Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Pomóż nam stworzyć serwer!

Autor Wątek: Lineage 2 Hardware - Kompedium wiedzy o sprzęcie komputerowym odnośnie L2  (Przeczytany 16131 razy)

Offline Solay

  • **
  • Wiadomości: 96
  • Pochwał: 1
Odp: Lineage 2 Hardware - Kompedium wiedzy o sprzęcie komputerowym odnośnie L2
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 12, 2008, 07:31:18 pm »
A to nie mozna zrobic dwoch rzeczy rownoczesnie? Pradu w gniazdku Ci brakuje?

Wybacz, mam też inne wydatki oO.
Po prostu się pytam co radzicie zrobić najpierw.

Offline Kazuya

  • ******
  • Wiadomości: 1317
  • Pochwał: -1
  • spoko
Odp: Lineage 2 Hardware - Kompedium wiedzy o sprzęcie komputerowym odnośnie L2
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 12, 2008, 07:49:15 pm »
A to nie mozna zrobic dwoch rzeczy rownoczesnie? Pradu w gniazdku Ci brakuje?

Wybacz, mam też inne wydatki oO.
Po prostu się pytam co radzicie zrobić najpierw.
a co ma dysk do wydajnosci ;d?
rpg x5 [gh85]

Offline Marc1n

  • |nsane
  • *******
  • Wiadomości: 3102
  • Pochwał: 14
Odp: Lineage 2 Hardware - Kompedium wiedzy o sprzęcie komputerowym odnośnie L2
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 12, 2008, 07:51:21 pm »
A to nie mozna zrobic dwoch rzeczy rownoczesnie? Pradu w gniazdku Ci brakuje?

Wybacz, mam też inne wydatki oO.
Po prostu się pytam co radzicie zrobić najpierw.
Podkrecanie nie kosztuje dopóki nie zmieniasz napiecia na procesorze i nie wzrasta zuzycie WATow przez kompa, chyba ze masz zamiar komus go oddac kto wezmie kase.
Cytuj
a co ma dysk do wydajnosci ;d?
A co wydajnosc, to tylko FPSy ?
HATE ME MOAR!

Offline Solay

  • **
  • Wiadomości: 96
  • Pochwał: 1
Odp: Lineage 2 Hardware - Kompedium wiedzy o sprzęcie komputerowym odnośnie L2
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 12, 2008, 09:08:49 pm »
Chodziło mi po prostu o zakup chłodzenia na procka i OC ;].

Offline cfaniak

  • ***
  • Wiadomości: 144
  • Pochwał: -2
Odp: Lineage 2 Hardware - Kompedium wiedzy o sprzęcie komputerowym odnośnie L2
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 12, 2008, 10:38:00 pm »
kup drugi dysk najlepiej złącz w raid0 a proca podkrec na stockowym chlodzeniu (bez szalenstw ;p)

Offline bylyforumowicz

  • ******
  • Wiadomości: 1108
  • Pochwał: 0
Odp: Lineage 2 Hardware - Kompedium wiedzy o sprzęcie komputerowym odnośnie L2
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 13, 2008, 02:30:02 pm »
A to nie mozna zrobic dwoch rzeczy rownoczesnie? Pradu w gniazdku Ci brakuje?

Wybacz, mam też inne wydatki oO.
Po prostu się pytam co radzicie zrobić najpierw.
a co ma dysk do wydajnosci ;d?

to, ze jak zrobisz obrot kamery w strone 200 osobowego zerga to dysk az kwiczy doczytujac wszystkie tekstury i animacje, GF.

Offline fQu

  • **
  • Wiadomości: 26
  • Pochwał: 0
Odp: Lineage 2 Hardware - Kompedium wiedzy o sprzęcie komputerowym odnośnie L2
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 15, 2009, 10:50:35 pm »
Płyta główna : DFI LanParty DK 35 Solid Raid
Procek : Intel Core Duo E8400 @ 3.00GHz
Grafika: GF 8800 gts
Ram: Mushkin 4 giga
Dyski : 2x Samsungi jakieś po 16 mb cache w raidzie0

Co tu najlepiej pierwsze zmienić ? Grafike ? Ogólnie gra sie w porządku ale przy większej ilości osób troche rwie.
True L2
Franz:
Nick: Devex
Class: AW
LvL: 60 i rośnie

L2 Dragon[ssący]Network
Infinity x5:
Devex - sps/ee + nobless SOLD
Morphellias - he/wl + nobless ( 2x hero ) SOLD
Dragon x15:
fQu - necro/ee + nobless SOLD
Jijana - pr/bd + nobless SOLD

Offline YoungPadawan

  • Asta Entreri
  • ******
  • Wiadomości: 1262
  • Pochwał: 4
Odp: Lineage 2 Hardware - Kompedium wiedzy o sprzęcie komputerowym odnośnie L2
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 16, 2009, 10:54:51 am »
grafika przy l2 ma mniejsze znaczenie, bardziej liczy się procek+ram. imho dorzuć jeszcze z 4GB ramu.
I'm offline.

Offline bylyforumowicz

  • ******
  • Wiadomości: 1108
  • Pochwał: 0
Odp: Lineage 2 Hardware - Kompedium wiedzy o sprzęcie komputerowym odnośnie L2
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 16, 2009, 03:37:17 pm »
Po co lol? L2 jest aplikacja 32bitowa i tak czy siak nie bedzie uzywac wiecej niz te 3GB z hakiem.
 

-krec procka
-kup dysk ssd (osobiscie poczulem olbrzymi wzrost wydajnosci w doczytywaniu sie postaci i zmniejszenie spadku fpsow przy robieniu obrotow kamery)
-zmniejsz rozdzielczosc (gra w oknie)

Offline Marc1n

  • |nsane
  • *******
  • Wiadomości: 3102
  • Pochwał: 14
Odp: Lineage 2 Hardware - Kompedium wiedzy o sprzęcie komputerowym odnośnie L2
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 16, 2009, 04:16:42 pm »
Po co lol? L2 jest aplikacja 32bitowa i tak czy siak nie bedzie uzywac wiecej niz te 3GB z hakiem.
 

-krec procka
-kup dysk ssd (osobiscie poczulem olbrzymi wzrost wydajnosci w doczytywaniu sie postaci i zmniejszenie spadku fpsow przy robieniu obrotow kamery)
-zmniejsz rozdzielczosc (gra w oknie)
QFT
dysk ewentualnie może być jakiś z niskim czasem dostępu, a zarazem dobry transferem. Mogą być to Raptory/Velociraptory, ew. jakieś SSD, chociaż dobre inne WD/Samsungi/Maxtory/Seagaty nawet solo pozamiatają(nowe modele)a w RAID0/1 to już w ogóle ;)
Grafike jak kupujesz to jednoprocesorową i jak najmocniejszą. Zmienia dużo, jak grasz na wysokich detalach
HATE ME MOAR!

Offline fQu

  • **
  • Wiadomości: 26
  • Pochwał: 0
Odp: Lineage 2 Hardware - Kompedium wiedzy o sprzęcie komputerowym odnośnie L2
« Odpowiedź #60 dnia: Czerwiec 16, 2009, 04:49:35 pm »
Po co lol? L2 jest aplikacja 32bitowa i tak czy siak nie bedzie uzywac wiecej niz te 3GB z hakiem.
 

-krec procka
-kup dysk ssd (osobiscie poczulem olbrzymi wzrost wydajnosci w doczytywaniu sie postaci i zmniejszenie spadku fpsow przy robieniu obrotow kamery)
-zmniejsz rozdzielczosc (gra w oknie)
QFT
dysk ewentualnie może być jakiś z niskim czasem dostępu, a zarazem dobry transferem. Mogą być to Raptory/Velociraptory, ew. jakieś SSD, chociaż dobre inne WD/Samsungi/Maxtory/Seagaty nawet solo pozamiatają(nowe modele)a w RAID0/1 to już w ogóle ;)
Grafike jak kupujesz to jednoprocesorową i jak najmocniejszą. Zmienia dużo, jak grasz na wysokich detalach

Jakieś propozycje do 700zł.
True L2
Franz:
Nick: Devex
Class: AW
LvL: 60 i rośnie

L2 Dragon[ssący]Network
Infinity x5:
Devex - sps/ee + nobless SOLD
Morphellias - he/wl + nobless ( 2x hero ) SOLD
Dragon x15:
fQu - necro/ee + nobless SOLD
Jijana - pr/bd + nobless SOLD

Offline bylyforumowicz

  • ******
  • Wiadomości: 1108
  • Pochwał: 0
Odp: Lineage 2 Hardware - Kompedium wiedzy o sprzęcie komputerowym odnośnie L2
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwiec 16, 2009, 05:38:03 pm »
Moja obecna konfiguracja:

-E8400 3.0 -> 3.3 GHz
-DFI P45-T2RS+
-BFG GTX260 i216
-4GB OCZ Reaper
-OCZ Vertex 30GB (L2)
-WD Raptor 36GB (system)
-WD Caviar GTP-16 1TB (dane)
-Coolermaster SilentPro 700W
-monitor crt 19" (3:4)
-A+case EL-Diablo Advanced

Na mass pvp raczej nie spada ponizej 12 fpsow (1268x930, high detale bez cieni, HDR, aa), generalnie przydaloby sie troche mocniej podkrecic procka, ale bedac calkowicie szczery- troche pogubilem sie w opcjach OC DFI (przy zmianie samego fsb aby osiagnac 3.6Ghz L2 wywala crit errory) i na razie niespecjalnie mam czas bawic sie wszystkimi opcjami i uczyc sie krecenia od podstaw, pewnie pobawie sie mozliwosciami mojego kompa kiedy dobije 83 i bedzie co frapsowac. Propos dysku, wczesniej mialem L2 na raptorze i w porownaniu do dysku ssd- niebo a ziemia, przy doczytach fpsy spadaly niemal do 0, teraz moze leci z 20%.   

Offline fQu

  • **
  • Wiadomości: 26
  • Pochwał: 0
Odp: Lineage 2 Hardware - Kompedium wiedzy o sprzęcie komputerowym odnośnie L2
« Odpowiedź #62 dnia: Czerwiec 16, 2009, 06:01:34 pm »
A jakbym chciał kręcić procka 3.0 do 3.3 tak samo jak ty bez żadnego dodatkowego chłodzenia to nic mi nie dupnie?
Szczerze mówiąc troche się boje z tym bawić że coś spieprze za przeproszeniem i będzie QQQQ. Kręciłeś to z jakimś poradnikiem czy po prostu sie na tym znasz xD?
Jest jakaś możliwość kręcenia nie spod biosa tylko jakimś programem :P ?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2009, 06:06:14 pm wysłana przez fQu »
True L2
Franz:
Nick: Devex
Class: AW
LvL: 60 i rośnie

L2 Dragon[ssący]Network
Infinity x5:
Devex - sps/ee + nobless SOLD
Morphellias - he/wl + nobless ( 2x hero ) SOLD
Dragon x15:
fQu - necro/ee + nobless SOLD
Jijana - pr/bd + nobless SOLD

Offline bylyforumowicz

  • ******
  • Wiadomości: 1108
  • Pochwał: 0
Odp: Lineage 2 Hardware - Kompedium wiedzy o sprzęcie komputerowym odnośnie L2
« Odpowiedź #63 dnia: Czerwiec 16, 2009, 06:14:09 pm »
Juz pisalem, ze na oc w ogole sie nie znam, kreci sie z poziomu biosu zmieniajac FSB. Zeby wszystko dzialalo stabilnie to mozna zwiekszyc napiecie na procku (w e8400 mozna w miare bezpiecznie do okolo 1.4v), cos jeszcze mozna mieszac z ramem (timingi, napiecie itd), ale co i jak to sam musze sie najpierw dowiedziec, poza tym w zaleznosci od plyty jest kilka innych opcji, u mnie jest ich srylion i pewnie ktoregos dnia bede rozgryzal co z czym sie je. 3.3 dziala u mnie stabilnie wylacznie na zwiekszonym fsb, wiec domyslam sie ze u Ciebie bedzie rowniez tak to wygladalo. Spokojnie mozesz taki zegar wyciagac na stockowym chlodzeniu, procek jesli sie spali to raczej od przesadzonego napiecia, nie od samego krecenia.   

Offline fQu

  • **
  • Wiadomości: 26
  • Pochwał: 0
Odp: Lineage 2 Hardware - Kompedium wiedzy o sprzęcie komputerowym odnośnie L2
« Odpowiedź #64 dnia: Czerwiec 16, 2009, 06:19:31 pm »
Czyli po prostu podnieść mu FSB? Dobra jest 3.2 i zostaje tyle  :?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2009, 06:41:50 pm wysłana przez fQu »
True L2
Franz:
Nick: Devex
Class: AW
LvL: 60 i rośnie

L2 Dragon[ssący]Network
Infinity x5:
Devex - sps/ee + nobless SOLD
Morphellias - he/wl + nobless ( 2x hero ) SOLD
Dragon x15:
fQu - necro/ee + nobless SOLD
Jijana - pr/bd + nobless SOLD

Offline Marc1n

  • |nsane
  • *******
  • Wiadomości: 3102
  • Pochwał: 14
Odp: Lineage 2 Hardware - Kompedium wiedzy o sprzęcie komputerowym odnośnie L2
« Odpowiedź #65 dnia: Czerwiec 16, 2009, 07:57:54 pm »
Podkręcanie na DFI to w sumie najbardziej ciekawe ale i trudne do zrobienia, w porównaniu do konkurencji, ale kręci się wyśmienicie. Mógłbym nawet zrobić ze zdjęciami opis jak kręcić dokładnie, z tym, że jakiś czas temu sprzedałem mobo+cpu+gpu i dopiero pod  koniec wakacji kupuje już kompa pod Aiona ;)
Nie bój się, nie spalisz procka, naprawde trzeba zrobić chore zmiany napięcia i wyłączyć wszystkie zabezpieczenia na płycie, żeby coś takiego zrobić. A 2, że gwarancja obejmuje to i jak coś, to dostaniesz nowy proc ;)
bylyforumowicz ten zwykły raptor to pierwszej czy drugiej rewizji? Jakkolwiek - bardzo ładny config ;)
HATE ME MOAR!

Offline fQu

  • **
  • Wiadomości: 26
  • Pochwał: 0
Odp: Lineage 2 Hardware - Kompedium wiedzy o sprzęcie komputerowym odnośnie L2
« Odpowiedź #66 dnia: Czerwiec 16, 2009, 08:10:08 pm »
Podkręcanie na DFI to w sumie najbardziej ciekawe ale i trudne do zrobienia, w porównaniu do konkurencji, ale kręci się wyśmienicie. Mógłbym nawet zrobić ze zdjęciami opis jak kręcić dokładnie, z tym, że jakiś czas temu sprzedałem mobo+cpu+gpu i dopiero pod  koniec wakacji kupuje już kompa pod Aiona ;)
Nie bój się, nie spalisz procka, naprawde trzeba zrobić chore zmiany napięcia i wyłączyć wszystkie zabezpieczenia na płycie, żeby coś takiego zrobić. A 2, że gwarancja obejmuje to i jak coś, to dostaniesz nowy proc ;)
bylyforumowicz ten zwykły raptor to pierwszej czy drugiej rewizji? Jakkolwiek - bardzo ładny config ;)

Przy 3.2 mam temperature w biosie 65*C. To dużo jest chyba ^^? I raczej z tą gwarą bym sie nie zapędzał bo jak przekręce to bede musiał rozkręcić kompa i zerwać plombe = gwarancja papa ?. Nie kupowałem poszczególnych partów osobno tylko stworzyłem sobie zestaw i zamówiłem przez esc.pl i zaplombowali mi :F.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2009, 08:19:30 pm wysłana przez fQu »
True L2
Franz:
Nick: Devex
Class: AW
LvL: 60 i rośnie

L2 Dragon[ssący]Network
Infinity x5:
Devex - sps/ee + nobless SOLD
Morphellias - he/wl + nobless ( 2x hero ) SOLD
Dragon x15:
fQu - necro/ee + nobless SOLD
Jijana - pr/bd + nobless SOLD

Offline Marc1n

  • |nsane
  • *******
  • Wiadomości: 3102
  • Pochwał: 14
Odp: Lineage 2 Hardware - Kompedium wiedzy o sprzęcie komputerowym odnośnie L2
« Odpowiedź #67 dnia: Czerwiec 17, 2009, 09:54:51 am »
OMG, troche fail. Chociaż wg. prawa to masz każdy komponent oddzielnie chroniony gwarancją i na wszystko powinien być papierek. Jeżeli taki jest, to ich plomba jest gowno warta, a jeżeli jej nie ma, to złamali prawo i niedostarczyli gwarancji na komputer.
Komputer w 100% stresie ma się nie grzać jeżeli ma się 45nm proca bardziej niż 80-85C, a takie rzeczy można sprawdzić Orthosem i CoreTempem
HATE ME MOAR!

Offline fQu

  • **
  • Wiadomości: 26
  • Pochwał: 0
Odp: Lineage 2 Hardware - Kompedium wiedzy o sprzęcie komputerowym odnośnie L2
« Odpowiedź #68 dnia: Czerwiec 17, 2009, 11:42:16 am »
OMG, troche fail. Chociaż wg. prawa to masz każdy komponent oddzielnie chroniony gwarancją i na wszystko powinien być papierek. Jeżeli taki jest, to ich plomba jest gowno warta, a jeżeli jej nie ma, to złamali prawo i niedostarczyli gwarancji na komputer.
Komputer w 100% stresie ma się nie grzać jeżeli ma się 45nm proca bardziej niż 80-85C, a takie rzeczy można sprawdzić Orthosem i CoreTempem

A mógłbyś zaproponować jakąś grafike do 700złotych? GF gtx260 ?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 17, 2009, 11:47:16 am wysłana przez fQu »
True L2
Franz:
Nick: Devex
Class: AW
LvL: 60 i rośnie

L2 Dragon[ssący]Network
Infinity x5:
Devex - sps/ee + nobless SOLD
Morphellias - he/wl + nobless ( 2x hero ) SOLD
Dragon x15:
fQu - necro/ee + nobless SOLD
Jijana - pr/bd + nobless SOLD

Offline Marc1n

  • |nsane
  • *******
  • Wiadomości: 3102
  • Pochwał: 14
Odp: Lineage 2 Hardware - Kompedium wiedzy o sprzęcie komputerowym odnośnie L2
« Odpowiedź #69 dnia: Czerwiec 17, 2009, 12:34:30 pm »
GTX 260 Core 216
HATE ME MOAR!

Offline fQu

  • **
  • Wiadomości: 26
  • Pochwał: 0
Odp: Lineage 2 Hardware - Kompedium wiedzy o sprzęcie komputerowym odnośnie L2
« Odpowiedź #70 dnia: Czerwiec 17, 2009, 12:59:32 pm »
GTX 260 Core 216

Na takiej karcie można cisnąć z tymi wszystkimi efektami na ON ?
True L2
Franz:
Nick: Devex
Class: AW
LvL: 60 i rośnie

L2 Dragon[ssący]Network
Infinity x5:
Devex - sps/ee + nobless SOLD
Morphellias - he/wl + nobless ( 2x hero ) SOLD
Dragon x15:
fQu - necro/ee + nobless SOLD
Jijana - pr/bd + nobless SOLD

Offline Marc1n

  • |nsane
  • *******
  • Wiadomości: 3102
  • Pochwał: 14
Odp: Lineage 2 Hardware - Kompedium wiedzy o sprzęcie komputerowym odnośnie L2
« Odpowiedź #71 dnia: Czerwiec 17, 2009, 01:34:59 pm »
A jaka rozdzielczosc?
HATE ME MOAR!

Offline fQu

  • **
  • Wiadomości: 26
  • Pochwał: 0
Odp: Lineage 2 Hardware - Kompedium wiedzy o sprzęcie komputerowym odnośnie L2
« Odpowiedź #72 dnia: Czerwiec 17, 2009, 01:36:39 pm »
A jaka rozdzielczosc?


1680x1050 i nie ma opcji grania na mniejszej, ponieważ nienawidze mieć nawalone jedno na drugim.
True L2
Franz:
Nick: Devex
Class: AW
LvL: 60 i rośnie

L2 Dragon[ssący]Network
Infinity x5:
Devex - sps/ee + nobless SOLD
Morphellias - he/wl + nobless ( 2x hero ) SOLD
Dragon x15:
fQu - necro/ee + nobless SOLD
Jijana - pr/bd + nobless SOLD

Offline Marc1n

  • |nsane
  • *******
  • Wiadomości: 3102
  • Pochwał: 14
Odp: Lineage 2 Hardware - Kompedium wiedzy o sprzęcie komputerowym odnośnie L2
« Odpowiedź #73 dnia: Czerwiec 17, 2009, 01:49:42 pm »
Ja na takiej przy CPU 3,5ghz i Radeonie HD4850 grałem na full + HDR i tylko na siege zmniejszałem, ale to było 2 kroniki temu. Nie wiem czy wymagania wzrosły
HATE ME MOAR!

Offline fQu

  • **
  • Wiadomości: 26
  • Pochwał: 0
Odp: Lineage 2 Hardware - Kompedium wiedzy o sprzęcie komputerowym odnośnie L2
« Odpowiedź #74 dnia: Czerwiec 17, 2009, 02:13:56 pm »
Ja na takiej przy CPU 3,5ghz i Radeonie HD4850 grałem na full + HDR i tylko na siege zmniejszałem, ale to było 2 kroniki temu. Nie wiem czy wymagania wzrosły

Popytam znajomych może ktoś ma podobną karte to pożyczę i zobaczymy jak to wszystko będzie chodzić.
True L2
Franz:
Nick: Devex
Class: AW
LvL: 60 i rośnie

L2 Dragon[ssący]Network
Infinity x5:
Devex - sps/ee + nobless SOLD
Morphellias - he/wl + nobless ( 2x hero ) SOLD
Dragon x15:
fQu - necro/ee + nobless SOLD
Jijana - pr/bd + nobless SOLD

 


Strona wygenerowana w 0.208 sekund z 18 zapytaniami.