przeczytalem caly temat i wtrace swoje 3 grosze
WC
bw light - przydatny do solo expa tak do 74 lvl potem juz solo exp slabo idzie lepiej szukac party dlatego lepiej od poczatku inwestowac w bw robe - more mana = more fun
ogolnie light armory sa przydatne tylko do samotnego expienia w pvp spisuja sie cienko
armor a grade
ja wole tallum robe, +8% m def daje ladny bonus, ale dc robe tez jest dobrym rozwiazaniem, tutaj zalezy co kto woli
bronie
jakis zlom c grade z mana up - tlumaczyc chyba nie trzeba
sztylet z focusem - exp i pvp jak sie mp konczy
blunt magiczny najlepiej +acumen - bron do pvp, szybszy cast speed, wiekszy matc, stun
luk - bron do mass pvp (mass= tak 3 vs 3 i wiecej) praktycznie wc nawet z soul cry zadaje o jakies 40% mniejszy dmg niz lucznicy ale luk pozwala oszczedzic conieco many(ktora znika blyskawicznie zwlaszcza na cs i innych podobnych akcjach) oraz nie wychylac sie z szeregu zbytnio, ja preferuje carnage+mana up
bronie typu valhala, som itp sa bezuzyteczne, dodaja tylko matc a nie daja mozliwosci stunowania, lepiej CoN,soes,dasparion,bomt miec, matc w wiekszosci taki sam jak w mieczach tej samej klasy a stun ratuje dupe czesto
dye jakie posiadam
+3con - 3 str (moglem zrobic +4-4)
+2 wit - 2 men
+3 wit - 3 men (tallum/dc+bron z acumenem + bufy i 850 cs nikogo nie dziwi)
widzialem tam argument "- men obniza mane, jej regen i m def" - teoretycznie tak, w praktyce strata na 78 levelu jest mniejwiecej taka: 0.5 mniejszy mp regen, 130 mp mniej, 60 m def mniej(zalezy jaka bizuteria, w pelnym tateosian to bedzie okolo 65) wiec strata nie jest taka duza a zysk z cs ogromny
+dex - str - jakos nie pasuje mi to dye, zysk niewielki, wole cs miec wiekszy
co do "OL>>>>WC w pvp" nie zgodze sie, nie raz zdazylo mi sie bez problemu zabic goscia ktory Ola zabil bez wiekszych problemow, debufy ola nie wchodza zbyt czesto, bufy kosztuja duzo, szybko sie mp pozbywa, wc dzieki bufom ma calkiem niezle staty jezeli chodzi o walke przy uzyciu luku/sztyletow w walce z magami cov+war chant, w walce z wojami cov+earth chant(ostro podnosi p def). Jak wc wejdzie pierwszy freezing flame to przeciwnikowi robi sie cieplo, jak wejdzie drugi to jak nie wyrwiesz magic cryta raczej pozostaje napisac pokonanemu gf, tylko ciagle pozostaje jedna kwestia "jezeli wejdzie" i tu jest wlasnie bol tej profki bardzo duzo w walce zalezy od czystego szczescia, czy wejdzie sleep (np w summonera zeby moc mu spokojnie summona zabic) czy stun w maga/lucznika wejdzie(tutaj polecam uzywac obu stunow czyli nie tylko z 2 profy ale i z pierwszej, moze slabo wchodzi ale pare razy uratowal mi 4 litery w walce) i najwazniejsze czy wejdzie freezing flame (do tego dobra wlasnie bron z duzym matc)
wc ma tez jeszcze 1 przyjemny bonus po 3 profie -arcana wisdom, przez wielu niedoceniany skil a daje wiele mozliwosci, przy kombnacji dc/tallum robe, dye +5 wit i bron z acumenem obniza cs o jakies 55 tylko, hp zuzywa stosunkowo wolno i najwazniejsze Obniza koszt zaklec, nie znalazlem nigdzie w necie jakichs konkretnych wartosc ale z testow wynika ze jest to losowane z przedzialu 20-40% mniejszy koszt zaklec co pozwala dluzej utrzymac sie z zapasem mp na polu bitwy od OL, jak nie zapomne albo ktos mnie nie zaskoczy to wlaczam zawsze do pvp chyba ze to jest na arenie i wiem ze mi zaraz ktos w plecy nie wjedzie, oraz do bufowania obowiazkowo. More mana = more fun
wc jest taka profesja ze prawie kazdej broni mzoe uzywac skutecznie i prawie kazdego pancerza, wszystko zalezy do czego chce sie go uzywac
p.s. znam jeszcze 1 build wc ale jest roche kosztowny ogolnie polega na tym:
doom heavy/dc heavy/imperial crusader
dye
+4 con - 4 str
+5 wit - 5 men
blunt a health i robimy za tanka magiczno fizycznego jako ze orki czesto ida na pierwszy cel atakow wiec bufujemy i biegamy sobie w pierwszym rzedzie i robimy za ruchomy cel odciagajac ataki z czlonkow wlasnego party (dzieki bufom duzy p def (earth chant) i m def)
a drogi dlatego ze trzeba miec do tego solidna bizuterie, ful majestic to troszke za malo