Witaj
Gość

Wątek: Profesje  (Przeczytany 3541 razy)

  • ******
  • Banned
  • Wiadomości: 1262

  • Pochwał: 4

Profesje
« dnia: Czerwiec 26, 2009, 05:55:50 pm »
Profesje



W Aionie jest 6 profesji zajmujących się craftem (tworzeniem itemów), są to: Cooking(tworzenie pożywienia), WeaponSmithing(tworzenie daggerów, swordów, macek, greatswordów, polearmów), ArmorSmithing(tworzenie plate, chain armorów i shieldów), Tailoring(tworzenie clothów, robe'ów, leatherów i beltów), Alchemy(tworzenie spellboków, orbów, potek), Workmanship(tworzenie bow'ów, staves'ów, ringów, earringów, necklace'es, hats), oraz 2 profesje typu gathering (zbierackie): normalny gathering, zajmujący się zbieraniem raw materiałów do craftu i Aether Gathering(Aether jest potrzebny do latania i do transformacji pewnych itemów przez crafterów). Zarówno crafting jak i gathering są podzielone na stopnie zaawansowania, za nauczenie każdego ze stopni trzeba zapłacić. Wszystkie 6 zdolności craftingu można rozwinąć do poziomu Expert, natomiast tylko 1 wybraną do poziomu Master. Wszystki profesji craftu i gatheringu można się nauczyć oraz ulepszyć na wyższy stopie w Artisan's Hall w Sanctum (opcja dla Elyos) oraz w Temple of Artisans w Pandaemonium (opcja dla Asmodian). Przy użyciu każdej z 6 rodzajów subprofesji craftingu jest możliwość uzyskania przedmiotów typu Rare - są to np. broń dużo potężniejsza niż jej standardowa wersja, czy pożywienie dające dłuższy czas trwania buffa. Używanie Craftingu żre DP.




Crafting


Work Orders

Work orders są opcją do levelingu skillu w crafcie. Trzeba płacić w Kinehah za wzięcie takiego orderu, ale wszystkie produkty do wykonania zlecenia można kupić na miejscu. Wyprodukowane w ten sposób produkty są bezużyteczne i służa tylko do podniesienia swojego levelu skillu craftingu - można uznać, że work ordery to questy. Na szczęście jednak, work ordery w nagrodę za ich wypełnienie dają ci item specyficzny do danej profesji, mogą być dobrym źródłem recek oraz głównym źródłem poziomu skilli craftu.


Weaponsmithing



Powyższy obrazek to lokacja kuźni/masterów/teacherów (obok siebie są) w poszczególnych miastach. Weaponsmithing jest profesją umożliwiającą wyrób broni białej. Wyrób broni dzieli się na kilka procesów:

Przygotowanie: Zamiana zebranych surowców-rud w gwoździe i sztabki.
Produkcja: Tworzenie partów weaponów.
Produkt końcowy: Połączenie partów w finalny produkt.

Więcej informacji(których nie zamieszczam tutaj z racji ich ilości) na temat weaponsmithingu wraz z receptami i dokładnymi opisami możliwych produktów można znaleźć na Aion Wiki


Armor Smithing



Powyższy obrazek to lokacja kuźni/masterów/teacherów (obok siebie są) w poszczególnych miastach. Armorsmithing jest profesją umożliwiającą wyrób armorów typu Plate/Chain oraz Shieldy. Wyrób armoru dzieli się na kilka procesów:

Przygotowanie: Zbieranie materiałów typu kółka i metale.
Produkcja: Przerabianie materiałów w party armorów.
Produkt kończowy: Połączenie partów w końcowy produkt. Produkcja może się nie udać.

Więcej informacji(których nie zamieszczam tutaj z racji ich ilości) na temat armorsmithingu wraz z receptami i dokładnymi opisami możliwych produktów można znaleźć na Aion Wiki


Workmanship

Workmanship jest profesją umożliwiającą wyrób bow'ów, staves'ów(magiczne różdżki pozwalające na atak na odległość, fajna rzecz jak się jest OOM), ringów, earringów, necklace'es, hats(biżuteria i nakrycia głowy zwiększają odporność na magię, max HP oraz wydłużają czas lotu).

Więcej informacji(których nie zamieszczam tutaj z racji ich ilości) na temat worksmanshipu wraz z receptami i dokładnymi opisami możliwych produktów można znaleźć na Aion Wiki


Tailoring



Powyższy obrazek to lokacja krosien/masterów/teacherów (obok siebie są) w poszczególnych miastach. Tailoring jest profesją umożliwiającą wytwarzanie armorów typu Leather i Cloth oraz Beltów(dodają one siłę ataku fizycznego/magicznego oraz posiadają szereg innych właściwości). Wyrób armoru dzieli się na kilka procesów:

Przygotowanie: Przekształcanie zdobytych roślin lub skór w nić lub wyprawioną skórę
Produkcja: Tworzenie materiałów ze skóry lub nici.
Produkt końcowy: Łączenie materiałów w produkt finalny.

Więcej informacji(których nie zamieszczam tutaj z racji ich ilości) na temat tailoringu wraz z receptami i dokładnymi opisami możliwych produktów można znaleźć na Aion Wiki


Alchemy


Powyższy obrazek to lokacja laboratorium/masterów/teacherów (obok siebie są) w poszczególnych miastach. Dzięki Alchemii możemy uzyskać bronie dla Sorcererów i Spiritmasterów, buffscrolle, potki na HP/MP/przedłużające czas lotu, scrolle służące do enchantingu (ulepszania ubrojenia). Wyrób produktów alchemicznych dzieli się na kilka procesów:

Przygotowanie: Materiały i reagenty, np. butelki czy zioła muszą zostać zakupione.
Produkcja: Tutaj produkuje się części magicznych broni, jednakże potki oraz scrolle omijają tę fazę - są tworzone natychmiastowo.
Produkt końcowy: Produkcja weaponu z partów, może sie nie powieść.

Więcej informacji(których nie zamieszczam tutaj z racji ich ilości) na temat alchemii wraz z receptami i dokładnymi opisami możliwych produktów można znaleźć na Aion Wiki


Cooking



Powyższy obrazek to lokacja kuchni/masterów/teacherów (obok siebie są) w poszczególnych miastach. Cooking jest profesją zajmującą się wytwarzaniem pożywienia. Itemy uzyskane z Cookingu mają właściwości package buffów(np. upichcimy sobie chlebek +2 do siły, z tym tylko, że jak zjemy chlebek z + do siły i popijemy to 97% eliksirem życia produkcji ukraińskiej to buffy się nie będą stackowały) oraz odnawiają HP/MP over time (napoje). Produkcja żarcia dzieli się na kilka procesów:


Przygotowanie: Reagenty typu sól, mąka, cez z czarnobyla muszą zostać zakupione.
Produkcja: Niektóre potrawy wymagają kilkakrotnego przygotowania, inne omijają tę fazę i zostają wyprodukowane od razu.
Produkcja końcowa: Finalnie dostajemy żarcie w stylu spaghetti z szczyptą Balaura, może się nie powieść.

Więcej informacji(których nie zamieszczam tutaj z racji ich ilości) na temat gotowania wraz z receptami i dokładnymi opisami możliwych produktów można znaleźć na Aion Wiki

Kto co i jak

Profesje craftingu na poziomie Master można wybrać tylko raz, dlatego też walnę krótką rozpiskę kto co powinien mieć (imho, więc nie sugerujcie się aż tak bardzo tym :D )
Gladiator - Mastery na Weapon Smithing
Templar - Mastery na Armor Smithing
Ranger - Mastery na Worksmanship
Assassin - Mastery na Tailoring
Sorcerer - Mastery na Alchemy
Spiritmaster - Mastery na Tailoring
Cleric - Mastery na Tailoring
Chanter - Mastery na Tailoring.

Stopnie Craftingu

Lesser: level 1-99

Regular: level 100-199

Greater: level 200-299

Expert: level 300-399

Master: level 400-450





Gathering

Gathering można podzielić na dwie części - jedna z nim zajmuje się zbieraniem raw materials do craftingu, natomiast druga, Aether Gatering, zajmuje się zbieraniem Aetheru - aka Human Gathering i Daeva Gathering.



Human Gathering

Powyższy obrazek przedstawia Human Gathering. Górny pasek (niebieski) to succes bar, dolny (pomarańczowy) to failure bar. Jesli succed bar zapełni się szybciej niż failure bar - voila, mamy materiał. Im większy level skilla gatheringu mamy w stosunku do gathering source(roślinki, złoża itp.) tym szybciej się zapełnia succes bar, a wolniej failure bar, jeżeli natomiast source ma (tylko do 5lvli wzwyż, kiedy różnica będzie większa po prostu nie będziemy mogli użyć gatheringu) level większy od nas wtedy failure bar będzie zapełniał się szybciej a succes bar wolniej (niemniej jednak nadal może nam się udać). Za używanie gatheringu (nawet jeśli failniemy w próbie jego użycia) dostajemy expa. Każde source (oprócz gem source, te może zostać użyte tylko raz po czym wchodzi w proces respawnowania) może zostać użyte tylko 5 razy i jest to sharowane pomiędzy graczy gatherujących na tym source. No i najważniejsze - do 9lvl należy rozwijać gathering, gdyż po 9 lvl kiedy to zamieniamy się w Deavę nie będziemy mieli więcej mozliwości używania human source i rozwijania skillu(ale skoro umiejętności zostają to najwyraźniej będą inne źródła do używania gatheringu).


Aether Gathering

Następnym typem Gatheringu jest Aether Gathering. Możliwość jego użycia dostajemy po 9lvl aka zamianie w Daevę. Mamy dwie możliwości jego wykorzystania - wydobycie Vital Power oraz Aether.

Pierwszym ze skilli jest Vital Power gathering - umożliwia on wydobywanie Aetheru z charakterów typu human.

Drugim ze skilli jest Aether gathering, umożliwiający wydobycie Aetheru z Aether Shardów podczas lotu. Cała procedura jest praktycznie identyczna jak w przypadku Human Gatheringu, niemniej jednak istnieje jedna zasadnicza różnica - Aether Shard nie znika tylko i wyłącznie po użyciu na nim gatheringu - moze zniknąć także w trakcie procesu (a dalej mamy już łańcuch przyczynowo-skutkowy - znika shard->my spadamy->dzięki grawitacji mamy zapewniony pochówek i darmowe wąchanie kwiatków. od spodu).

Zebrany Aether możemy przekszałcić. Skill umożliwiający nam to dostajemy po transformacji w Daevę, jednakże recki potrzebne do transformacji musimy kupić u NPCów.


+ Za ładny opisik :)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 26, 2009, 06:30:18 pm wysłana przez Sebal »
I'm offline.