Temple Knightdroga rozwoju:Elven fighter-->Elven knight-->Temple knight-->Eva's Templar
Temple Knight (
TK) jest,wraz z SK,DA i Paladynem,
tankiem.Wynika z tego prosty wniosek-jego zadaniem jest przejąć na siebie mobka/rb,ażeby klasy magów czy dd mogły w spokoju owego mobka/rb zabić.Od Chronicle 5 (c5) zadania tanków rozszeżają się na branie na siebie obrażeń również od innych graczy.
Bazowe statystyki:
Str:36
Con:36
Dex:35
Wit:14
Int:23
Men:26
Skille pasywne:
Armor Mastery(lev.5)-zwiększa p def
Weapon Mastery(lev.3)-zwiększa p att
Heavy Armor Mastery(lev.52)-zwiększa p def gdy nosimy ciężką zbroje,dodatkowo zawiera w sobie rezysty na ataki daggerów i łuczników
Sword/Blunt Mastery(lev.45)-zwiększa p att gdy używamy miecza/blunta
Shield Mastery(lev.4)-zwiększa bazową szanse na blok tarczą
Holy Armor(lev.2) zwiększa odporność na ataki mroczną magią (dark magic)
Final Fortress(lev.11) zwiększa p def gdy spada nam hp
Cubic Mastery(lev.2) zdolność do przywołania 3 cubiców naraz
Magic Resistance(lev.51)-zwiększa nasz m def
Focus Mind(lev.6)-zwiększa tempo regeneracji MP
Aegis(lev.1)-zapewnia nam obrone tarczą w każdym kierunku
Skille Aktywne:
Ultimate Defense(lev.2)-po użyciu drastycznie zwiększa się nasz p def i m def,zmniejsza szanse na wrzucenie w nas cancle'a,ale nie możemy się ruszać,UD trwa 30 sekund
Aggression(lev.49)-zwiększa twój poziom agro u mobka/jeśli użyjemy tego skilla na innym graczu,automatycznie bierze on nas na target,po 2-gim użyciu,atakuje nas
Aura of Hate(lev.37)-jak Aggression tyle że jest to skill AoE (Area of effect) i ma mniejszy zasięg
Charm(lev.52)-zmniejsza nasz poziom agro u mobka/rb
Entagle(lev.16)-zmniejsza prędkość (speed) celu o 50% (efect 3),używać z bsps
Arrest(lev.10)-aggruje gracza/mobka na ciebie oraz unieruchamia cel (root)
Tribunal(lev.10)-zmniejsza critical rate celu,zadaje obrażenia
Holy Aura(lev.9)-rootuje nieumarlych (undead),co za tym idzie skill ten ma szanse zrootować również summony necromanty
Skille Toggle:
Shield Fortress(lev.6)-zwiększa p def tarczy przy udanym bloku,sukcesywnie zużywa MP
Guard Stancezwiększa p def oraz szanse na udany blok tarczą,sukcesywnie zużywa MP
Inne Skille:
-self buffy:
Attack Aura(lev.2)-zwiększa p att (effect 2)
Defense Aura(lev.2)-zwiększa p def (effect 2)
Sprint(lev.2)-zwiększa speed naszej postaci (effect 2)
Spirit Barrier(lev.3)-zwiększa m def naszej postaci (effect 3)
Deflect Arrow(lev.4)-zmniejsza obrażenia spowodowane bronią dystansowa (łukami)
-inne skille:
Elemental Heal(lev.55)-self heal
Cure Bleeding(lev.3)-leczy z krawienia (effect mniejszy niż 9)
Poison Recovery(lev.3)-leczy nas z trucizn (effect mniejszy niż 9)
Cubici:
Summon Storm Cubic(lev.
-Cubic mający szanse przy każdym naszym ciosie na zaatakowanie celu za pomocą windstrike'a.Na najwyższym poziomie skilla, zużywa 14 kryształów D
Summon Life Cubic(lev.7)-Cubic leczący ciebie i członków twojego party,im mniej masz ty lub członkowie pt hp,tym większa szansa że cubic uleczy (leczy on zawsze osobe z najmniejszą ilością hp).Na najwyższym poziomie skilla, zużywa 13 kryształów D
Summon Attractive Cubic(lev.4)-szansa na efekt Hate i Hold na przeciwniku.Na najwyższym poziomie skilla, zużywa 13 kryształów D.
Skille z 3-ciej klasy(Eva's Templar):
Fortitude-skill toggle,zwiększa odporność na paraliż/szok(stuny),sukcesywnie zużywa MP
Health-skill pasywny,zwiększa naszą odporność na trucizne/krwawienie
Wisdom-skill pasywny,zwiększa naszą odporność na hold/sleep/ataki na umysł
Shield Bash-powoduje utratę targetu u celu,przerywa używanie skilli (np.TSS glada),wymaga tarczy do użycia
Vengeance-UD z efektem 3,jednocześnie wyzwale Aura of Hate,zmniejsza szanse na zadziałanie na nas cancel'a UWAGA:w zasięgu hate musi znaleźć się gracz/mobek, inaczej nie zostanie nam doliczona premia do p.def./m.def.
Magical Mirror-skill dający szanse na odbicie debuffów magicznych (30%) i fizycznych (10%) w rzucającego,wymagana tarcza
Touch of life-skill zwiększający regen HP,dający odporność na debuffy i cancel oraz zwiększający skuteczność magii leczącej obrażenia
Knight Hood-skill zwiększający p. def. i p.def. bloku tarczą gdy nosi się heavy armor
Iron Shield-skill zwiększający p. def tarczy przy udanym bloku
Shield of Faith-mobilne TP+UD na całe party
Symbol of Defense-skill tworzący na danym obszarze symbol obrony, zwiększa on p. def. wszystkich postaci na danym obszarze
Dye:
Generalnie TK jest mało wszechstronną postacią, jest stworzony głównie z myślą o pve, więc zwykle zaleca się dla niego Dye defensywne, t.j. +con-str i +dex-str. Można założyć wit kosztem int, mamy tylko jeden debuff za to kilka selfów,heal i 2 odtrutki, więc cast speed będzie ważniejszy niż magic attack. Jeśli ktoś chce szybko koxac, można założyć str i ew. dex kosztem con, wtedy polecam Tallum Heavy. Ja osobiście używam +2dex+2con,-4 str
Sprzęt:
Od NG do C grade:zbroje kupujemy najlepsze z dostępnych (t.j. dające najwięcej p.def.), co do broni, z C grade polecam wszystko co ma S.A. health lub focus (czyli np. Sword of Limit,Sword of Delusion,Sword of Nightmare etc). Moim zdaniem swordy będą lepsze od bluntów, stuna nie posiadamy, za to accuracy mamy i tak wysokie a dodatkowy critical rate jest mile widziany, zwłaszcza że TK ma go na najwyższym poziomie z tanków.
B grade:
a)zbroja-tylko i wyłacznie Doom Heavy Set (+3 con-3str,+320 HP,zwiększona pojemność płuc,z tarczą +24% do bloku),maksymalizuje on cechy defensywne TK, czyniąc z niego maszynę do tankowania
b)broń-osobiście polecam Sword of Damascus z sa Focus, moim zdaniem najlepszym sa dla tego tanka
A grade:
a)zbroja-Dark Crystal Heavy jest „osłabionym” Doomem, daje też dod. 50% do odporności na paraliż;Nightmare Heavy nie ma dobrych bonusów dla TK, Majestic podobnie jak Tallum to sety ofensywne, od biedy można w nich przekoksać do S grade mastery, w takim wypadku polecam Talluma bo będzie zwyczajnie tańszy (chyba że gracie na HR to Majestic będzie do tego celu równie dobry).Apella dla koneserów
b)brón-Dark Legion’s Edge z sa Health
S Grade:
a)zbroja-Imperial Crusader (bo innego nie ma), co prawda gimpuje dex, ale daje potężny p.def., zwłaszcza na bloku tarczą
b)broń-Forgotten Blade z sa Focus
PvP:Pogódźmy się z tym-nie jesteśmy stworzeni do pvp. Nasze skille są wybitnie defensywne, posiadamy 1 skill ofensywny (power strike),2 debufy (tribunal i entagle),1 root i na 3rd stun+detarget oraz storm cubic... Tylko Paladyn (o ile nie jest na AI) z tanków jest słabszy od nas w ofensywie. Na pewno daggerzy i archerzy nie będą stanowić dla nas większego wyzwania, z fighterami jest o tyle problem, że niektóre skille przebijają teraz tarcze, a to największy atut TK, wygraną uzależniam więc o szczęścia, z magami jakieś tam szanse mamy dopiero jako Eva’s Templar, summonerzy są raczej poza naszym zasięgiem, podobnie orki magiczne,pozostałe klasy mają z pvp jeszcze mniej wspólnego niż my
. Na mass nasze zadanie ogranicza się do hate’owania wroga, możemy też pobawić się z entagle i rootem oraz postrzelać z łuku. Właśnie łuk powinien być obowiązkowym wyposażeniem każdego TK, na full buffie wyciągamy całkiem przyzwoity damage. Polecam cierpliwość, gdyż tą postacią nie pofragujemy jakoś szczególnie, ale można niejednego kozaka zaskoczyć
.
Statystycznie rzecz biorąc jeśli chodzi o hp jesteśmy za ludzkimi tankami,mamy najwyższy speed,blok tarczą,accuracy,at. speed i critical rate z tanków (widocznie więcej niz ludzkie tanki i tylko statystycznie więcej od sk),najmniejszy p att za to znaczny dps (ze wzgledu na wspomniany at speed i crit rate oraz pośrednio acc. oraz storm cubica)-jak na tanka oczywiście
PvE:Do tego jesteśmy stworzeni, na papierze (i w grze) jesteśmy najlepszym tankiem defensywnym, na pewno do tego celu przydaje się Attractive Cubic,doskonały blok nawet bez full buffa, sporo HP etc. Co do koxu solo, jest on żmudny, ale nie niemożliwy, mamy wszystkie podstawowe self buffy (poza haste) więc jeśli nie mamy buffera na dualu ani klanu, da się koxać. Polecane miejscówki:
Do 20 lev-okolice wioski startowej
20-40-Ruins of Despair,Execution Ground,mobki przed Dragon Valley
40-55-Okolice Ivory Tower,Sea of Spores,Outlaw Forest,Enchanted Valley
55-65-Cmentarz,Forbiden Gateway lub okolice Devastated Castle,LoA (ten spot nawet i do samego końca,ale w party)
65+-Forrest of Death,WoA,Hot Springs
Od m.w. 65 levela zalecam grę w party, TK na takim poziomie solo expi baaardzo powoli. Ciekawym spotem na 70+ w ofensywnym buildzie jest teren pod Giant’s Cave, grupki mobków ½ hp dość łatwo jest ubić samemu, tylko uważajcie gdyż więcej niż jedna grupka na tobie sprawi że raczej zginiesz. Usolowałem tamm od 75 do 76, ginąc tylko raz, więc myślę że jeśli nie mamy pt, to to miejsce może być całkiem ciekawe.
autor:Echoes