Witaj
Gość

Wątek: Regulamin - treść obowiązująca do 06.04.2016  (Przeczytany 28001 razy)

  • ********
  • Wiadomości: 3327

  • Pochwał: 14

  • Spam Slayer
Regulamin - treść obowiązująca do 06.04.2016
« dnia: Kwiecień 06, 2016, 04:23:32 pm »
Regulamin, który każdy użytkownik MUSI znać!
Wersja z dnia 18.02.2014
Niniejszy regulamin traci ważność dnia 06.04.2016. Nowe brzmienie obowiązujące po tym dniu znajduje się pod linkiem: http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,58634.0.html

Użytkownik MUSI przestrzegać poniższych punktów regulaminu!

Część ogólna

1. Nie używamy wulgaryzmów w stosunku do innych osób i nie nadużywamy ich.
2. Nie spamujemy (nie piszemy od rzeczy).
3. Nie floodujemy (nie wysyłamy wielokrotnie  tej samej wiadomości).
4. Nie piszemy tekstów obraźliwych, opryskliwych, nie karmimy trolli.
5. Nie piszemy postów/tematów rażących czyjeś uczucia religijne, o narkotykach, przemocy, treściach amoralnych, pornograficznych, rasistowskich, faszystowskich oraz innych niezgodnych z polskim prawem.
6. Szanujemy pracę Moderatorów, a także Administratorów.
7. Gdy moderator przekracza swoje kompetencje informujemy o tym Administratora (poprzez PW) oraz nie zaczynamy kłótni na forum.
8. Przed założeniem tematu używamy opcji "Szukaj" - może ktoś już poruszył taki sam wątek.
9. Należy zapoznać się i przestrzegać regulaminów poszczególnych działów.
10. Ogłoszenia o kupnie i sprzedaży kont/postaci/itemów itp. za prawdziwe pieniądze są dozwolone we wszystkich działach przeznaczonych do handlu. Niedozwolone jest jednak tworzenie tematów, których jedyną zawartością jest link do portalu aukcyjnego.
11. Zakładając temat nazywamy go poprawnie (dziesiątki tematów "Pomocy!" nie ułatwiają nam sprawy).
12. Piszemy poprawną polszczyzną, zarówno gramatycznie jak i pod względem ortograficznym.
13. Nie piszemy DUŻYMI LITERAMI, nie Zn!3kRzTaŁc4mY tekstu.
14. Przed zamieszczeniem jakiegokolwiek typu reklam (z wyjątkiem reklam serwerów do gry oraz gier, czy innych tego typu spraw lub ankiet studenckich, np. o grach MMO itp.) - należy skonsultować się z Administracją. Nie reklamujemy własnych projektów, nie szukamy osób do pomocy w projektach bez uprzedniego skonsultowania się z Administracją.
15. Obowiązuje zakaz zakładania postów o zarabianiu w internecie z umieszczeniem ref-linka.


Część szczegółowa

Profil użytkownika:

1. Nick, sygnatura, avatar, nie mogą łamać żadnego punktu regulaminu.
2. Jeżeli podpis użytkownika przeszkadza w normalnym przeglądaniu forum (czyt. jest za długi), użytkownik może dostać ostrzeżenie, a w dalszym postępowaniu zostać zbanowanym.

Pochwały:

1. Użytkownicy, którzy w znaczący sposób wpływać będą na pozytywny rozwój forum, mogą zostać przez nas nagrodzeni pochwałami.
2. Pochwały będą przyznawane przed Moderatorów - w sytuacjach kiedy uznają to oni za stosowne.
3. Istnieje możliwość przyznania pochwały na prośbę użytkownika. Należy zgłosić się wtedy do konkretnej osoby moderującej dział (za pomocą opcji "Zgłoś do Moderatora" bądź PM).
4. Liczba zdobytych w danym miesiącu pochwał będzie miała wpływ na przyznawanie przez nas rang Wyróżnionych.

Kary:

1. Administrator/Moderator może, ale nie musi dać ostrzeżenia! Jest on niezależnym sędzią i ma jedyny słuszny w tej sprawie głos.
2. Większość punktów regulaminu traktowanych jest dosłownie, choć nieliczne z przymrużeniem oka.
3. Podstawową karą za złamanie regulaminu jest % ostrzeżenia.
4. Za wybitną oryginalność użytkownicy będą banowani.

Ostrzeżenia:

1. Spam: 5%
2. Double post: 5%
3. Zła nazwa tematu: 5%
4. Zakładanie tematów w nieodpowiednim dziale: 5%
5. Przeklinanie: 20%
- Użytkownik może otrzymać ostrzeżenie wówczas, gdy używa wulgaryzmów wobec innych osób lub gdy ilość wulgarnych słów w stosunku do długości zdania jest zdecydowanie za duża.
6. Obraza drugiego użytkownika: 15%
7. Obrażanie rodziny: 15%
8. Rasizm: 15%
9. Uwagi na temat wyznania/pochodzenia: 15%
10. Pirackie linki: 15%
11. Linki do botów/radarów: 20%

Wartości ostrzeżeń:

30% = użytkownik zostaje dodany do listy Obserwowanych
70% = użytkownik zostaje dodany do listy Moderowanych
100% = użytkownik zostaje dodany do listy Wyciszonych oraz otrzymuje bana

Bany:

1. Boty reklamowe/inne
2. Materiały pornograficzne
3. Zarabianie w internecie z umieszczeniem ref-linka
4. Umieszczanie wirusów/keyloggerów
5. Tematy-linki do portali aukcyjnych
6. Materiały rasistowskie, faszystowskie oraz inne niezgodne z polskim prawem.
7. Inne, których nie przewidziano w tym wykazie

Zmniejszanie poziomu ostrzeżenia:

Istnieje możliwość jednorazowego zmniejszenia poziomu ostrzeżenia. Mogą z niej skorzystać jedynie osoby, które zebrały przynajmniej 70% (ale mniej niż 100%!).

1. Osoba taka powinna zgłosić się do Admina lub Super Moderatora (poprzez PM) i wyrazić chęć "odpracowania" otrzymanej kary.
2.1 Następnie użytkownik musi przygotować prezentację lub poradnik związany z tematyką Lineage 2.
2.2 Oprócz powyższej metody, istnieje także możliwość odpracowania swojej kary "społecznie" - w przeciągu 30 dni od zgłoszenia się do nas, trzeba w dziale HELP! napisać 30 postów, które w sposób jednoznaczny pomogą użytkownikom w rozwiązaniu problemów poruszonych w ich tematach.
3. Po wykonaniu powyższych czynności należy poinformować o tym fakcie Admina lub SM, którzy po sprawdzeniu rzetelności Waszej pracy, zmniejszą (lub nie ;)) poziom Waszego ostrzeżenia o 20%.

Istnieje także inny sposób zmniejszenia poziomu procentowego ostrzeżenia: poprzez Sklepik i wydanie w nim odpowiedniej ilości Pochwał. Więcej informacji znaleźć można tutaj.

Zgłaszanie postów do moderatora:

Czasem zdarza się, że moderator przypadkowo pominie post zawierający treści niezgodne z regulaminem. W takiej sytuacji obywatelskim obowiązkiem użytkownika jest taki post zgłosić do moderatora za pomocą funkcji o tej samej nazwie, dostępnej w prawym dolnym rogu każdego posta. Wysyła ona raport z komentarzem użytkownika do centrum moderacji i staje się dostępne do skomentowania i przejrzenia przez moderatorów działu, z którego pochodzi raportowany post.
Każde zgłoszenie (raport) do moderatora postu zawierającego wystarczająco istotne łamanie regulaminu, w ramach zachęty do korzystania z tej funkcji, jest odpowiednio nagradzane przez obsługującego je moderatora:

1. Zgłoszenie wykroczenia karanego przy pomocy 10% lub wyższego poziomu procentowego ostrzeżenia:
jeden plus za trzy raporty od jednego użytkownika;
2. Zgłoszenie wykroczenia karanego banem:
jeden plus za jeden raport.

Zgłoszenia już ukaranych postów i raporty, które nie pomogły moderatorowi (tzn. zauważył już problem wcześniej lub sprawa nie została zakwalifikowana do ostrzeżenia/banowania) nie będą podlegały nagradzaniu. W przypadku wielokrotnych zgłoszeń tego samego posta (przez tego samego lub przez różnych użytkowników) nagrodzone zostanie tylko najwcześniejszy z nich.

Rangi na Forum:

czarne - Stary Admin
czerwone - Administrator i Młodszy Admin
niebieskie - Super Moderator
zielone - Moderator 
błękitne - Redaktor i Redaktor Naczelny
fioletowe - VIP
brązowe - Wyróżniony i Moderator Miesiąca
pomarańczowe - Literat

And the odd crowd packed all around
Is listening still
Nobly
Subtly

http://dragcave.net/user/Nathel