No to mamy do wyboru 8 całkowicie różniących się profesji.
Generalnie żeby podjąć właściwą decyzję to wypadałoby przeczytać opisy wszystkich tych klas. Obecnie w GoD+ expienie do 85 lvlu jest znaczenie przyspieszone więc etapem wyexpienia postaci do przebudzenia nie powinieneś się sugerować. Po 85 lvlu zaczyna się praktycznie tylko expienie w party bądź niektóre solo instancje. Oczywiście istnieją klasy które potrafią samodzielnie expić(np. taki Wynn) jednak byłaby to czysta mordęga. Expienie w party jest o wiele bardziej opłacalne niż jakiekolwiek próby grania solo.
Mam nadzieję, że orientujesz się jakie profesje są obecnie więc oszczędzę sobie charakterystyki każdej z nich.
W niedalekiej przyszłości wchodzi update który na powrót rozdzieli wszystkie 8 klas tak jak to było w poprzednich kronikach więc stosunkowo ciężko jest wymyślać coś na przyszłość bazując na okrojonych informacjach. Bardzo możliwe jest natomiast, że deweloperzy pozwolą w momencie wejścia Lindviora w życie obrać każdą klasę z danego rozgałęzienia. Przykładowo Tyrr wybiera tylko klasy ze swojej rodziny. Są to tylko spekulacje ale wydają sięnajbardziej prawdopodonym rozwiązaniem.
Krótko odnośnie klas:
Wynn - postać stosunkowo wytrzymała do czasu posiadania summona z aktywnym Transfer Painem. Nadaje się jako farmer olimpiady. Z uwagi na to, że ma mało skilli aktywnych podczas PvP można przydzielić mu funkcję targetera. Charakteryzuje się wysokim DPS'em(kiedyś przesadnie, aktualnie DPS jest mniejszy niż myślą o tym inni - krótko mówiąc przewartościowany ) stąd ma pierwszeństwo w wielu party na instancję natomiast brak jest u niego skokowego dmg(co prawda są marki i system ich kraszowania jak w przypadku starych Vortexów ale w porównaniu z innymi ddkami wypada bardzo słabo) przez co ciężko jest kogoś zabić podczas PvP. Brak skilli boostujących na krótki czas.
Postać mimo magicznych korzeni biega najczęściej w Heavy z racji na duży bonus do pdefa. Dopiero później gdy osoba decyduje się na wzmocnienie w kierunku magii wybiera robke pod klasówki na oly. Wymagany jest łuk do wzmocnienia panterek. Sam gram Wynnem więc tyle mogę o nim napisać.
Tyrr - wytrzymały jak na dd, heavy user. Posiada całkiem w porządku skille boostujące oraz pokaźny dmg w PvP, masówki oraz obalenia na glebę przez co można zyskać kilka dodatkowych sekund i dmg podczas walki. Do farmienia oly - średniak ale z wyższej półki - posiada Revivala oraz celestialki. Bardzo często cała walka jest na skillach boostujących - cięzki do zdebuffowania podczas ich działania. Mimo tego, że jest bazowo wolny ma skilla pozwalającego na doskok do enemy.
Aeore - healerzy zawsze byli imba jeżeli chodzi o olimpiadę - tak jak i Wynn jest jedną z lepszych postaci do farmienia olimpiady. W PvP ma swoją standardową rolę healowania, ściągania debuffów oraz debuffowania gdy nadarzy się ku temu sensowna okazja. Obecnie healerzy biegają w heavy.
Yul - archer jest obecnie królem spośród ddków przeznaczonych do PvP. W otwartym terenie bardzo trudno go dogonić ze względu na skille pozwalające na odskakiwanie. Na odpaleniu zdarza się i nie jest to rzadkością, że ściąga ludzi na strzała bądź dwa zwłaszcza tych bez heavy setów. Posiada bardzo mocne massówki, ultimate evasion oraz możliwość zrzucania z siebie targetu na krótki czas. Posiada także 3 rodzaje aur używane zależnie od sytuacji które w różny sposób zmieniają jego statystyki. Kiepski pod olimpiadę z racji tego, że ma ograniczoną możliwość ściągania debuffów.
Sigel - po prostu tank. Obecnie posiada bardzo upierdliwy skill blokujący używanie skilli u przeciwnika i kilka innych tego typu denerwujących rzeczy włącznie z aggro. Dmg ze skilli mimo, że jest to postać typowo defensywna z założenia jest niczego sobie.
Feoh - kiedyś magowie byli lepsi w te klocki. Posiadanie maga w party przy jego papierowej wytrzymałości bardzo często przyczynia się do gleby całego pt z powodu nieustannego resowania. W endgame wymagany jest heavy armor. Dmg nukera jest stosunkowo mały porównując np. z Yulem aczkolwiek z racji mocnych massówek zawsze zabija sporo na mass PvP. Posiada skill typu teleportacja, podnoszenie w powietrze oraz przelewanie obrażeń na MP, a także możliwość podwójnego nukowania jednocześnie. Bardzo kiepski pod olimpiadę.
Othell - niczym praktycznie nie różni się od swojej poprzedniej wersji. Dodano mu kilka bajeranckich skilli boostujących typu paraliż w gościa który go atakuje, odporność na debuffy oraz możliwość stworzenia swoich kopii co podnosi jego dps. Dmg jest u niego w miarę spory aczkolwiek też ciężko jest mi zabrać w tej sprawie jakiś głos - daggerzy nie targetują mnie na PvP - z moich obserwacji wynika, że jego dmg kosztem stosunkowo słabej żywotności jest niezbalansowany. Powinien być większy. Średni pod farmienie na olimpiadzie. W PvP radzi sobie przyzwoicie ale nie jest to żadna nowość.
Iss - debuffer, healer i połowiczny dd w jednym. Główna rola to oczywiście zadbanie o buff w party ale posiada również, że tak powiem srogie debuffy które trzeba cleansować bo inaczej dywan. Dmg w PvP mimo, że słaby to czasem coś potrafi zabić - część jego debuffów to ataki. Na olimpiadzie ta klasa wypada bardzo słabo. Zbyt duża przeżywalność w postaci leczenia odbija się na jego niskim dmg.
Na koniec dodam, że każda z profesji posiada unikatowe debuffy i nie można jednoznacznie odrzucić danej klasy.
Mówiąc krótko zajebiście jest jak jest zróżnicowanie w pt. Celowo nie zagłębiałem się w każda z klas bo po pierwsze, długo by mi zeszło wszystko to opisać, a po drugie sam nie znam się na tyle żeby określać wszystko jednogłośnie.
Mam nadzieję, że przeczytałeś to w całości i rozwiałem cześć Twych wątpliwości