Witaj
Gość

Wątek: Odp: Core - Modyfikacje  (Przeczytany 1522 razy)

  • ******
  • Wiadomości: 1390

  • Pochwał: 15

  • Urażona dzidzia, urażona dzidzia!
Odp: Core - Modyfikacje
« dnia: Luty 23, 2010, 05:06:08 pm »
/*
 * Copyright by ArtusPL. All rights reserved.
 * Stowrzył ArtusPL. Wszystkie prawa zastrzeżone
 */


Licencje GPL kolega czytał?


  • *******
  • Wiadomości: 1185

  • Pochwał: 17

Odp: Odp: Core - Modyfikacje
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 23, 2010, 05:41:38 pm »
@Maślan

+1
Zapraszam na serwer Team Speak 3 - Dead Echo - Community of Gamers - Adres: deadecho.pl

W Lineage 2 gram na serwerze: EU Core | Nick: Naito | Clan: BlackSwans


  • Wiadomości: 538

  • Pochwał: 26

Odp: Odp: Core - Modyfikacje
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 23, 2010, 05:43:52 pm »
Maślan, on napisał te klase, to sobie moze w niej pisac co chce i sie nie czepiaj bez sensu.

ArtusPL: po pierwsze wylacz usmieszki w poscie bo dziwne rzeczy wychodza. Po drugie - metoda majaca prawie 600 wierszy kodu ? - masakrycznie nieczytelne i jak tu zajrzysz niedlugo, to sam nie bedziesz wiedzial co napisales. Ale nie przejmuj sie, to jeden z bledow, który popełniają wszyscy początkujący programisci ( a czasem nawet i nie tacy poczatkujacy ) - mianowicie zapominaja o refaktoryzacji kodu. Piszą kod, sprawdzaja czy dziala i tyle, a tak na prawde to dopiero polowa drogi. Refaktoryzacja jest bardzo wazna, mozna o tym cala ksiazke napisac. W skrocie mozna powiedziec, ze dzieki temu kod ktory tworzysz ma senowna i zrozumiala architekture oraz jest duzo bardziej czytelniejszy, latwiejszy w wykorzystaniu w innych miejscach, latwiejszy do zrozumienia dla osob, ktore go nie tworzyly oraz dla osob, ktore beda musialy kiedys zajmowac sie jego maintenance.  Polecam wiec posiedziec nad tym kodem jeszcze z pare godzin, bo a pewno mozna go znacznie usprawnic. 


  • ******
  • Wiadomości: 1390

  • Pochwał: 15

  • Urażona dzidzia, urażona dzidzia!
Odp: Odp: Core - Modyfikacje
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 23, 2010, 05:52:54 pm »
Maślan, on napisał te klase, to sobie moze w niej pisac co chce i sie nie czepiaj bez sensu.

klase napisal, to sa jego prawa ale ta klasa dodajac ja do kodu staje l2j czyli automatycznie bez l2j nie zadziala  - a l2j jest na gpl czyli automatycznie takie teksty w kodzie sa nie na miejscu.

Po za tym w l2j ta klasa jest spalona na starcie.

Wystarczy importy zobaczyc:

import net.sf.l2j.gameserver.model.L2Multisell;

jeden z nich, natomiast w l2j potrzebna jest modyfkacja:
import com.l2jserver.gameserver.model.L2Multisell;
czy jakos tak.
« Ostatnia zmiana: Luty 23, 2010, 06:32:36 pm wysłana przez Maślan »


  • *******
  • Wiadomości: 1185

  • Pochwał: 17

Odp: Odp: Core - Modyfikacje
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 23, 2010, 06:27:36 pm »
Skoro zastrzegl sobie wszystkie prawa co do tej swojej klasy tzn iz mi bez jego wiedzy nie wolno jej kopiowac ani modyfikowac to po co udostepnil ten kod dla wszystkich skoro nie pozowlil nic z nim robic w tym samym ? Dla mnie nie ma tu logiki ani troche, a smieszna bedzie sytuacja w ktorej to pliki z ktorych korzystam aktualnie ulegna jakiejs modyfikacji i kod na ktorego uzycie otrzymalem pozowlnie tworcy stanie sie nie uzyteczny i bedzie wymagal modyfikacji co wtedy aby nie zlamac prawa bede musial szukac autora i pytac sie o to czy moge poprawic 1 linijke ?
Zapraszam na serwer Team Speak 3 - Dead Echo - Community of Gamers - Adres: deadecho.pl

W Lineage 2 gram na serwerze: EU Core | Nick: Naito | Clan: BlackSwans


  • Wiadomości: 538

  • Pochwał: 26

Odp: Odp: Core - Modyfikacje
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 23, 2010, 06:36:16 pm »
Jezu ludzie, nie doszukujcie sie aspektow prawnych gdzie ich nie ma. Tak napisal sobie jakies "copyright" i co z tego.  Tak zgadzam sie, ze nie ma tu zadnej logiki, bo co to znaczy "wszelkie prawa zastrzezone" w przypadku gdy cos jest po prostu upublicznione itd, bla bla bla. Poza tym kto ma te prawa ? Jakis nieznany nick, ktory nie identyfikuje nijak konkretnej osoby ? 
Dlatego zbedne sa w 3 powyzsze posty, wlacznie z tym.
« Ostatnia zmiana: Luty 23, 2010, 06:37:59 pm wysłana przez Luno »


  • ******
  • Wiadomości: 1390

  • Pochwał: 15

  • Urażona dzidzia, urażona dzidzia!
Odp: Odp: Core - Modyfikacje
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 23, 2010, 06:47:34 pm »
Zdecyduj sie Luno:

Cytuj
Maślan, on napisał te klase, to sobie moze w niej pisac co chce i sie nie czepiaj bez sensu.

a teraz:

Cytuj
nie doszukujcie sie aspektow prawnych gdzie ich nie ma. Tak napisal sobie jakies "copyright" i co z tego.  Tak zgadzam sie, ze nie ma tu zadnej logiki, bo co to znaczy "wszelkie prawa zastrzezone" w przypadku gdy cos jest po prostu upublicznione itd, bla bla bla.


czyli co mamy w dupie licencje, j*e*b*i*e*m*y programistów ?

Co jak co ale Ty najlepiej powinnienes znac licencje.


  • Wiadomości: 538

  • Pochwał: 26

Odp: Odp: Core - Modyfikacje
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 23, 2010, 07:15:27 pm »
Chodzi mi o to, że już ósmego posta spamujemy bez sensu.
Tak napisał
 
/*
 * Copyright by ArtusPL. All rights reserved.
 * Stowrzył ArtusPL. Wszystkie prawa zastrzeżone
 */
.
Tak, to nic tak na prawde nie znaczy (pomijając fakt, że zawiera błąd ortograficzny).
Co to znaczy "wszystkie prawa" ? To znaczy np prawo do używania ? Prawo do kopiowania z tego posta ? Nikt nie wie. Nie ma tu żadnej licencji, ni nic. Wiec po co sie tym w ogóle przejmować. Myślę, że artuspl byłby bardzo zadowolony gdyby ktoś użył np fragmentu jego kodu i gdzieś o tym napisał, pochwalił go za dobrą robotę itd.
Tego typu "copyright" ja traktuje jak pierdółkę małą [skoro nic nie mówi] ( chociaż gdybym gdzieś użył fragmentu kodu, to oczywiście bym zamieścił info o autorze, bo to uważam, że jest rzeczą świętą).
Można by dyskutować, czy złamał jakieś punkty GPL, czy nie. De facto nie zmodyfikował nic co jest objęte tą licencją. Czy użył ? Oczywiście, ale czy to znaczy, że każdy projekt, który używa czegokolwiek na licencji GPL musi od razu być na takiej samej licencji ? Wtedy wszystkie świetne biblioteki, frameworki by nie były używane w projektach komercyjnych, a są.
Wiec uważam, że nie ma sensu spamować forum dyskusjami na poboczne tematy a skupić się na tym, co jest sednem tego wątku, czyli kodzie, który artuspl udostępnił wszystkim.
Ja się już wypowiedziałem na temat samego kodu. A wy ?
« Ostatnia zmiana: Luty 23, 2010, 07:17:30 pm wysłana przez Luno »


  • ******
  • Wiadomości: 1390

  • Pochwał: 15

  • Urażona dzidzia, urażona dzidzia!
Odp: Odp: Core - Modyfikacje
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 23, 2010, 07:25:51 pm »
Po za tym w l2j ta klasa jest spalona na starcie.

Wystarczy importy zobaczyc:

import net.sf.l2j.gameserver.model.L2Multisell;

jeden z nich, natomiast w l2j potrzebna jest modyfkacja:
import com.l2jserver.gameserver.model.L2Multisell;

Ja ?


  • *******
  • Wiadomości: 1092

  • Pochwał: 22

Odp: Core - Modyfikacje
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 23, 2010, 08:42:50 pm »
Wydzielam dyskusję do nowego tematu.


  • Wiadomości: 102

  • Pochwał: 10

Odp: Core - Modyfikacje
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 25, 2010, 08:47:02 pm »
Wywiązała się niepotrzebna dyskusja panowie. Gdyby się doszukiwać aspektów prawnych to większość elementów zawartych na łamach tego serwisu nie powinna być udostępniana. To tyczy się większości, ale trzeba być tolerancyjnym wobec tego - gdyby jednak na wszystko spoglądać pod kontem prawa za wiele byśmy nie czerpali na tego typu forach. Mi to nie przeszkadza dopóki ktoś nie robi tego w 'bezczelny' sposób.
Serdecznie pozdrawiam.