Jeśli można wiedzieć to na czym polega to że są to "prawdopodobnie najlepsze pliki javy jakie widziałem".
<ciach całą resztę>
Poczytaj cały wątek, zajrzyj na forum serwera. na discord.
Ktoś kto grał na retailu/2off a potem na javach wie jakie były i są bolączki emulatorów javy.
A te pliki zostały w większości ich pozbawione. Co nie znaczy, że wszytko działa dokładnie tak jak działało na retailu IL.
Przede wszystkim poprawiony movement postaci i mobów (ciągle nieidealny), AI zostało przepisane z retailowych plików na jave, questy, skile, masz drop calculator wbudowany w klienta gry (pozycja Item Search w menu gry) etc.
W niektórych miejscach l2scripts jest lepsze, ale z kolei Etina ma rzeczy (np. AI mobów) których l2scripts nie ma
To co napisałeś na + dla Reborna, część tych features jest też u Etiny.
Weź pod uwagę, że Reborn na starcie nie miał dużo ludzi, przyciągnęło ich dopiero potem gdy okazało się, że admin dalej rozwija serwer i nie ma go zamiaru zamknąć, co w czasach żywota kilkutygodniowego nawet dużych projektów ma znaczenie.
A i o online na Rebornie moglibyśmy podyskutować. Szczególnie właśnie w kontekście sklepików, którymi wszytko jest zawalone dookoła, nie zastanowiło Cię dlaczego? Ja widziałem taką ilość tylko na 2 starych serwerach - Dragonie(DN) i Nanaki(l2Supreme). Obydwa miały w okolicach 12k online, niekręcone 12k.
Nie, nie zamierzam zaprzeczać, że Reborn ma spory online, w tej chwili Etina pewnie ma mniejszy. Jednak ja zwróciłem uwagę na nieprawdopodobną ilość tych sklepików, a ludzie z Reborna którzy przyszli na Etinę też o tym wspominali - że dużo tych sklepików to coś dziwnego i wygląda raczej na fake-shopy postawione przez admina. Swojego czasu takie numery robił Warland(na zamknięciu pierwszej edycji był to cmentarz offline shopów, widziałem na własne oczy) i z tego co wiem nawet rpg-club też potrafił tak się bawić.
Pamiętaj też, że Etina to serwer bardziej europejski, a największe ciągle funkcjonujące community L2 A.D. 2021 to Rosjanie i Latynosi.
Chociaż Latynosi są. W klanie w którym grałem byli ludzie z Kanady, Belgii, Litwy, Urugwaju, Hiszpanii, Niemiec, USA, UK, Francji no i dwóch Polaków.
Co jest dla mnie bardzo ważne - widać po działaniach, że stoi za tym ogarnięty developer, bugi są naprawiane bardzo szybko i skutecznie.
Tech-staff wie co robi, specjaliści jedni z lepszych, a z Polaków na daną chwilę pewnie najlepsi.
Jak wiadomo nie wszytko idzie samemu sprawdzić w praktyce, dlatego dopiero interakcja kilkuset graczy w grze odkryła niedoróbki.
Ważne jest, jak szybko naprawiają bugi.
A i ostatnia uwaga - uwierz mi, ten serwer nie jest za łatwy, obniżony spoil, po 1,5 miesiąca ludzie dopiero ubierają się w A graty, może jest kilka sztuk S i to raczej z dropów z RB. Broni tego grade w ogóle prawie nie ma, bo szoty A i S masakrycznie drogie, za słabo jeszcze się wszytko rozwinęło.
Pisałem i powtórzę - pomimo pagórków w rozwoju serwera IMO wszytko zależy od zaciętości admina i jego decyzji, bo że zna się na tym i wie co robi to nie mam żadnej wątpliwości.
Jako anegdotę przytoczę fakt, że gracze przywykli do l2j zgłaszają bugi, które bugami nie są tyko rzeczami zgodnymi z retailem.
Jeśli chcesz coś więcej to na priv, w końcu nikt mi nie płaci za reklamowaniem tego serwera
Kompletnie nic to nie znaczy, wystarczy spojrzeć z sekcje "report-bug" na discord i od razu zobaczysz że nie są takie super, rzeczy które miały być "retailowe" wcale takie nie są, co nie zmienia faktu że to na pewno serwer z dużym potencjałem.
To dokładnie znaczy to co napisałem.
Te pliki są pierwszy raz online, za duży projekty, dodatkowo robiony przez bardzo małą ekipę, nie ma szans, żeby nie było bugów, o czym wspominałem w wielu miejscach.
Użytkowanie choćby produktów MS powinno Was tego nauczyć.