Atrybuty mobków:
Archery Attack Weak Point – mobki te dostają większe obrażenia od łuku. Najczęściej są to stworzenia latające.

Blunt Attack Weak Point – monstra te są wrażliwe na obrażenia od młotów. Obuch świetnie sprawuje się przeciwko szkieletom.

Critical Chance– potworek ma podwyższoną szansę na zadanie krytycznych obrażeń.

Critical Power – wróg zadaje krytyczne obrażenia ze zwiększoną mocą.

Dark Attack – przeciwnik potrafi czarować mroczną magią. Często spotykane u nieumarłych oraz złych istot.

Dark Attack Weak Point – kreatura jest szczególnie podatna na ataki mrocznej magii.

Earth Attack Weak Point – oponent wykazuje słabą odporność na magię ziemi.

Evasion – mob wykazuje wyjątkową zdolność unikania naszych ciosów.

Fire Attack Weak Point – monstrum nienawidzi magii ognia, otrzymuje od niej większe obrażenia. Najczęściej są to różnego rodzaju rośliny.

Greater Resist Hold – potworek jest niezwykle odporny na czary takie jak , np. root.

Greater Resist Sleep – mobek wyjątkowo silnie odporny na sleep.

Holy Weapon – broń wroga umagiczniona jest atrybutem Holy.

Magic Skill Block – kreatura potrafi rzucić klątwę, która uniemożliwi rzucania czarów.

Return Damage - oponent ma zdolność do odbijania części fizycznych obrażeń które mu zadamy.

Resist Archery – przeciwnik dostaje mniejsze obrażenia od strzał wystrzelonych z łuku.

Resist Bleeding – mob odporny na bleed.

Resist Dagger – mobek dostaje mniejsze obrażenia od sztyletów.

Resist Dark Magic – monstrum wykazuje szczególną odporność na mroczną magię.

Resist Fire – przeciwnik odporny na magię ognia. Przykład – salamandry.

Resist Hold – oponent ciężki do zrootowania.

Resist M.Attack – monstrum wyjątkowo odporne na magię. Często są to zombie.

Resist Physical Attack – mob ze zwiększoną odpornością na obrażenia fizyczne.

Resist Poison – przeciwnik którego niezwykle trudno zatruć.

Resist Sacred Attack – potworek z odpornością na magię światła.

Resist Shock – potwór którego trudno zestunować.

Resist Sleep – mobek odporny na uśpienie.

Resist Water – wróg ze szczególną odpornością na magię wody.

Resist Wind – mob z resistem na czary wiatru.

Sacred Attack Weak Point – oponent z wrażliwością na „święte” czary.
Vampiric Attack – przeciwnik atakując odnawia sobie jednocześnie HP.

Water Attack Weak Point – potworek wrażliwy na magię wody.

Wind Attack Weak Point – przeciwnik bardzo wrażliwy na magię wiatru. Szczególnie latające kreatury.
Dobrze jest znać poszczególne odporności lub słabości mobków. Najlepiej wybierać takie mobki z którymi mamy najmniej problemu – np. łucznicy powinni wybierać się na wszelkiego rodzaju istoty latające – nietoperze ( bats ) , bądź oczka ( eyes ). Wystrzegać za to mają się mobków z właściwościami Resist Physical Attack oraz Resist Archery ( golemy ). To samo tyczy się magów – taki SH w dobrym sprzęcie i dyesami zabija np. tulbena jednym strzałem.
Wyróżnienie mobów ze względu na ich ilość HP:
Feeble Type – ilość punktów życia u przeciwnika wynosi 1/2.

Strong Type – przeciwnik ten może mieć od 2x do 6x więcej HP.
Podział potworów ze względu na rasę:
Animal

Beast

Construct

Demonic

Divine

Dragon

Fairy

Giant

Humanoid

Plant

Spirit

Undead
Wyróżnienie mobów ze względu na rasę może się przydać. Taki np. Glad użyje sobie Detect Plant Weakness i będzie zadawać więcej obrażeń roślinkom.
Stronka z atrybutami mobków:
http://lineage2.stratics.com/content/library/monsters/attributes.phpIkonki są z c4, jak ktoś ma z c5 to proszę o przesłanie mi ich. Mam nadzieję, że poradnik się przyda, przynajmniej początkującym

To nie są wszystkie właściwości, ale znaczna większość – dam więcej jak coś znajdę.
//Polgara podklejam