są materiały informacyjne na tym forum na temat jak to zrobić, stare, plus pewne rzeczy są nieaktualne, ale idzie ze wskazówek zrobić co trzeba, na youtube też pełno videoporadników
ściągasz packa, jeżeli skompilowany (ma plik l2jserver.jar), nic nie zedytujesz w kodzie ale nie musisz kompilować, dostępne packi są dla większości kronik
jeżeli ściągniesz nieskompilowany, np. darmowy rev (revision) acisa(interlude)/frozena(interlude) czy innego łatwodostępnego packa
w tym momencie ściągasz program do kompilowania javy jak np. eclipse, wrzucasz tam w projekt cały folder z paczki gdzie zazwyczaj jest plik o nazwie build.xml który się odpala (videoporadniki o kompilacji w eclipse również istnieją)
mając gotową paczkę potrzebujemy bazę mysql, imo na domowe warunki najlepiej znaleźć i ściągnąć wersję 5.0 (starsza wersja, ale najmniej problematyczna), zainstalować, do tego będzie nam też potrzebny program do edycji mysql, jak np navicat (trial wystarczy), tworzymy tam bazę danych do której zainstalujemy wszystkie tabele z paczki
oczywiście w samej paczce trzeba zedytować instalator bazy danych (zazwyczaj database_installer.bat), gdzie trzeba zmienić nazwę bazy danych, ścieżkę miejsca instalacji samego mysql itp
mając to, plus zmienione dane w plikach server.properties czy loginserver.properties (zazwyczaj) w configach, rejestrując serwer gry i generując do niego hexid, wklejając w odpowiednie miejsce, odpalamy login i gameserver.bat, zmieniamy łączenie się naszego klienta na 127.0.0.1 w pliku hosts w windowsie albo edytując l2.ini w folderze system z grą, mamy serwer
to oczywiście w wielkim skrócie, ale jeżeli nie spędzisz nad tym odrobiny czasu inaczej tego nie zrobisz, a nikt za ręke cię nie poprowadzi, więc, użyj google, youtuba, różnych tutoriali, w końcu dojdziesz co i jak, jeżeli będziesz na tyle wytrwały i choć odrobinę inteligentny