Kilka słów ode mnie (ogólnie powoli przymierzam się do skrobnięcia dłuższego posta dot. Warlocka/Arcana Lorda coś w stylu jak słoń napisał poradnik do Zerka)
(informacje do CT2.2)
A grade: Widzę 2 dobre sety (wg mnie robe jest lepszy niż light) DC robe i Tallum robe
DC : z tej samej przyczyny co nukerzy: b. dobry cast speed, + speed (przydaje się, bo warlock do najszybszych postaci nei należy) + resist na paraliż. P def to podstawa u robe users
Tallum: Cast. speed identyczny, mamy prawie całkowity resist na bleed i poison (od ct1 te skille są znacznie bardziej mocne i dają się we znaki bardziej niż kiedyś) + Men też potrzebne, gdyż do expa gdzie nie mamy VR na bieżąco, to jednak mana oraz jej regenracja na heal jest wysoko pożądana...
Ogólnie przoduje DC, ale Tallum nie będzie złym wyborem również.
S tylko Arcana robe. Jeżeli ktoś uważa, że A >> S to jest w wielkim błędzie. O ile do czytsego PvE można jeszcze biegać w DC/ tallum, tak gdy zakładamy że choć raz na jakiś przyjdzie nam PvP to w tym momencie Resist elemental >>>> nawet DC +6. Jeżeli ktoś jest innego zdania, cóż pograjcie trochę z S grade'ami co mają full elementale w broni i przekonacie się, jak to jest gryźć glebę po 1 back stabie z elementalem... Poza tym obniżona szansa na przerwanie skilli (co ładnie komponuje się z transfer pain'em który skutecznie zmniejsza otrzymywanie wielkiego jednorazowego damag'u) szanse na przerwanie skilla jest b. mała
Stun resist - tu chyba nie musze się wypowiadać. Wbrew pozorom M atack od Final gracia znów zacznie przydawać się warlockom
Czemu? Arcane distruption, betray są bardzo dobrymi skillami, a od final gracii znów do łask wróci mage i warrior bane, które póki co możemy pouzywać sobie tylko na oly. M atack u sumonera to nei to samo co u nukera, ale taki nuker który otrzyma od nas arcana distruption + mage ban staje się, jakby to delikatnie ująć - kaleką...
Rola p def-a jest już w tym momencie nieprzeceniona, ale ogólnie elemental resist >> all A grade
Light odradzam (może poza BW light, który jest bardzo zbliżony dla postaci posługujących się z magii). Przyczyna? Do lajtowego heal'a cast speed nie będzie aż tak bardzo potrzebny, ale spróbujcie PvP z cast speedem z light'a... P def się nei zda, bo każdy inteligenty przeciwnik zacznie wtedy eliminację od kota, którego nie będziemy wstanie wyhelować (nawet w robe jest często bardzo ciężko!), a jak sumon padnie, to naprawdę dużo szczęścia potrzeba, żeby nie ściągnęli nas w oka mgnieniu...
Odporność na sleep? Hah, może w c4. W tej chwili sleep nei stanowi już takiego zagrożenia nawet w połowie jak kiedyś... Poza tym zrzucić sleep z kota to najmniejszy problem, a i kotem możemy się obudzić (ryzykowne, że jak uderzy nas z krytyka, to zaboli, ale lepsze to niż spać kilkanascie sekund i patrzeć jak sumon pada, a chwilę później i my...)
Tatoo: Bez wątpienia + CON - STR. Oczywiście możemy bić z duali, lub daggera, ale nasz damage będzie namiastką tego co robi nasz sumon (elemental na broni, WTF!). Wtedy lepiej całkowicie skupić się na jego healowaniu, wrzucaniu debufów i ściąganiu debuffów z naszego sumonka. Wtedy cast speed >> jakiś lol damage z daggera lub duali.
Na niskim lvlu polecam + Wit - int Cast speed nigdy nei był dobrą stroną warlocka (a jak widać później staje się on priorytetem), natomiast INT na niskim lvlu (i do wejścia Final Gracii) jest na pewno mniej potrzebny niż cast speed. Czemu nie - Men? Mana i jej tempo regeneracji jest niezwykle istotną kwestią u sumonera.
Co do +76 lvl... Na pewno trzymałbym + Con - STR, dodatkowo proponuję + Dex - STR (3 punkty speeda są czasami bardzo przydatne) i dalej + wit - int, ale ta ostatnią można też zastąpić + Wit - Men. Wtedy m. atack jest już znacznie bardziej potrzebny.
Tyle w kwestii sprzętu i tatoo
Tylko 2 słówka o expie (rozwinę się w poradniku)
Kai the cat - exp solo, bądź duo, trio
Cat queen - party większe niż 4-5 osób (obowiązkowo DD!)
King - Solo exp, small gank PvP (dość drogi, ale ze względu na ilość comonów A na rynku, crys A poszły cenowo w dół i nie wygląda to już tak strasznie jak kiedyś...) King z bronią elementalem i bufkiem pp kosi naprawdę przyjemnie i bezpiecznie (mooby na varce są na 1,5 cryta) A jak uda się go wbić na +1 to naprawdę dostaje mocnego kopa!