Witaj
Gość

Wątek: Dyskusja o ideii CP w GoD  (Przeczytany 34164 razy)

  • Wiadomości: 687

  • Pochwał: -1

Odp: Dyskusja o ideii CP w GoD
« Odpowiedź #125 dnia: Listopad 26, 2011, 01:09:16 pm »
Tak się zastanawiam skąd u was pomysł, że cp to 7 osob? Z mojego doświadczenia wynika, że sprawne cp to około 10 osób przy 7 slotach w pt. nigdy nie ma tak, że są wszyscy, zawsze komuś coś wypadnie i co pt siedzi w mieście albo na spocie klnie na randoma, którego musieli wziąć. Boxa ciężko będzie doprowadzić do 99, a żywy człowiek sobie poradzi, kwestia dogadania się.
Char : Incertus :: Iss
Clan : BlackSwans


  • Wiadomości: 171

  • Pochwał: 0

Odp: Dyskusja o ideii CP w GoD
« Odpowiedź #126 dnia: Listopad 26, 2011, 01:21:42 pm »
Tak się zastanawiam skąd u was pomysł, że cp to 7 osob? Z mojego doświadczenia wynika, że sprawne cp to około 10 osób przy 7 slotach w pt. nigdy nie ma tak, że są wszyscy, zawsze komuś coś wypadnie i co pt siedzi w mieście albo na spocie klnie na randoma, którego musieli wziąć. Boxa ciężko będzie doprowadzić do 99, a żywy człowiek sobie poradzi, kwestia dogadania się.

Jest 7 dlatego że wc/bd/sws teraz to jedna postać. I nie potrzeba 9 slotów.


  • Wiadomości: 631

  • Pochwał: 1

Odp: Dyskusja o ideii CP w GoD
« Odpowiedź #127 dnia: Listopad 26, 2011, 01:22:56 pm »
Senti czytanie ze zrozumieniem się kłania.


  • *******
  • Wiadomości: 7604

  • Pochwał: 0

Odp: Dyskusja o ideii CP w GoD
« Odpowiedź #128 dnia: Listopad 26, 2011, 01:26:00 pm »
on nie o tym pisał.


Zgadza się Kard, ale musisz brać pod uwagę fakt, że taka sytuacja (brak iluś tam osób w jakimś CP) pojawia się też w innych party w klanie.

U nas dosyć łatwo jest czasem dobrać jakiegoś DD/ heal'a itd. Mówię o klanowym (choć i tu nei wszyscy grzeszą skillem), bo jak miałbym wziąć randoma z party matching to wolałbym już iść poexpić sobie subę.

Poza tym, gdy znajdziesz te 1-3 osoby, co chcą grać na rezerwie (lub jako extra driver, ale to muszą być zaufani ludzie) to zajebiście, ale zazwyczaj ktośchce grać tylko swoją postacią na pełny etat (i wcale się nei dziwię). Więc nie zawsze się da.

Jeżeli odnosisz się do tego extra WC, to dupa, chyba, że dane party z góry nastawia się, że ma 2 średnio aktywnych czasowo enchanterów i raz expi jeden, raz expi drugi.
Alarion - EdgeWalker   {Amber} Party Leader
ArcheAge  Server: Kyprosa! / West side




Cat Drama Maker


  • Wiadomości: 171

  • Pochwał: 0

Odp: Dyskusja o ideii CP w GoD
« Odpowiedź #129 dnia: Listopad 26, 2011, 01:50:53 pm »
Ahhh sorry. Ciesze się moją nową myszką i zamuliłem :<


  • Wiadomości: 687

  • Pochwał: -1

Odp: Dyskusja o ideii CP w GoD
« Odpowiedź #130 dnia: Listopad 26, 2011, 01:59:15 pm »
Nie wyobrażam sobie CP w którym ludzie nie maja do siebie w 100% zaufania lub przedkładają własny interes nad interes CP, nie jest też dobrze by jakiś gracz był co wieczór przy kompie, nawet jeśli byłby w stanie, niestety to się musi wówczas odbić na realu i zazwyczaj takie osoby po jakimś czasie (zazwyczaj niedługim) wysiadają. Więc po cóż mam liczyć na jakiś randomów, to już wole zadzwonić do "swojego człowieka" by się dziś zalogował, zresztą mieliśmy to rozwiązane w  taki sposób, ze był grafik, kiedy określona osoba ma "dyżur" :) i to się sprawdzało. Przecież każdy wyjeżdża na wakacje, jakiś urlop, wyjazd integracyjny :).
Tu nie chodzi o to, że ktoś gra w rezerwie, każdy jest pełnoprawnym członkiem w PT, o każdego dba się tak samo. Żeby CP działało prawidłowo to nikt nie może odskoczyć z lvl.
Wystarczy się zastanowić czy więcej kłopotu ma to CP które co chwila szuka kogoś do uzupełnienia party, czy to które ma nadmiar i w każdej chwili każdego możne zastąpić :)
Tak wiem, CP wolniej XP, bo ma więcej osób, ale to nie prawda, jeśli jest dobra organizacja, to dla każdego znajdziecie się zajęcie, a dzięki temu, że czasem masz wolne od CP to możesz pograć z innymi, co czasem jest bardzo odświeżające :P
Char : Incertus :: Iss
Clan : BlackSwans


  • Wiadomości: 44

  • Pochwał: 0

Odp: Dyskusja o ideii CP w GoD
« Odpowiedź #131 dnia: Listopad 26, 2011, 02:18:02 pm »
wybacz, ale ja np. gram wtedy kiedy mam czas i ochotę, a w takim CP jak opisujesz to trzeba wg. grafiku... czyli ja mam czas ale akurat nie moja pora na granie to mam się po prostu szwędać? chyba jednak wolę system "brakuje nam jednego do gry" i dobranie osoby z klanu.


  • Wiadomości: 687

  • Pochwał: -1

Odp: Dyskusja o ideii CP w GoD
« Odpowiedź #132 dnia: Listopad 26, 2011, 02:40:12 pm »
wybacz, ale ja np. gram wtedy kiedy mam czas i ochotę, a w takim CP jak opisujesz to trzeba wg. grafiku... czyli ja mam czas ale akurat nie moja pora na granie to mam się po prostu szwędać? chyba jednak wolę system "brakuje nam jednego do gry" i dobranie osoby z klanu.
To nie tak:
nie masz czasu, a akurat twoja kolej - dzwonisz i informujesz, że nie masz dziś czasu, mamy w zapasie 3 osoby, zawsze będzie ktoś kto cie zastąpi i nikt o to nie będzie miał do Ciebie pretensji
masz czas, ale nie twoja kolej - w L2 są do zrobienia tez inne rzeczy nie tylko xp i zawsze jest tak, że ktoś szuka kogoś do party, jest okazja pograć z innymi

a CP to nie zbieranina randomow, tam są określone rzeczy do zrobienia, tam nikt się nie obrazi o to, ze mieliśmy iść xp, a się okazuje, ze trzeba lecieć na pvp i odwrotnie, czasem trzeba iść w konkretne miejsce po konkretna rzecz/drop, a nie koniecznie wiąże się to z imba xp itd., po to jest CP by działać w określonym celu, by zgrać ludzi, to nie tylko party do xp albo pvp, cp powstaje zazwyczaj po to by łatwiej osiągnąć rożne rzeczy np. ubrać ludzi, zrobić trudniejsze q, łatwiej jako cp dostać invita na RB, epic itp.

ale jeśli grasz tylko po to by się pobawić, bez ambicji na jakieś ciekawsze pvp, powalczenie o epic, zdobycie zamku (nie walka o zamek, ale jego zdobycie i wyciągnięcie z tego korzyści) to rzeczywiście, cp nie dla ciebie...

i wybaczam :P
Char : Incertus :: Iss
Clan : BlackSwans


  • *******
  • Wiadomości: 7604

  • Pochwał: 0

Odp: Dyskusja o ideii CP w GoD
« Odpowiedź #133 dnia: Listopad 26, 2011, 02:50:25 pm »


ale jeśli grasz tylko po to by się pobawić, bez ambicji na jakieś ciekawsze pvp, powalczenie o epic, zdobycie zamku (nie walka o zamek, ale jego zdobycie i wyciągnięcie z tego korzyści) to rzeczywiście, cp nie dla ciebie...



amen
Alarion - EdgeWalker   {Amber} Party Leader
ArcheAge  Server: Kyprosa! / West side




Cat Drama Maker


  • Wiadomości: 44

  • Pochwał: 0

Odp: Dyskusja o ideii CP w GoD
« Odpowiedź #134 dnia: Listopad 26, 2011, 03:13:51 pm »
wybacz, ale ja np. gram wtedy kiedy mam czas i ochotę, a w takim CP jak opisujesz to trzeba wg. grafiku... czyli ja mam czas ale akurat nie moja pora na granie to mam się po prostu szwędać? chyba jednak wolę system "brakuje nam jednego do gry" i dobranie osoby z klanu.
To nie tak:
nie masz czasu, a akurat twoja kolej - dzwonisz i informujesz, że nie masz dziś czasu, mamy w zapasie 3 osoby, zawsze będzie ktoś kto cie zastąpi i nikt o to nie będzie miał do Ciebie pretensji
masz czas, ale nie twoja kolej - w L2 są do zrobienia tez inne rzeczy nie tylko xp i zawsze jest tak, że ktoś szuka kogoś do party, jest okazja pograć z innymi

a CP to nie zbieranina randomow, tam są określone rzeczy do zrobienia, tam nikt się nie obrazi o to, ze mieliśmy iść xp, a się okazuje, ze trzeba lecieć na pvp i odwrotnie, czasem trzeba iść w konkretne miejsce po konkretna rzecz/drop, a nie koniecznie wiąże się to z imba xp itd., po to jest CP by działać w określonym celu, by zgrać ludzi, to nie tylko party do xp albo pvp, cp powstaje zazwyczaj po to by łatwiej osiągnąć rożne rzeczy np. ubrać ludzi, zrobić trudniejsze q, łatwiej jako cp dostać invita na RB, epic itp.

ale jeśli grasz tylko po to by się pobawić, bez ambicji na jakieś ciekawsze pvp, powalczenie o epic, zdobycie zamku (nie walka o zamek, ale jego zdobycie i wyciągnięcie z tego korzyści) to rzeczywiście, cp nie dla ciebie...

i wybaczam :P

czytam i czytam i zastanawiam się jaką Ty masz wizję klanu i co niby robi w nim clan leader, bo mam wrażenie że bez CP ani rusz... bo inaczej to granie bez ambicji, zero szansy na ciekawsze pvp? bez możliwości zabijania epików? robienia instancji? zdobycia zamku?

btw. a ja tylko napisalam, że nie chciałabym być w cp które ma 10 osób i 7 slotów :D


  • Wiadomości: 147

  • Pochwał: 0

Odp: Dyskusja o ideii CP w GoD
« Odpowiedź #135 dnia: Listopad 26, 2011, 04:29:52 pm »
boze dziewczyno zacznij myslec bo rece opadaja


  • Wiadomości: 277

  • Pochwał: 6

Odp: Dyskusja o ideii CP w GoD
« Odpowiedź #136 dnia: Listopad 26, 2011, 04:57:31 pm »
Obecnie CL jest odpowiedzialny za organizację cp w klanie oraz dobór polityki i celów na serwerze. No i ustawianie manora etc.


L2 EU off @ TapMadls


  • Wiadomości: 527

  • Pochwał: 0

Odp: Dyskusja o ideii CP w GoD
« Odpowiedź #137 dnia: Listopad 26, 2011, 05:41:44 pm »
Obecnie CL jest odpowiedzialny za organizację cp w klanie oraz dobór polityki i celów na serwerze. No i ustawianie manora etc.

Jesli cl ma za Ciebie skladac cp to powodzenia w przyszlosci ;p


  • Wiadomości: 499

  • Pochwał: 0

Odp: Dyskusja o ideii CP w GoD
« Odpowiedź #138 dnia: Listopad 26, 2011, 05:43:33 pm »
Obecnie CL jest odpowiedzialny za organizację cp w klanie oraz dobór polityki i celów na serwerze. No i ustawianie manora etc.
I tyle na temat. Chyba wszyscy zrozumieli, miejmy nadzieję ~~

@Mc6 nie wszyscy jak ty zaczynają od 0 i szukają cp. Są klany które liczą po 30+ os. i zmiany muszą być wprowadzone... Chociażby zmiana pt z 9 na 7 slotów, kumasz?


  • Wiadomości: 527

  • Pochwał: 0

Odp: Dyskusja o ideii CP w GoD
« Odpowiedź #139 dnia: Listopad 26, 2011, 05:50:29 pm »
tak czy inaczej ludzie sami powinni sie dogadac kogo chca w cp lub nie, jak cl bedzie kazal grac w jednym cp osoba, ktore nie przepadaja za soba to maja problem. Wiadomo, moze ludziom zaproponowac jakiegos czlonka w takiej sytuacji jaka opisales, ale juz w przypadku nowych klanow to nie ma sensu. Lepiej rekrutowac od razu gotowe cp albo grac jak za czasow c3 w klanie :P


  • Wiadomości: 687

  • Pochwał: -1

Odp: Dyskusja o ideii CP w GoD
« Odpowiedź #140 dnia: Listopad 26, 2011, 06:00:07 pm »
czytam i czytam i zastanawiam się jaką Ty masz wizję klanu i co niby robi w nim clan leader, bo mam wrażenie że bez CP ani rusz... bo inaczej to granie bez ambicji, zero szansy na ciekawsze pvp? bez możliwości zabijania epików? robienia instancji? zdobycia zamku?
Wlaśnie koncepcja CP pozwala odciążyć CL, a i tak jeśli zarządza silnym klanem będzie miał tyle roboty, że będzie musiał szukać pomocy u innych klanowiczy by mieć czas pograć - to odnośnie roli CL - według mnie powinien on się zajmować 3 rzeczami - polityka (kontaktami z innymi klanami), podziałem czy też dopilnowaniem zasad co do podziało korzyści wynikających z bycia w klanie (podział dropu itp.), rozstrzyganie i łagodzenie sporów powstających w klanie. Jeśli to ogarnie to już będzie i tak urobiony po łokcie.
Co do ambicji - zastanów się, jest instancja na która teoretycznie wchodzi 20 osób, klan liczy 100, to z których CL w pierwszej kolejności skorzysta, takich którzy oferują w każdej chwili pełne zgrane party, czy będzie składał z pojedynczych graczy? ci pojedynczy zazwyczaj są tylko jako uzupełnienie. Pvp - kto będzie jako pierwszy korzystał z udziału, ludzie, którzy będą poświęcać za każdym razem kilka minut na zorganizowanie się, czy ekipa w formie CP, którzy są zgrani i teoretycznie gotowi w parę sekund?


btw. a ja tylko napisalam, że nie chciałabym być w cp które ma 10 osób i 7 slotów :D
aha, czyli do CP Cię przekonałem lub byłeś przekonany, nie podoba ci się 10 osób, to teraz postaw się w sytuacji gracza, który jest gotowy grać co dzień albo chce ustawić sobie dzień tak by jak będzie w grze to mieć pewność, że sobie pogra (mamy kolegę, który na zmianę z żoną co wieczór zajmują się położeniem dziecka spać, więc jest w grze co drugi dzień albo późno wieczorem), a teraz pomyśl, że za każdym razem nie mam kogoś, bo coś tam wypadło, nie ma jednego ok, kogoś się znajdzie (choć i to nie ma 100% pewności, bo czasami jest brak jakiś klas), ale jak braknie dwóch, trzech? wieczór zmarnowany. Weź pod uwagę, że czasem trzeba zrobić coś co może nie być ani opłacalne w formie xp ani dropu, jak myślisz ilu chętnych znajdziesz do czegoś tak niewdzięcznego?
Char : Incertus :: Iss
Clan : BlackSwans


  • Wiadomości: 499

  • Pochwał: 0

Odp: Dyskusja o ideii CP w GoD
« Odpowiedź #141 dnia: Listopad 26, 2011, 06:17:32 pm »
Jeśli mowa o ilość os w cp to trzeba się dogadać z ludźmi i z cl'em. U mnie grało 12os. w cp pt i zawsze nie brakowało pt dla każdego. Wiedzieliśmy kto o jakim czasie może się zalogować, a jeśli zdarzało się więcej os. niż te 9 to wtedy os. poza pt lądowały w innym cp klanowym. Proste jak cholera a robicie tyle dramy o to ;p


  • Wiadomości: 687

  • Pochwał: -1

Odp: Dyskusja o ideii CP w GoD
« Odpowiedź #142 dnia: Listopad 26, 2011, 06:24:36 pm »
Według mnie to dyskusja a nie drama. Chętnie poczytam o innych koncepcjach, a nóż coś się przyda :)
Char : Incertus :: Iss
Clan : BlackSwans


  • *******
  • Wiadomości: 7604

  • Pochwał: 0

Odp: Dyskusja o ideii CP w GoD
« Odpowiedź #143 dnia: Listopad 26, 2011, 06:32:22 pm »
nie ma się tu co sprzeczać:

Ci co grają bez CP, nie zobaczą baaaaaardzo długo żadnego end game content, a dobre PvP pooglądają sobie jedynei na frapsie.

To już się kwestia dogadać, czy w party ma się 7 no life'ów (takich Kamilow grających po 12 h, i party rozwala się po 2 miesiącach ; p ) czy trochę więcej z jakąś ustaloną zasadą: kto/kiedy
Alarion - EdgeWalker   {Amber} Party Leader
ArcheAge  Server: Kyprosa! / West side




Cat Drama Maker


  • Wiadomości: 44

  • Pochwał: 0

Odp: Dyskusja o ideii CP w GoD
« Odpowiedź #144 dnia: Listopad 26, 2011, 06:53:19 pm »
boze dziewczyno zacznij myslec bo rece opadaja

czasem mi się to zdarza :D


  • Wiadomości: 171

  • Pochwał: 0

Odp: Dyskusja o ideii CP w GoD
« Odpowiedź #145 dnia: Listopad 26, 2011, 07:06:24 pm »
nie ma się tu co sprzeczać:

Ci co grają bez CP, nie zobaczą baaaaaardzo długo żadnego end game content, a dobre PvP pooglądają sobie jedynei na frapsie.

To już się kwestia dogadać, czy w party ma się 7 no life'ów (takich Kamilow grających po 12 h, i party rozwala się po 2 miesiącach ; p ) czy trochę więcej z jakąś ustaloną zasadą: kto/kiedy

Wypraszam sobie ja gram po 12h i widziałęm end game !! A było by ich więcej gdyby party się nie rozpadało :/
EE LF NOLIFE CP NA EU :D


  • Wiadomości: 41

  • Pochwał: 0

Odp: Dyskusja o ideii CP w GoD
« Odpowiedź #146 dnia: Listopad 27, 2011, 12:56:05 am »
Co do tego ze CP sie szybciej wyexpi i w ogole ma latwiej to chyba nie ma watpliwosci, ale ze w klanie bez CP nie ma szansy na zamek czy ciekawe pvp to juz troche przesada. U nas na przyklad nie ma szansy na jakies CP bo ludzie pracuja, maja dzieci i nikt nie moze grac regularnie, ale zamek bylismy w stanie zdobyc, srednio co drugie siege (plus czasem na alt clanie). Co do organizacji na PvP, to na pytanie kto na PvP zaraz sie stawiali praktycznie wszscy online i trwalo to tyle co invite, soe, telport, buff, nie liczac siege bo kilka party trzeba bylo rozdzielic, ale zaczynalo sie troche wczesniej i tyle. Prawda jest jednak ze teraz na EU raczej nie liczymy na castle, na poczatku przynajmniej pozniej moze jakies ally, lub moze kilka silnych stron bedzie, czy sie dorekrutuje ludzi.

Co do CP na GoD to caly czas obracam w myslach ostatnio taki pomysl:
WL
Craft
Spoil
Tank
BD
SE
Bish/> EE
i wychodzi mi ze jest imba melee party z sensownym skladem po Awakening, dlatego bym prosil o jakies opinie do dyskusji na temat tego party.


  • *******
  • Wiadomości: 4410

  • Pochwał: 12

  • Plan? I don't need a plan.
Odp: Dyskusja o ideii CP w GoD
« Odpowiedź #147 dnia: Listopad 27, 2011, 01:17:43 am »
Co do tego ze CP sie szybciej wyexpi i w ogole ma latwiej to chyba nie ma watpliwosci, ale ze w klanie bez CP nie ma szansy na zamek czy ciekawe pvp to juz troche przesada. U nas na przyklad nie ma szansy na jakies CP bo ludzie pracuja, maja dzieci i nikt nie moze grac regularnie, ale zamek bylismy w stanie zdobyc, srednio co drugie siege (plus czasem na alt clanie). Co do organizacji na PvP, to na pytanie kto na PvP zaraz sie stawiali praktycznie wszscy online i trwalo to tyle co invite, soe, telport, buff, nie liczac siege bo kilka party trzeba bylo rozdzielic, ale zaczynalo sie troche wczesniej i tyle. Prawda jest jednak ze teraz na EU raczej nie liczymy na castle, na poczatku przynajmniej pozniej moze jakies ally, lub moze kilka silnych stron bedzie, czy sie dorekrutuje ludzi.

Co do CP na GoD to caly czas obracam w myslach ostatnio taki pomysl:
WL
Craft
Spoil
Tank
BD
SE
Bish/> EE
i wychodzi mi ze jest imba melee party z sensownym skladem po Awakening, dlatego bym prosil o jakies opinie do dyskusji na temat tego party.
Na co wam i spoil i craft?

We weep for the blood of a bird, but not for the blood of a fish. Blessed are those with a voice.


  • Wiadomości: 41

  • Pochwał: 0

Odp: Dyskusja o ideii CP w GoD
« Odpowiedź #148 dnia: Listopad 27, 2011, 02:11:10 am »
@Horken
Nexus na dexie

@Arimas
Obaj pole mastery,
Spoil - zawsze jakas dodatkowa kasa + zmiana na daggera, a ogolnie 1 dagger i 2 warriorow wydaje mi sie lepszym rozwiazaniem niz 3 warriorow dagger zawsze moze miec odpowiedz na cos, co bedzie wkurzac warriora. Chociaz przyznam ze gdyby chcialo sie dodac cos innego to akurat tylko spoil bylby do wymiany.
Craft - zawsze moze crafcic (mozliwe tez ze w nastepnych dodatkach craft bedzie bardziej potrzebny) plus ma te swoje mini bufki, ktore co prawda nie zastapia greaterow, ale cos tam dodadza (jezeli ma, mogli usunac, ostatnie co w patch notesach widzialem to wydluzyli na 10 minut).
Dodatkowo ich rasowe skille wydaja mi sie jedne z najlepszych:
2 dodatkow aoe knockdowny - nie wiem jak siadaja, ale wyglada na dobry plus dla melee klasy
Dodatkowe obrazenia ze skilli - niby 2% ale z bufami zawsze cos, a i warrior i dagger skilli czasem uzywaja.
Attribut dodaje jeszcze defa, tez malo ale zawsze
Reflect + heal - heal slabiutki ale 50% reflecta w sam raz na magow i luki a nawet melee
Dodatkowo jeszcze golemy moze sie do czegos przydadza.


  • Wiadomości: 651

  • Pochwał: 10

  • Under the flag of the Jolly Roger!
Odp: Dyskusja o ideii CP w GoD
« Odpowiedź #149 dnia: Listopad 27, 2011, 03:14:54 am »
Ci co grają bez CP, nie zobaczą baaaaaardzo długo żadnego end game content, a dobre PvP pooglądają sobie jedynei na frapsie.

I właśnie tutaj jest pies pogrzebany. Przynajmniej dla mnie.  Ostatnie kroniki ( bez obrazy ale dla większości z was jedyne kroniki jakie znacie) wymusiły w pewnym stopniu większą konieczność sprawnej organizacji czy to klanu czy party ale system cp kompletnie wyrzucił na margines "zwykłego gracza".  Na porządku dziennym jest to że ludzie traktują grę w cp jak pracę. Musisz wyrobić pewną określoną  "normę". Jeśli jej nie wyrabiasz to nie dostaniesz się do w miarę ogarniętego cp i dalej klanu. A jeśli tego nie zrobisz to skończy się to tak jak napisał Alarion w podanym cytacie. Kwintesencję L2 zobaczysz jak świnia niebo.

L2 już nie jest grą dla gracza który chce sobie pograć dla przyjemności wtedy kiedy ma ochotę i czas. Grą która pomimo takiego podejścia daje możliwość poznania wszystkich swoich zalet i wad. Teraz to gra dla wyrobników czy to się komuś podoba czy nie.

Żeby nie było niejasności. Nikogo nie namawiam do zmiany swojego "stylu" gry itp. Każdy gra jak chce i lubi. Pora tylko uświadomić co poniektórym że L2 nie jest już grą stricte 4fun dla każdego.
[