Serwer bazuje na Interlude, do grania na nim konieczny jest klient gry Lineage 2 Interlude + patch serwera.
Strona serwera - znajdziesz tam informacje ja zagrać na serwerze:
Nie ma shadow weapon i armor, nie ma broni dla newbie, zmniejszona liczba teleportów (bliżej pierwszych kronik).
Pozostawione są shoty dla newbie i quest na zdobycie dodatkowych shotów.
EXP i SPJest to serwer do luźnej gry bez konieczności poświęcenia na nią tysięcy godzin.
Chcąc uczynić grę na każdym poziomie postaci komfortową a jednocześnie zapewnić przyjemność gdy na niskich poziomach dokonałem zmian w mechanice otrzymywanych punktów EXP i SP.
Sposób zdobywania exp i sp które zdobywa gracz różni się od klasycznego Interlude, zapewnia to pasywny skil, którego poziom rośnie co każde 2 levele uzyskane przez gracza.
Skil ten multiplikuje poziom otrzymywanego expa. Co każdy poziom skila mnożnik zmienia się mniej więcej o + x0.2. Rośnie on w sposób niearytmetyczny.
I tak zaczynamy od 1 lvl postaci od mnożnika x2, a kończy na 79-80 lvlu na x10.
Adena, drop i spoilMnożnik dropu adeny jest STAŁY i wynosi x4. W ten sposób do ok. 40 lvl gracz otrzymuje wiecej trochę adeny niż proporcjonalnie wynikało by to z ustawień retailowego serwera.
A powyżej tego levela mniej.
Dodatkowo jest zwiększona nagroda za wykonanie questu w Gludin
Vanquish Remnaints , który bierze się od NPC Leopold.
W czasie alphy serwera jeden z graczy przetestował ilość otrzymanej adeny do 40 lvlu i jest jej więcej niż na Interlude. Do 40 lvl gracz będzie miał łatwiej.
Na C grade powinno wystarczyć, przedmioty B grade i tak się już krafci i nie kupi się ich za adenę u NPC.
Jest pomysł na dodatkowy cap dropu adeny od 65 lvlu mobów. Tzn powyżej tego lvlu drop adeny już nie będzie przyrastał. Ale jeszcze to rozważam na jakich zasadach to wprowadzić.
Co dodatkowo?Nie zmieniono działania skili. Jednak by zbalansować grę dodano pewne skile do niektórych słabszych klas lub zwiększono ich poziom.
Problemem balansu w Kronikach (pierwsze części L2) jest przewaga magów nad pozostałymi klasami.
I tak np. wszystkie tanki dostały jeden dodatkowy poziom skila Deflect Arrow. Nie jest on co prawda wymierzony w magów, ale przeciwko łucznikom, którzy dostali boosta przez inne modyfikacja, ale o tym poniżej.
Test dodatkowego poziomu Deflect Arrow
Potion MakerNiektóre moby na serwerze dropią nowe przedmioty - Heal herbs i Mahum spice.
Pierwsze służą do robienia wszelkiej maści heal potions, drugie Greater Swift i Battle Swift potion (nowość na serwerze) oraz Greater Acumen lvl3 (to nie jest nowość).
Battle Swift działa tak jak Great Swift potion tylko ma zwiększone działanie - przyspiesza Atk Speed o 42% (Great Swift o 33%). I jego działanie jest krótsze - tylko 10 min zamiast 20 min.
Heal herbs dropią moby w okolicach zbiorników wodnych i generalnie z "zielonymi" obszarami - Fields Of Silence, Enchanted Valley, Bagna Crumy itp
Mahum spiece - dropią to moby z "Mahum" w nazwie, a szczególnie Mahumy z Outlaw Forest
Są dwa NPC do zamiany tego dropu na potiony - jeden stoi w Giran drugi w Ivory Tower, pracują na zmianę: ten z Giran pracuje w dzień, ten w Ivory Tower w nocy.
Jest tylko jeden trick - obsługują postacie graczy z uwzględnieniem ich klasy i poziomu.
Trzy poziomy dostępności przerobu na potiony:
1. ogólny, dostępny dla wszystkich. Może zrobić potiony dostępne powszechnie w sklepach u innych NPC.
2. dla klasy healerów od 40 lvlu i po 2 profesji - dodatkowo są dostępne takie potiony jak topowe heal potion (Greater i Quick) i Greater Swift
3. dla klasy healerów od 61 lvlu - dostępny jest Battle Swift potion i Greater Acumen
Klasa healerów to Bishop, SE, EE i OL.
Nowe zbroje.Dodano
2 3 rodzaje zbroi. Są to top S grade trochę lepsze od imperial/draconic/major
Celestial Robe, na pierwszym screenie
Assassin Light na drugim
Templar Heavy na trzecim
Wszystkie sealed, do odsealowania u Mammonów
Zbroje są craftable i części/recepty/materiały potrzebne do ich craftu są trudne do zdobycia.
W większości drop/spoil z mobów na nowych lokacjach.
[
Nowe lokacje.Są wprowadzony dwie nowe lokacje w grze.
1. Far NorthZa morzem na północ od Dwarfen Village. Bardzo trudna lokacja z dangerous zone i twardymi mobami.
Dostać się na nią można jedynie statkiem z nowej przystani a biletu na ten statek nie można kupić, trzeba zrobić quest. Prosty, ale konieczny.
Powrotny bilet otrzymasz na końcu misji po drugiej stronie morza.
2. BadlandsZa morzem na południe od Gludio. Dostać się na nią można za pomocą specjalnego teleportu, ale tutaj też jest trick.
Teleport znajduje się ukryty w fortecy broniony przez high endowe agresywne moby. Żeby się nie rozlazły po królestwie Aden moby są zamknięte w tej fortecy i pilnowane przez straż.
Przejść można tylko w dużym i silnym party.
A sama lokacja Badlands to piekło na ziemi.
Na obydwu lokacjach moby dropią/da się wyspoilować nowe materiały/części/recepty do kraftu nowych zbroi.
Clan HalleWszytkie clan halle nie mają zmodyfikowanych aukcyjnych cen sprzedaży, są takie same jak na retailu.
Podwyższony jest czynsz - x2
Dodatkowo jeśli lider klanu zaprzestanie się logować na czas dłuższy niż 1 miesiąc klan traci CH, bez względu na ilość adeny w CWH
Dodano
13 dodatkowych clan halli klasy A grade.
Nowe CH znajdują się w Oren, Heine i Hunters Village.
Tylko jednej funkcjonalność będzie brakować - wystroju
7sRetailowo bez zmian, ale jest dodatkowy feature.
Będzie dostępny cały czas, poza cyklami 7s (ale dostępny tak samo od włączenia cykli 7s, nie wcześniej) dodatkowy NPC oferujący takie samy towary i usługi jak obydwa Mammony. Z tym, że cena za towary/usługi będzie odpowiednio wyższa.
Uruchomienie cyklu jeśli nie zdobędzie się pierwszego zamku jest planowane po miesiącu od startu serwera.
Offline shopsOffline shop dopuszczalny 1 szt.
Offline craft - WYŁĄCZONY i nie będzie dostępny.
Ucinając wszelkie dyskusje widziałem jak w praktyce wygląda offline craft: gracze robią crafta, sadzają go offline i raz w tygodniu przychodzą z postaci offline zebrać adenę.
Jest to wbrew idei kronik, gdzie gracz nie powinien zarabiać będąc offline. Przypadek shopu jest specyficzny, bo jest to jednorazowy utarg za sprzedane przedmioty, a nie ciągły zarobek za sprzedaż usługi.
Zniechęca to innych graczy do robienia postaci crafta - zwyczajnie konkurencję mają za dużą.
Zastrzegam sobie prawo do modyfikacji tych ustawień, dodawania nowych "features" do gry (są plany) i rebalansu gry.
Pozostałe parametry serwera są jak na retailu.
Konta gry nie są tworzone automatyczne, jest do tego autorski, prosty ACP i to z jego poziomu będzie można utworzyć konta w grze i ew. zmienić na nich hasło.
W tej chwili udało mi się zamknąć logikę CMS'a do obsługi strony internetowej serwera.
Na becie będą dodatkowe NPC do pomocy:
1. Level Manager, gdzie będzie sobie można ustawić poziom postaci
2. Buffer - standardowe buffy ale z czasem trwania 1h
3. Shop ze zbrojami i bronią, biżuteria etc.
4. Sklep z quest itemami i walutami
5. Class manager do wybory klasy
Każda nowa postać na becie będzie mieć w plecaku 2kkk adeny
Na koniec screen z lokacji, która będzie dodana do gry później, z nowym RB
Wiem, że nie opisałem wszystkiego, to ogólny zarys serwera, opisana specyfika jest już zrobiona.
Jest parę niespodzianek urozmaicających grę, ale o tym później