu dark seeda,
ew seed of destruction jezeli ma moirai seta (chociaz długość trwania silenca pozostawia wiele do życzenia. oddalamy sie jak najdalej tylko możemy, soul barrier > i znowu standardzik. w razie nadmiaru debuffow, warp > soul cleanse. ostrzegam, że szybko możemy się spłukać z many.
vs archerwalka z innymi lucznikami to jedna wielka loteria. warto odpalic UE na starcie. nastepny krok to schowac sie za kolumna. dalej wrzucamy
real target i szybko warpem chowamy sie spowrotem przed stunem. w nastepnej kolejnosci odpalamy soul barrier, wyskakujemy warpem
i combo death shot > multiple shot > wild shot. trochę szczescia i wygrywamy. uwazajcie szczegolnie na stuna, bo nawet gdy zresistujemy,
ale wejdzie chociaz detarget, to zanim sie obejrzymy moze byc juz po walce. pamiętajcie też, że mały zasięg -_-' działa na waszą korzyść!
przeciwko innym tricksterom walka wygladac bedzie niemal dokładnie tak samo. nie ma tutaj czasu na trapy i seedy. jedyne o czym trzeba pamietac to to, ze nasz przecwnik rowniez moze nas zaskoczyc warpem.
b) Mass-PVPWybaczcie, że się nie rozpiszę, ale nie czuję się na tyle doświadczony w Mass PVP, żeby dawać jakieś obszerne rady.
Napiszę tylko, że
mamy 5 podstawowych zadan:
- prahnah
- rozdawanie real targetów
- zdejmowanie bisha/ee/se
- uciekanie (jakie życie taki rap, nic nie poradzisz. musisz -_-'ć jak chcesz przetrwać. po to masz warpa)
- asystowanie
--------- 6. Kilka dodatkowych porad ---------
- warto używać blessed spirit shotów
- czy wspominałem już o ważności real targeta i warpa?
- warpa mozna uzywac na roocie i sharpshootingu
- expiąc w kata bijemy tylko na sharpshootingu
- naszym najwiekszym zmartwieniem na PVP są meele fighterzy,
nie należy się więc zrażać jak zabije nas tyrant czy glad nawet w gorszym eq.
----
Jeżeli czegoś brakuje, albo są jakiekolwiek błędy - piszcie.
/Tirius
(https://forum.lineage2.com.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg81.imageshack.us%2Fimg81%2F6309%2Fpochwa322akt2jn6.png&hash=ce4c4d38f1430a5a8018264815dfc4032d48da13)
Arba i tak nie ma szansy otrzymać long shot z certów. To tylko z rogue, a żadnego nie może wziąć na subie.
Dye +4 wit -4 int to chyba jest mus. Trickster ma chyba 1 skill magiczny - soul barrier, więc nie ma co żałować int. Dodatkowe wit to też odporność na root.
Hmm nigdy nie miałem dużych problemów z bishem/ee. Może nigdy nie walczyłem z żadnym dobrze wykoxanym. Walka zazwyczaj wyglądała tak: Wjeżdzam z real targetem i death shotem -> tutaj możliwość, że od razu wygrywam jak wejdzie kryt. Dostaję trance, pali mi manę (nigdy do końca, zawsze zostaje mi jeszcze przynajmniej 1/4). Teraz to pewnie oberwę z augu albo z wind strike. CHociaż widziałem takich asów co na przemianę schodzili (fail totalny). Z reguły zdążę wycastować 1-2 skille zanim dostane kolejnego tranca. Wtedy duże prawdopodobieństwo, że wygram, ew. dobijam regularami.
Z gladem i tyrkiem jest wygrać naprawdę ciężko. I to raczej nie jest sprawa tego czy ogarniamy, czy nie. Nie raz złożyłem się na rush impacta i tss. Jedyna opcja to po prostu kryt ze skilla (czasem nawet 2), więc jak widzisz - trzeba mieć farta. Wątpię, że zdążę rzucić ruletkę, bo gdy nawet już zbije mi do 10% HP i dam warpa, zanim ją wycastuje to pewnie padnę od kuleczki.
Przede wszystkim w ogóle nei próbowałbym dawać ci trance, dopóki nie wypaliłbym cię z many.
Nie wiem, jacy u was enemy (z dobrych ee i bishów), że wykręcają się od 1 skilla (nawet jak crytnie). Zazwyczaj zacznie się taka walka od odpalenai u nich enli, a wtedy powinny ci krytnąć ze 2 skille, abyś był wstanie go położyć. Dobry trickster bez maximum clarity, da radę odpalić max 2 swoje combo, dodatkowo w walce z bishem poważnym utrudnieniem dla niego jest to, że musi w miarę możliwości kasować sobie magicala (płuczesz się sam z many) i poprawiać real target, którego bish regularnie będzie sobie ściągał.
Po 2 serii combo, jeżeli bishop/ee jeszcze żyje i ma 1800 atri to już przegrałeś niemal na pewno. Oczywiście ratuje jeszcze life force itd. ale pamiętaj, że talizman da się przerwać, a ciężko ci będzie ucieć bez toogla na speed (bo jesteś bez many) i ze ściągniętym ww + debuffem -10% do speeda.
Nie mówię, że ja jestem ultra koksem, mam 1300 atri w Vorpalu, 1 nuka w AM-ce, a icarusa +4 z pasywnym clarity. Obecnie antka + zakena, ale wcześniej miałem tylko zakena.
walczyłem z sporą ilością tricksterów i mam porównanie jak to wyglądało, gdy maiłem słaby OE skilli i mało resista, a jak wygląda teraz. ; )
Wydaje mi się, żeby wygrywać tak jak Ty wygrywasz to trzeba właśnie mieć dobrze podkręcone skille i jakieś tam epiki. Nie mówię przecież, że wygrywam z każdym ee/bishem. Wole na oly stawać z nukerem niż z bishem. Za to bish wg mnie nie jest groźniejszy od glada/tyrka który niemal zawsze nas pojedzie. Btw. skrytowany death shot na real targecie od trickstera zadaje o jakieś 50% większy dmg niż taki death shot od SR/HE, więc tutaj po prostu kryt z death shota + multiple shot + jeszcze wild/twin+++ i naprawdę ciężko robe usera nie ściągnąć jeżeli się nie uleczy / nie ściągnie nas prędzej.
Dzięki że tutaj napisałeś swoje doświadczenia, powalcze jeszcze troche ze znajomymi healerami i może jakieś lepsze info zamieszcze w poradniku.
myslalem o skillach i o opisaniu pułapek, ale stwierdzilem ze to raczej wchodzi pod prezentacje a nie poradnik. bo poradnika potrzebuje osoba ktora juz dana postacia gra, a nie ktos kto mysli jaka postac zrobic. mimo tego jak znajde chwile wolnego czasu, dodam te podstawowe informacje i troche przebuduje tekst. obrazki rowniez dodam chociaz sam nigdy nie widzialem w tym celu.
Duża część ludzi to wzrokowcy. Widząc obrazek i opis, skojarzą sobie to w pamięci.
Poradnik wg mnie powinen byc dla osób co i w ogóle nie grały daną postacią a i też co chcą się czegoś konkretniejszego dowiedzieć. Jak coś tutaj masz moje monstrum stare http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,41463.0.html :P
Nie do końca się zgodzę. Od całkowitych podstaw, które można sobie wygooglować, jest tzw "opis", a poradnik dot. już trochę bardziej specjalistycznych wskazówek, jak grać na oly/pvp, jak się przygotować do tego, jaka jest twoja rola w party, czym możesz wspomóc party i zaskoczyć przeciwnika, na co powinieneś zwracać szczególną uwagę, kilka nietypowych sytuacji, jak enchantować skille (bo na co można enchantować, to tak jak mówię, podciągnąć to możemy pdo informację oczywiste), jaki sprzęt jest dla ciebie priorytetem itd. itd.
Takie elementy składają się na dobry poradnik i wcale tam obrazków być nie musi. Jeżeli poradnik jest napisany ciekawie, przejrzyście, to osoba zainteresowana i tak go przeczyta.
To monstrum które ty stworzyłeś jest ok, ale szkoda, że po 1-2 kronikach, multum tych informacji staje się mało użyteczna. Ja swój poradnik o Cardim miałem pisać jeszcze w czasie Freyi, ale spora część została dopisana w H5, a i musiałem poczynić kilka edycji w poprzednich częściach w związku z tymi zmianami ; )
A już niedługo wszystkie te poradniki bedą tylko dla graczy priv serwerów, gdzie nie zawsze wiadomo czy poradnik bazujący na offie będzie miał rację bytu.
Sporo pracy, ale już trochę za późno.
Całkiem fajny, co byś mógł dodać to kilka linków do frapsów pvp tricksetera w różnych sytuacjach. Jak nie chcesz to ja to mogę dodać w weekend :p
Znalazłem ostatnio fajny serverek pvp h5 i twój poradnik bardzo mi się przydał. Trickster to fajna postać do mass pvp, jednak na end-game oly radzi sobie naprawdę słabo. Melee fighterzy, DA/PK, Healerzy, Summonerzy i co najgorsze DAGGERZY robią z nami co chcą. Z DC też miałem nie raz problem z powodu dużego p def i draina, a vs Domi to już walka przegrana na wstępie :) . Btw masz jakieś sugestie co do walki oly vs dagger? Pytam, ponieważ nie zamieściłeś ich w poradniku :P . I jeszcze jedna sprawa co do buffka na olympiadzie: Focus bierzemy ze staff of evil spirits, natomiast od NPCa radziłbym Zerk w jego miejsce.
Edit
A co do odpalania się to radzę zamiast cleanse/noble, rapid shot i erase mark ( nie jestem pewien nazw, w każdym razie to 1sze zwiększa atk speed o 15% a to 2gie usuwa death mark z celu). Po prostu jest szybciej.