Witaj
Gość

Wątek: Soul Breaker - poradnik zbiorowy (Orlok i Delios)  (Przeczytany 29430 razy)

  • *******
  • Wiadomości: 2148

  • Pochwał: 7

  • Cynizm, nihilizm, sarkazm i orgazm.
Soul Breaker - poradnik zbiorowy (Orlok i Delios)
« dnia: Styczeń 15, 2011, 08:23:01 pm »
Oto poradnik utworzony z postów Deliosa i Orloka. Oboje napisali wiele świetnych wypowiedzi odnoszących się do grania SB, tak więc zostało to zebrane w jeden topic. Ów poradnik będzie w miarę możliwości aktualizowany, a wszelkie propozycje i komentarze mile widziane.

Wstęp - Berserker a Soul Breaker - rozpoznanie.

Witam.
I Zerk i SB to ciekawe postacie i konceptualnie znacznie odstają od reszty postaci w L2.
Porównując obie klasy, są one naprawde różne i OBIE SĄ ŚWIETNE ale w innych kategoriach i przeciwko różnym przeciwnikom.


Zerker jest łatwiejszy w opanowaniu i poprostu niszczy WSZYSTKIE klasy (z wyjątkiem tanków z którymi ma problem) jeżeli chodzi o 1v1 i małe ganki. Zerker nie jest tak zależny od buffów i świetnie sprawuje się w pvp w którym w gre nie wchodzą zaawansowane pakiety buffów. Postać ta im bardziej overlvluje/overgearuje przeciwnika tym bardziej wymiata i odwrotnie(stun disarm landrate)
Na mass PVP nie czuć już tego -_-'nięcia ponieważ buffy nie zwiększają naszego dmg (dmg ze skilli nie zależy od buffów/statystyk, a bazujemy głównie na skillach), a zwiększają obronę przeciwnika przez co skrobiemy przeciwników raczej słabo. Ale przy pomocy Disarma, Mass Disarma i Rush Impacta siejemy zamęt, robiąc AoE DMG, disarmując i stunując co się da.
Grając Berserkerem koniecznością jest zaopatrzenie się w jewele/bossjewele zwiększające szansę na wejście stuna, oraz OE Rush Impacta i Disarma.
Berserker zaczyna lśnić gdy na 78 wykupi Rush Impact.
Granie Berserkerem klikając tylko Rush Impact, Next Target, repeat jest głupotą. 90% ruskich Zerkerów jedyne co robi podczas PVP to Rush Impact, jeżeli ich przeciwnik ma niższy lvl to faktycznie jest to super skuteczne ponieważ stoi non stop na stunie, zazwyczaj bardzo szybko umierają. Pamiętaj o Disarmie i Violent Temper! Crushing Pain też robi naprawdę duży dmg!
Na ruskim oficjalnym serwerze na którym aktualnie gram, Berserker jest jedną z najpopularniejszych klas.

Soul Breaker jest znacznie trudniejszy, ale i bardziej uniwersalny i finezyjny. Jest to zarówno melee fighter jak i mystic i w walce stosujemy to i to zależnie od sytuacji (głupotą jest granie SB jako np samym nukerem). Główną jego siłą jest fakt posiadania umiejętności kradzieży buffów, posiada też silne uderzenie fizyczne ale pod warunkiem że wrzucisz na wroga debuffy. Nuki robią raczej przeciętny dmg, chyba że masz element w broni a Twój wróg nie posiada resistów.
SB JAK NAJBARDZIEJ zabija inne klasy w 1v1 i małych gankach ale wymaga to dużo więcej ogarnięcia i wyczucia niż Berserker.
Zależnie od sytuacji Kite'ujesz przeciwnika kradnąc buffy i próbując wrzucić Death Mark, nukujesz, lub utrzymujesz jak najbliższy kontakt i nie pozwalasz odbiec.
Tak jak Berserker ma największe problemy z tankami, tak SB jest właśnie na nich najlepszy, z kolei najlepszą klasą na SB jest... Berserker.
SB nie posiada również SoulBariera (mdef x2) tak jak Berserker więc jest bardziej podatny na magów.
SB w przeciwieństwie do Berserkera jest BARDZO podatny na buffy, każdy jeden buff ma znaczenie, głównie na Twoje nuki/debuffy. Gdy Berserker potrzebuje poprostu broni z elementem, SB potrzebuje jak najlepszej broni na jaką tylko Cię stać.
SB rozwija się powoli i dopiero na prawdziwym end-game lśni i wyzywany jest od uber haxzorzów.
Na 80 dostaje selfbuffa paraliżującego przeciwnika który Cię atakuje, na 81 Enlightment i co najważniejsze na 83 dostaje AoE Para który ma bardzo wysoki landrate i niski cooldown. Taka już postać sieje niesamowity zamęt.
Jedna z najmniej popularnych klas na L2RU.

Jako że obie postacie sieją spory zamęt są często brani na cel w pvp..


W PVE obie postacie sprawują się dobrze, świetnie idzie im solowanie.
Berserker nieźle sobie radzi w expie AoE (SB też ale posiada słabsze skille AoE)

Gra obiema postaciami przyniosła(przynosi) wiele frajdy. Obie są ciekawe i przyjemnie się nimi gra. Obie to zupełnie inny styl gry. Aktualnie bardzo cieszy mnie gra SB ponieważ jest bardziej wymagająca, jednak często tęsknie za moim Berserkerem :(

Pozdro

Rola SLH/SB w grze.

Ja kamaelem nie nastawiam się w mass pvp na jakąś powalającą liczbę fragów. Zawsze szukam tłumu, żeby sparaliżować. Zawsze szukan swojego cardi, żeby ochronić mu paraliżem plecy. Zawsze szukam  destro przeciwnika, żeby pozbawić go skilli i cancelować target. Gdy walka się rozwija zaczynam szukać trupów - cardi, ee przeciwnika. Oni zawsze wstają i zawsze dają sobie nobla. Steal divinity, a moi dd już wiedzą co dalej. Gdy złapię jakąś większą grupkę na para, to wbijam enligtenment i zaczynam nukować z użyciem aoe i chainując para w miarę możliwości. Fear kamaela też jest niezły w mass pvp. Naprawdę na +17 zaczyna ładnie wchodzić, czasem oczyści teren z tłumu mobów w fog.
Przede wszystkim oszczędzać MP, utrzymać się jak najdłużej przy życiu (spamować wszelkie potki, uciekać blinkiem, UD/UE itp) i najważniejsze - zmieniać jak najczęściej cele. Najbardziej wartościowy ukradziony buff - noble.

Ja i Delios gramy tak naprawdę dwiema zupełnie odmiennymi postaciami. Delios ma mix build w stronę meele, ja natomiast pure mage. Pewne standardy na temat slh są już wszystkim znane. cała sztuka, jak to nazywasz "większy skill", polega na odkrywaniu ciekawostek. Im więcej takich drobiazgów tym lepsza może wydawać się gra postacią. Także nie czas gry się liczy, ale przede wszystkim pomysłowość, którą może wykazać się całkiem nowy gracz.

Tytus twierdzisz, że bez SD i para slh może zostać spokojnie zastępowany przez inne klasy, które nie są hybrydami i w swojej robocie są lepsze. Czyli rozumiem, że w mage party - innym nukerem, w meele party - daggerem etc. Bo nuker ma mocniejsze nuki niż slh a dagger mocniejsze staby niż slh. Brzmi to logicznie i na pierwszy rzut oka może wydawać się sensowne.
Ale to nie do końca słuszne stwierdzenie.
Przykładów mógłbym wskazać setki, ale powiedzmy na razie 1.
Wyobraź sobie, że bp w party przeciwnika ma około 3k m.defa. Bije go 3 nukerów. Bp jest dobry, ma niezły resist, spamuje dobrze potki, oly potki itd, szybko czyści z siebie debuffy. Pomaga mu sws i bd ściągając cel nukerom. Jeżeli nukerzy byli szybcy, zgrali enlightenmenty, mieli 300 bronie, dobrze asystowali to wielce prawdopodobnym jest, że poskładają w pierwszych chwilach walki Bp i EE i ich party wygra starcie.
Ale jeżeli stracą pierwsze uderzenie to z każdą chwilą jest coraz trudniej. Widziałem już wiele walk, gdy hero sh musiał w trakcie walki life forca założyć i odpalić.
A teraz skonfigurujmy to party z slh w składzie. Niech będzie tam 2x necro i slh (zakładam że 4dd jest ol, bo inaczej party nukerów strasznie słabnie). W takim składzie nie jest wielką sztuką wsadzić w cardi gloom+Death mark. Nagle z 3k m.def robi się 1,8k. No ale zdebuffować cardi nie jest tak łatwo. Zaraz się wyczyści.
Alarion miałeś może sytuację, że wszedł w ciebie vortex kamaela (-c.speed) i z instant reusem ładował w ciebie sop cancelujący target?
Prawie każde cleansy jest przerwane. Prawie każdy target heal jest przerwany. Wszystko zaczyna graczowi działać inaczej - wolniej, przerwania, a więc nie jest w stanie powatarzać swoich wyćwiczonych kombinacji. Sws i BD ściągają na siebie kamaela. Też im się trudniej połapać po tym, bo zaraz stracą target. Ktoś straci buffy, niedużo, kilka s/d. A jak to będzie warding? A wiecie co się stanie jak ktoś ma mały m.def (ok. 2k) i full s/d na sobie? Slh nukuje wtedy po 4k regularne hity non elemental dmg. Taki zły do party?

Cytuj
do jakiego cp lepiej pojsc slh, mage czy warrior ? chodzi o exp i pvp

Osobiście najlepiej się czuję w archer party. W pve moja rola jest przeciętna i ogranicza się do kontroli poczynań mobów - para, root, dm.
W pvp natomiast slh w party archerów maksymalnie podnosi ich efektywność.
Będąc w mage party zawsze poprawiam jakość dmg ściągając celom s/d (bo tylko to się ściąga w mass pvp z dobrym przeciwnikiem). Ale nie jest to aż tak skuteczne, żebym był niezastąpiony przez np kolejnego nukera albo ol'a, który jest optymalny do takiego party. Nuki slh z s/d dla magów wcale nie są jakoś niesamowicie mocniejsze, poza tym i tak sobie zoverbuffuje szybko s/d. Sciągając buffy często też overbuffujemy pride of kamael, dark weapon, empa, acu. Wtedy nasz magiczny dmg staje się śmieszny. A ciężko kontrolować te buffy w ferworze walki. W archer party sprawa staje się prosta:
jeżeli cel straci windstorma i dostanie real target od trickstera to jest martwy w sekunde. Dalej mogę nukować bo celami są zazwyczaj robe userzy, których buffy mi odpowiadają. Ja dodatkowo używam oe kuszy. Dzięki temu mam m.attack jak z bronią magiczną a jednocześnie już samo klikanie assist powoduje że zaczynam zadawać dmg. Niestety w sytuacji gdy party archrów zajmuje pozycje mocno dystansowe (mury zamku, balkony itp) staję się mało użyteczny.
Ale zawsze mogę osłaniać plecy. W meele party sytuacja jest podobna. Bez s/d ludzie bardzo słabną i nasi daggerzy itp się cieszą. Meele party staje się niezwykle skuteczne kiedy pojawia się w nim dwóch slh. Szczególnie pod wrażeniem byliśmy ostatnio skuteczności zestawu glad+2xslh. We dwóch asystowaliśmy na glada, który odpalał swoje aoe. Wybrany healer po stracie 14 buff padał momentalnie a dodatkowo jego party zgarniało aoe dmg. Jak wpadaliśmy w tłum i udało się grupe ludzi złapać na para to po chwili wszyscy byli martwi. Glad w ten sposób wykręca ogromne ilości fragów.
Bp trzyma się blisko 2 slh i jak ktoś na niego wskoczy zaraz zgarnia para. 4dd może być dowolny. Jeżeli to będzie kolejny glad lub tyrant to najlepszy układ.

Ogólne porady i podstawowe informacje.
-Skille, a ich wykorzystywanie.

2.
Cytuj
2. tylko raz
Skoro Skill do macra tylko jeden , to po co robić pod niego Macro ??
Jest to najprawdopodobniej bug, w makro wsadzasz tylko /useskill ...    lub z forcem i reuse jest obniżony minimalnie jednak na skillach z krótkim reuse takich jak SoP czy LS różnica jest BARDZO odczuwalna.

3. Co do tego Dark , To nie lepiej zrobić Macro na Death Mark + Surrender to the Unholy razem ??
Nie, ponieważ sekwencja makra w L2 jest przerywana przez każdą czynność, np. ruch.

4. Skoro zamierzam robić skille pod Duel , to czy faktycznie opłaca się używać Surrender to the Unholy ?? Czy robiąc skille na Duel to rzeczywiście opłaca się do Rapiera wrzucać Dark Attribute ??
Nuke u SlH mają BAZOWO 20 Dark attri
Tak opłaca się wkładać 300 dark w rapier
Tak opłaca się rzucać Dark Weapon i opłaca się go enchantować(na +15 daje +40 atri) i używać toggle
300 atri w broni + 40 dark weapon + 10 toggle + 20 bazowo w nuke +obniżony resist o 30 przez surrendera = 400 dark
Oprócz tego Surrender to Dark KASUJE buffa zwiększającego dark resist.

5. Czytając wyżej wyczytałem , że w H5 Vorpal jako jedyny leather Set ma dawać resist na stuna . Chciałbym się upewnić , czy to prawda ?? Jeżeli to prawda , to czy nie lepiej już powoli się dozbroić w Vorpal Leather Set ??
Tak to prawda.
Tak najlepiej zbierać na Vorpala i pominąć Vespera.




2.
wpisywanie skilli w macro zmniejsza ich faktyczny reuse o ok 1 sec...
4. Jezeli uzywasz TYLKO skili fizycznych to nie musisz.....
Nie.
Działa to na wszystkie skille i klasy.

Enchant nuke oczywiście duel,
Checkmate lepiej na dark
+12 = 20 dark - tak jak nuki

SlH to aktualnie najlepsza profesja jeżeli chodzi o wykorzystywanie elementu.

Nuke i tak są już dark
mają bazowo 20 dark atri jak każde nuki z atrybutem.

Dalsze enchantowanie -> Dark zwiększy nasz element, ale jego akurat na SlH nam nie brakuje.

+Duel daje solidny wzrost powera skilla z zachowaniem bonusu z elementu i opłaca się na każdym lvlu



Skille fizyczne posiadają inną zasadę. Każdy bazowo jest non-elemental i dopiero enchantowanie na dany element daje korzyści płynące z posiadanego elementu.

SoP+Duel w pełni wykorzystuje nasz atrybut
Checkmate+Duel NIE!
Dopiero Checkmate+Dark otrzymuje bonus od posiadanego przez nas elementu.

Curse of life flow to debuf, który z wybranego celu robi bateryjkę hp dla slh. Działa to w ten sposób, że jeżeli zdebuffowany cel dostanie dmg (regular, physical skill, magic skill) od kogokolwiek (nawet od moba) to istnieje szansa, że slh dostanie zwrot pewnej stałej porcji hp (coś koło 300, już nie pamiętam).
Wykorzystywałem to pvp w trakcie fog wars. Wbiegałem w całe party przeciwników i wrzucałem tan debuff na osobę która miała na sobie moby. Zabijałem wszystkich pozostałych, podczas gdy ta osoba otrzymując dmg od mobów zwracała mi hp. Efekt był taki, jakbym miał odpalony bardzo szybki spam qhp. Niestety land rate tego skilla to coś nad czym trzebaby popracować i w pvp na wyższym poziomie, gdy debuffy są często szybko usuwane, skill traci uzyteczność.
W pve ma słabe zastosowanie. Sytuacja w jakiej byłby przydatny ma miejsce wtedy, gdy mob na którego to rzucimy ma niezłą przeżywalnośc, a to oznacza nie najlepsze pve.

Co do łuku i wings- z łukiem mamy największy p.attak i wings zadaje największy dmg. Jak mamy oe łuk to zabawa jest bardzo przyjemna.
W ten sposób expiłem z kumplami i nie używałem anihilation circle - za duże zużycie mp. Oczywiście wszystko zależy od spota.
Jeżeli robimy aoe gdzieś gdzie dobrze lecą herby, to czemu nie. Magiczne aoe przydają się na wyższych poziomach gdy idziemy expić na dino.
Bardzo szybki fajny exp, mnóstwo herbów. Dobre spoty do aoe solo slh na wysokich lvlach to lower MoS (najlepiej z dark łuk) i przede wszystkim mahums (dowolna broń byle nie łuk).

Triple Trust , Shining Edge na duel. W przeciwnym wypadku możesz tylko na kolorowy element, a to już w sytuacji gdy jako drugą broń masz kolorowy rapier. Ale taki zabieg się nie opłaca bo będziesz miał tylko nieco ponad 300 elementu, co w 90% sytuacji oznacza 0% bonusu.
Anihilation circle na duel bo to też dark nuke i wytłumaczyłem powyżej dlaczego duel lepszy.
Checkmate na duel też może być lepszy, ale w przypadku skilli fizycznych realny bonus, większy niż wynikający z elementu, uzyskamy dopiero gdy uda się enchantować powyżej +20 i spełni się jeszcze kilka innych warunków.

LS to teraz AoE nuke z powerem 69.
Mimo zmiany na nuke nie widzę różnicy w szybkości rzucania względem skilla aktywnego kiedyś.
Reuse 3 sek. (z frint+makro)
Konsumuje do 5 souli, zwiększając power.
Brak możliwości OE.
Gdy skill siądzie nie ma możliwości żeby wszedł ponownie dopóki efekt nie zejdzie całkowicie.
Pierwszy etap paraliżu daje bardzo mocnego slow'a na wszystko +postać nie ma animacji ._. (wygląda jak na para tylko tak sunie po podłożu)



Więcej testów na różnych klasach, buffach i EQ przeprowadzę wieczorem ale po szybkim tescie landrate - jest przyzwoity jak na skill z 3sek reuse BEZ SONGÓW.


Oczywistym jest iż jest to teraz mdef vs matk + efekty dodatkowe (frinta, moirai robe etc.)


Steal Divinity kradnie średnio 3-4 buffy. Więcej testów uwzględniających różne konfiguracje buffów wymagane.

Landrate LS w moby w nowym Dragon Valley i LoA - 90%
Chimery z 70%


W pvp z enemy 84 landrate gdzieś na poziomie 20%, większa szansa oczywiście w fighter class.

Cytuj
Orlok ty grasz w mage team`ie myslisz ze różnica pomiędzy dance na m attack a bez, ma duzo znaczenie na wchodzenie para/sd ? (bo chyba tylko to daje obecnie buff w mage team`ie)
landrate Para w twoim wypadku to również około 20% tzn taki jak Delios`a ?

a jeszcze takie pytanie... vortex jaki ma land rate i reuse  ?


1. Gram w różnych zestawieniach - archer, meele, mage ale mój setup obecnie jest raczej jako mage.
2. Co do land rate para w prktyce to się jeszcze nie wypowiem, bo u mnie nie zawitało jeszcze h5, są pogłoski o styczniu, ale brak oficjalnego komunikatu. Natomiast w teorii wygląda/wyglądalo to tak:
- gdy tylko para się pojawiła jego land rate określony był zależnością:

((base land rate*modyfikatory)/(współczynnik zależny od CON*resist modyfikatory))*(attacker lvl/defender lvl)

To oczywiście nie jest wzór, tylko obraz zależności. Wpływ lvlu postaci był stosunkowo nieduży, dlatego 81lvl kamael dalej mógł paraliżować całe party. Base land rate był wysoki i dodatkowo wzmocniony frintem i oren erring. Współczynnik odporności na debuffy fizyczne zależny od CON jest stosunkowo nieduży. Przy przeciętnym CON wynosi on prawdopodobnie 0,8-1,2, dla magów spada poniżej 1, dla klas z wysokim CON nieco powyżej. Także miał on mały wpływ na zmniejszenie land rate. Modyfikatorów które go wspomagały, poza frintem, nie było żadnych.
Dlatego skill wyszedł uber pro i lądował we wszystko jak leci z szansą rzędu 90%.

- we Frey obowiązuje ta sama zależność. Ale wprowadzono nowe sety z resist para, które wreszcie pomogły. Spowodowały, że te 90% zmieniło się w około 30-45%. Dodatkowo część zależności dotycząca różnicy lvl została zmodyfikowana i 83 kamael lądował z para nieco słabiej niż 85.

- W H5 skill staje się magic i rozpatrywany będzie według nowej zależności:

((base land rate*modyfikatory)/(współczynnik zależny od MEN*resist modyfikatory))*(attacker lvl/defender lvl)*(m.attack/m.def)

W tej sytuacji napewno trudniej będzie paraliżować bufferów/healerów. Natomiast meele klasy powinny dalej zgarniać para, a nukerzy którzy pokusili się o -8 Men też mogą to odczuć. Dance of mistic napewno się przyda, ale wszystko zależy od tego jak silna jest zależność (m.attack/m.def). Z testów koreańczyków wykonanych przez slh z m.attack podobnym do mojego uzyskano nieco ponad 20% land rate w 85 PP w moirai. Więc jestem optymistą.

3. vortex - 12 sec z frintem, nie wiem jak w h5, land rate przyzwoity jak wbite na chance.

Będąc na poziomie 83 lepiej jest testować skill na postaciach 83 niż na postaciach na 84 i 85.

Jeżeli spodziewałeś się 90% landrate no to trudno, zawiodłeś się. Nawet w poprzedniej kronice landrate nie był aż taki wysoki ale dało się chainować
Skill ma teraz 2-3 sek reuse na pvp a minimalna szansa na wejście w nawet największego przekoksa to 10%.


LS ma teraz krótszy reuse, większy dmg i jest bardziej zależny od ekwipunku, buffów i oe skilli Twoich i przeciwnika.
Skill moim zdaniem jest teraz świetnie wyważony, w poprzedniej kronice był poprostu przegięty.


Jeżeli masz problem z lądowaniem skilli to zainwestuj w lepszy sprzęt i OE.

Death Mark też Ci nie wchodzi?
p.s. Soul to Empower (teraz lvl 3) pomaga :P

1.Stop crying
2.Adapt
3.? ? ?
4.Win

pride of kamael dalej zwiększa m.attack z magiczną bronią, czy już tylko z rapierem?
reuse curse of divinity z s/d + frint?
jak się spisuje lightning barrier?
jak się spisuje dark flame?

pride of kamael dalej zwiększa m.attack z magiczną bronią, czy już tylko z rapierem?
reuse curse of divinity z s/d + frint?
jak się spisuje lightning barrier?
jak się spisuje dark flame?
1. Nadal każda broń
2. curse? wciąż jest beznadziejny i ma cooldown 3 sec, jeżeli o steal Ci chodziło to 10sec na frincie, z disco mogę sprawdzić wieczorem.
3. Dobrze jak zawsze.. a miało się coś tu zmieniać ?
4. Slow30% na 5 sekund... przeciętny landrate, za dużo nie testowałem

- Certyfikaty.

z Trickstera można wziąć
3% trigger critical (+30% rate)
albo .. pasywny 30 crit rate ,
pasywny mdef ?

- Soule a skille.

Po dzisiaejszych testach, dość dokładnych, z dodatkowo wykonanymi obliczeniami, doszedłem do wniosku, że soule nie dodają power do skilla bezpośrednio. Tzn. mając 5 souli skill nie będzie miał np. 113 power zamiast regularnego 108 tylko normalnie dalej 108.
Soule przemnażają końcowy dmg przez stałą wartość. I z moich testów wyszło, że jest to 3% za 1 soul czyli maksymalnie zwiększają dmg o 15%. To jest dość istotne, dlatego próbowałem pokombinować jak w trakcie pvp częściej ładować soule z butelek. Ta dodatkowa czynność dość mnie spowalniała. Zrobiłem więc ingame macro (tak, używam takich bo często gram z kompa gdzie nie mam nostromo):
- greater cp
- butelka
- cp
Trochę się zdziwiłem, gdy okazało się że to makro nie przerywa się podczas biegu i wszystkie 3 elementy się odpalają.
Dla tych którzy nie używają softu lub nostromo lub klawiatur z makro, myślę że bedzie to istotna informacja.
W ten sposób ładnie mi się zaczęło spamować cp w trakcie pvp z jednoczesnym ładowaniem souli.
Wada: spore zużycie butelek i zwiększone cp potów.

Czy ktoś ma jakies inne spostrzeżenia względem souli? Testy wykonałem dla skilli magicznych, nie wiem jak z fizycznymi.


Ja mam pytanie: czy ilość soul uzależnia % wejścia shoulder charge? Masz może kontakt z jakimś zerkiem/subkę zerka?

Na RPG ok. pół roku temu zauważyłem zależność ilości dusz od szansy na wejście shining edge, nie wiem jak to jest w nowych kronikach i nie wiem czy to kwestia mojego (nie)farta.
Nie wiem, nie mam jak stestować. Tak jak pisałem na razie zrobiłem tylko test magic skilli. Będę testował shining edge, ale to wymaga czasu. Potrzeba wiele prób z broniami z różnym p.attack.  Nie mówiąc o tym, że jeszcze nie stestowałem formuły obliczeniowej (inna jest dla physical skills, inna dla stab, inna dla charge skills)
Shouder charge land rate możesz natomiast napewno zwiększyć na 2 sposoby.
Jednym jest enchant na chance - niestety nie wiem o ile zwiększa się szansa i jak ma się efektywność tego wzmocnienia w stosunku do drugiej opcji.
Kolejną opcją jest OE skilla na element. Wtedy bonus do debuff wyniesie:
•(Attack Element Amount - Defender Element Amount) / 10 = Bonus%
W przypadku broni 300 i enchntu +30 , otrzymasz 350 vs resist przeciwnika. W high lvl pvp resisty sięgają poziom 300-340 czyli od 1-5% bonusa do land rate. Jak trafisz na kogoś kto ma tylko 3x60 to raczej ze stuna nie wyjdzie.
Ale ciekawie wyglądała współpraca jednego zerka z sh. On miał wind w broni i skillu. SH rzucał surrender i jak wszedł to cel naprawdę miał problemy. To jednak nie było zaplanowane tylko wynikało z random doboru party :).

Orlok kiedyś mówiłeś ze SoP bedzie możliwy do spamowania i tutaj moje pytanie ;p można tym spamować jak taki sps Hydro?
Już teraz można. Potrzebujes 3 rzeczy w warunkach oly:
1. frint lub valakas
2. runa - eventowy item między innymi zmniejszający reuse (tylko na oficjalnych serwerach, nie wiem jak na ru-offie)
3. aktywny augment - spell refresh
To już pozwalało na niemal instant reuse. Liczyłem na to, że po update do h5 będzie jeszcze lepiej, bo rośnie lvl Expert casting.
Poza olympiadą dochodzi do tego:
4. songs: renewal
5. seraphim's buff
Ale sam renewal już wystarczy jeżeli mamy augment i rune up.
W takiej konfiguracji, jedynie bez buffa konia, odpalałem 44 sop'y w 20 sekund.


- SLH/SB a criticale.

Slh z vesper rapierem w przeciwnika z 2k p.defa bazowo (przykładowo, bo dużo zależy od wardów, buffów, clan skilli etc.) zada 600-730 criticala. Tu starałem się nie dawać nic z dodatkowych rzeczy, tylko podstawowe wc buffki.
Ale wystarczy parę drobnych modyfikacji:
- aq, baium, wypracowanie przewagi elementu (20-30), SA i PvP w broni,
W tym momencie critical będzie już 1000-1200.
Dalej wystarczy dodać trochę do str. Nie koniecznie dye, może to być augment w broni, może to być bonus z territory wardsów.
I dochodzimy do 1100-1300.
Pamiętajmy że to w target z 2k p.defa co w przypadku robe usera nie jest tak mało.
I teraz najlepsze: powiedzmy że wylądował death mark.
Criticale osiągną poziom 1400-1700.
Często ktoś z party asystuje ze stigmą:
Criticale 2000-2400
No i niech jeszcze w takiej sytuacji triggeruje się counter critical:
3900-4800, chyba nieźle.

Ale najlepsze jest to, że nawet osiągniącie poziomu 1k na criticalu to w przypadku slh to dużo. Taktyka jest prosta: Jak tylko przeciwnik wyłapie para robimy szybki ruch za jego plecy i hitujemy regularami (staby to też nie głupie rozwiązanie, ale czasem oszczędzamy mp). W 3 sekundy zadamy spokojnie 5-6 hitów (1,8/sekunde to nie problem, a da się więcej). Z focus sa, na plecach to lecą praktycznie same criticale i w ten sposób bardzo szybko zabijamy.  (2k dmg na sekunde to kładziemy przeciwnika w 5 sekund, przy asystujących innych dd w 2-3 sekundy)
Ostatnio miałem starcie z tyrantem w chwilę po walce z EE. Byłem niemal bez mp. Tyrant wyłapał para. Wskoczyłem mu na plecy z cancel dynasty daggerem. Para udało mi się chainować na nim i po chwili był martwy (2 niecałe paraliże, czyli jakieś 12-15 sekund).
W tym tkwi właśnie siła para we Freya. W H5 już takie działanie nie będzie możliwe w 100%. "Nerf" daje ludziom szansę na wyratowanie się z takiej opresji. Jak dla mnie to dobre zmiany.

Polecam wszystkim którzy chcą sobie skonfigurować kamaela:
1.kalkulator l2calc trochę zaktualizowany ale w zakresie kamaela jeszcze dość ułomny:  http://l2p.planet.ee/l2calc/ 
2.mój kalkulator w arkuszu kalkulacyjnym, już dość dokładny, ale jeszcze bez instrukcji i wymaga odrobinę wiedzy o mechanice gry:
http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,40227.0.html

Nie taki random. Criticale mogą się gwałtownie zmieniać. Dmg ma standardowo 10% rozrzutu. Spójrz na moją kalkulację powyżej. To nie są jakieś przybliżone wartości tylko wynik po podstawieniu do wzorów. Przy nie dużych wartościach criticali rozrzut jest rzędu 100dmg.
Jak zaczynają wchodzić w grę wysokie buffy/debuffy wynik nagle ma rozrzut rzędu 1000+ dmg.
Wystarczy że po pierwszym criticalu odpaliły się jakieś triggery lub jakieś zeszły. Np: subclass ud, prot. buffs, ale mógł też wylądować expose weak point. Czasem triggery powodują że coś się zoverbuffuje np. combo schield/might, może zszedł cc, który często ląduje na początek bo rzadko jest rebuffowany w pvp itd. Kiedy nasz critical jest już wielokrotnie przemnożony przez modyfikatory to dodanie jednego niewielkiego modyfikatora lub odjęcie modyfikatora ujemnego powoduje nagłą zmianę wartości criticala o dużo.
Zadajesz powiedzmy crity po 1500-2500 begin_of_the_skype_highlighting              1500-2500      end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting              1500-2500      end_of_the_skype_highlighting. Odpalił się trigger cc. Następny critical może być 3000 jeżeli jesteś w dolnej granicy rozrzutu lub 5000 jeżeli w górnej. Efekt jest taki, że wygląda to na random wartość. A tak nie jest.

Orlok, z mojego doświadczenia- Rapier ma dużo większą wariację dmg - rzędu może nawet kilkudziesięciu %.
Generalnie różne bronie posiadają różną wariację. przyjęcie 10% jako rozrzut to okrutne uogólnienie. Różnie to wygląda przy młotkach daggerach i swordach.


Wracając do "jaki dmg można zadać"
Przykład -_-'ęcia z rapiera
http://www.youtube.com/watch?v=d0FJvdQPpys
2:12
Deska 84-85 ładnie ubrana, posiada nawet nową broń mid S-84
z SoP 500-800 dmg
Checkmate 2123
Crit z suchara 2157

On bez disco, ale ja bez dance w tym momencie bo akurat zeszło to co pokradłem.
(byli po rebuffie bo chwilę wcześniej wbiegli na spota po drodze kogoś zabijając, dlatego tam wpadłem :P)
Na "Divided We Fall" na YT też można spojrzeć na dmg log.
Na wcześniejszych filmikach nie miałem 300 atri i AQ.

Mój przeciętny kryt w piżamkowca to 2000. W kolesi 84-85 z full resistami 1k-2k, ale o czym mu tu rozmawiamy jeżeli ja mam 82-83 lvl i dyna rapier.

Na wyższym lvl nie zrobisz specjalnie wyższego dmg. Co więcej ica rapier nie da ci jakiejkolwiek różnicy. Vesper da różnicę odczuwalną, ale dopiero po wbiciu SA i PvP. Nie zmienia faktu, że kamael fajnie bije rapierkiem a im więcej buff/debuff tym bardziej potrafi zaskoczyć.
Dmg magiczny jest bardziej przewidywalny.
W fizycznych criticalach dodatkowo są bugi w samej grze. Jak na końcowy wynik składa się bardzo dużo czynników "gra" ma tendencję, żeby czasem się zapętlić i coś przemnożyć kilka razy.
Przykładowo, czego zaken nie był w stanie udźwignąć:


Uploaded with ImageShack.us

Itemy.
- Bronie i attri.

staff na OLY lepiej się ogarnia, w open PVP nuki ssą w aktualnej kronice z nerfem atri i resistami, więc nuker only style odpada.
Staff jest dobry jako druga broń, rapierek musi być.

Moim celem na RUoffie nie jest oly więc nie ustawiam się pod tym kontem. zamiast staffa załatwiłem sobie OE rapier o porównywalnym matk do broni magicowej i śmiga.

Jest cały repertuar broni które może skutecznie używać slh na oly. Zwykły rapier jest rzeczą niewystarczającą. Z wieloma klasami utrzymujemy walkę na dystans i w tym wypadku duży m.attack jest niezbędny. Szczególnie, że nerf dmg i 3 elementy w armorach spowodowały, że dmg zadawany z naszych dark nuków już nie jest imponujący.
Broń dla slh podzieliłbym na 2 klasy:
1. z acu
2. bez acu
W pierwszym wypadku wybieramy broń dla maga z jak najwyższym m.attackiem. Ludzie często wybierają dynasty staff jako wersja najbardziej ekonomiczna z już przyzwoitą wartością m.attacku. Jest lepszy od icarusa 1h i tylko nieznacznie ustępuje vesperowi.
W drugim wypadku musimy się zastanowić, czy m.attack broni jest na tyle duży, żeby zniwelować efekt dye +4wit/-4int. O ile w codziennym użytkowaniu kamaela i w normalnym pvp te dye nie są istotne a wręcz trochę przeszkadzają. O tyle na oly są już niezbędne jeżeli nie dysponujemy acu w broni.
W tej grupie pojawią się takie bronie jak vesper singer, black visage itp z SA empower ale także wysoko enchantowane bronie fizyczne. Rapier z m.attackiem powyżej 220 jest już mocny. Ja osobiście używam aktualnie sarangi +14.
Jesteśmy jednak w okresie przejściowym gdy wprowadzone zmiany spowodowały, że dużo trzeba ponownie zweryfikować.
Większe znaczenie nabrały skille takie jak death mark (już nie tylko jako aktywator checkemate ale bardziej jako niezbędny gloom) i surrender to unholy.
W efekcie może się okazać że -4int jest teraz błędem (poprzednio nie było to żadnym problemem), bo ważniejszy dla nas będzie land rate tych debuffów niż większy m.attack.
Dodatkowo bufferzy teraz wykręcają niebotyczny m.def i mają spory bonus do cp. Może to spowodowac, że nie da się już tylko bazować na magic buildzie na oly i trzeba będzie jednak rapier wygrzebać w trakcie walki.

Przyzwoity nuker nie gardzi swoim surrender to i kamael nie powinien.
Ludzie w pvp setach mają maksymalnie 3 sloty dark resist (większość 2).
Powiedzmy że mamy starcie z mocnym przeciwnikiem więc jedgo resisty będą 120.
Może mieć 240 lub 360. Do tego 30 z pelerynki, 20 z alignment, i z 20 z dodatkowych sprzętów (frint, set itp).
Czyli 310 lub 430. Przeciwnik z 60 w resistach będzie miał tutaj odpowiednio 190 lub 250 (strasznie mało !!!).
Nie doliczam tutaj buff, bo zakładam że surrender wylądował i je usunął.
Kamael w ataku będzie miał odpowiednio:
- 300 - element broni
- 10 - dark blade
- 40 - +15 dark weapon (tak przeciętnie)
- 30 - tutaj dodam efekt surrender
- 20 - bazowy element SoP
Co daje 400 dark. Ci z 430 resist nie odczują tego, ci z 310 w niewielkim stopniu, ale ci ze 190 lub 250 już poczują.
W teori dmg można jeszcze trochę podnieść. Powiedzmy sop +30 dark i dark flame +30 weaken dark (-50 dark resist) oraz DW +30. Co pozwoliłoby zrobić 500 dark attack. Ale to już robi się nieopłacalne i trudne w użyciu (muszą wylądować dwa debuffy) i lepiej robić SoP na duel.
Najważniejsze to zauważyć, że ci którzy mają 190 lub 250 dark res będą całkowicie bezpieczni przed zwiększonym dmg dopóki nie użyjemy surrender.

- Bronie i SA.
ile procentowo wynosi odpalenie dodatkowego skilla Maximum Abillity z Rapiera +4 ?
około 10% przy criticalu. Czyli ta szansę należy jeszcze przemnożyć przez szansę criticala.
W efekcie to jest taki korean random. Potrafię zadać 30 criticali z rzędu i nie triggeruje a potrafię triggerować przy każdym criticalu i utrzymywać chain.

Czyli opłaca się ryzykować i robić broń na +4/+5 tak ?? Co ten Boost właściwie daje ??
Podnosi na kilka sekund m.attack i p.attack o 10% dla całego party. Poza tym daje maximum clarity dla całego party oraz zwiększa efektywność heal. Świetne w pve i często też stanowi czynnik zwiększający szansę na wygraną w pvp. W pvp jednak ma znaczenie dopiero przy dłuższych walkach. Wcześniej to tylko taka mała pomoc. Party musi być przygotowane na ten trigger, bo może on spowodować overbuff.

focus>health.
To trochę jak z tankiem. Tank nie musi maksymalizować swojego hp, tylko p.def i m.def jako główne elementy zwiększające jego przeżywalność. Kamael też nie czuje potrzeby maksymalizowania hp, jako że dla niego najważniejszy jest speed, reuse skilli (sop-blink) a w krytucznych sytuacjach ud/ue/celestial. Jeżeli mamy bazę 8-12k hp na buffach to jest to w pełni wystarczające dla naszych healerów, lub własnego spamu potków, żeby utrzymać się przy życiu.
Focus w rapierze dla kamaela mage setup służy głównie do pve, joko że bronią do pvp jest zazwyczaj mage weapon.
W meele party natomiast focus sprawia, że stajemy się całkiem mocnymi dd i mocno podnosi nam dps.
Health w broni przydaje się tylko w kilku określonych sytuacjach niektórym klasom. Np do zejścia na niższe hp na oly dla pre skilli.
Typowy skill user tez wybierze health - np na mass pvp glad z blutem health - z oly hp potkami jest niemal nie do zabicia.
Może i setup skill usera też pasuje do slh i można to rozważyć. Osobiście jednak uważam, że przy dobrej konfiguracji regullar swings > skills. Skillami się kończy/otwiera serię, ale ciągły spam wydaje się mniej efektywny.
Poza tym zazwyczaj mamy jeden rapier. SA health na oly jest całkowicie bezużyteczny.


- Sety.
Set z resistem na para w tej kronice daje znaczną różnicę (wcześniej para i tak wchodził i wchodził).
Z kolei medusa od BD już tak nie przeraża.

Jednakowoż set dla SlH to Vorpal - jedyny set z resist stun w który wsadzisz kamyki.
Jest to set 84 więc trzeba coś nosić wcześniej... raczej Moirai.

Ja biegam w dynasty lvl2 bo mam włożone resisty a bonus całkiem niezły.

Tips & Tricks.
AbQ:

Tak wygląda formuła na magic dmg

•Power * 91 * sqrt(4xMATK) / MDEF = damage done

Uzyskany wynik mnożysz przez kolejne modyfikatory zwiększające, takie jak: soulshoty (x2), sa w broni (x1,05), pvp w broni (x1,10 dla s84), bonus za atrybut. Oraz przez modyfikatory zmniejszające, takie jak pvp armor przeciwnika, belt etc.
Ciebie interesuje bonus za atrybut. Wygląda to tak:
•20 7.65%
•25 9.78%
•30 12.00%
•35 14.27%
•40 16.67%
•45 19.13%
•50 19.74%
•150 39.73%
•300 69.63%
Czyli mając 300 w broni, 20 w nuku, 10 togle, i powiedzmy 40 dark weapon uzyskasz 370 dark ataku. Oznacza to że w tym momencie przeciwnik z dark resist poniżej 350 będzie otrzymywał zwiększony dmg. Użycie surrender poprawi napewno ten wynik. Dark atrybut włożony w nuka, też może pomóc. Pytanie o ile. Jak widać z powyższego uzyskanie 150 lub 300 przewagi elementu jest bardzo trudne a w przypadku dobrego przeciwnika niewykonalne. W najbardziej optymistycznym scenariuszu uda nam się uzyskać ponad 50 co daje niemal 20% bonusu. Powiedzmy, że nie mamy nuka enchantowanego na dark więc nie uzyskamy przewagi 50 tylko 30 co daje 12% bonusu.
Widać więc, że realny wpływ enchantowania na dark to będzie jakieś 8% dmg przy dobrym układzie. Ale równie dobrze może być 0%.
Wracając do powyższego wzoru widzimy, że dmg zależy bezpośrednio od power skilla. SoP enchantowany na +30 duel zwiększy nasz dmg o 29,6% i to w sposób pewny, zawsze odczuwalny. Dlatego przy nukach warto iść w duel, warto zadbać o sa w broni i pvp oraz o dobry pvp belt. W drugiej kolejności bardzo istotny jest enchant death marka na chance. Zmniejszenie m.def o 23% bezpośrednio zwiększy dmg o kolejne 23%. I dopiero trzecią kwestią jest nasz m.attack, ponieważ we wzorze znajduje się on pod pierwiastkiem. Generalnie powoduje to że dopiero znaczne przyrosty m.attacku stają się odczuwalne.

Wracając do tematu do jakiej grupy pasuje slh.
Wyobraźcie sobie grupę w składzie:
DC 83+, SWS,BD,cardi,EE,SLH,SLH,Trickster,Inspector.
Slh najlepiej w tym wypadku female z kuszami (najlepiej enchantowanymi +7 w górę, żeby m.attack był przyzwoity), Insekt też z kuszą (wszyscy mają mastery pre 40lvl, ale takie wystarczy).
Party w takim składzie miałoby prahnah, party ud, wszyscy mają ue, oba impulsy ofensywne mogą być w pełni wykorzystane.
Wybrany przez nich cel traciłby 14 buff, zgarniał death marka, surrender to dark i real target i ginąłby nieprawdopodobnie szybko od zwykłych lotek.
Dodatkowo wszyscy mogą się cleansować, insekt z pride of kamael i dobrze enchantowanymi skillami miałby szansę na wylądowanie debuff (cel straci s/d i prawdopodobnie cov, co też ma znaczenie). Na początku walki DC z magic impulsem i własnym enlightenment może zmasakrować MP przeciwników.
Jak dla mnie takie party mogłoby pretendować do miana najsilniejszego składu.

Chyba nie zrozumieliście idei tego party.
Filmik obejrzałem i ta grupa bardzo mi się podoba. To jest to o czym mówię - zaczynają pojawiać się nowe składy odbiegające od przyjetych standardów.
To party, które przedstawiłem nie potrzebuje jakiegoś strasznego zgrania. Wystarczy dobry assist. Podstawą jest tu atak na mp i debuff przeciwnika.
W pierwszych sekundach walki idzie magic impuls i enlightenmenty. W tym czasie DC, który raczej nie jest przez nikogo brany na pierwszy cel, zdrainuje praktycznie całe MP przeciwników. Kamaele będą używać sop i zadawać ogromny dmg (przeciwnik bez 14 buff a slh 5k m.attacku i częste criticale). Wszyscy DD z tego party są trudni do złapania (speed, warp, ue) i trudni do zabicia (celestial, party ud). Przeciwnik z każdą chwilą słabnie, najsilniejsi DD tracą cel, helerzy mają problem z mp. AoD pozwala się przestawić na bardzo mocny dmg fizyczny w razie konieczności. Land rate wymienionych debuff jest duży, a czas trwania długi, więc po chwili wszyscy przeciwnicy mają debuffy. No i 2 paralizatorów skutecznie zatrzymuje napór.

Walka z tym party titanów i tanków byłaby wyrównana. Taka konfrontacja potwornego dmg z techniką. Destro będą tracić cel i buffy. Na początku tylko część s/d, ale to już trochę spowolni. W pobliżu kamaela jest duża szansa na para. Więc powiedzmy byłby lekki chaos. Ale po chwili party przeciwników nie może już robić re s/d bo jest bez mp. I wtedy zaczyna się zabawa i egzekucja. Jeżeli nie zabiją w kilka sekund to nie zabiją w ogóle.

Zacząłem robić arkusz kalkulacyjny dla slh.
We wstępnej wersji mamy:
1. możliwość kalkulacji wartości m.attack
2. możliwość kalkulacji wartości magic dmg na celu o przykładowo zadanym m.def, element resist, pvp modyfikator
3. możliwość kalkulacji wartości p.attack
4. możliwość kalkulacji wartości physical regular swings dmg na celu o zadanym p.def, element resist, pvp modyfikator

na razie bez instrukcji obsługi. Kto w miarę sprawnie ogarnia mechanikę gry nie powinien mieć problemu jak z tego korzystać. Z czasem jak dopracuję bardziej precyzyjną wersję mogę pokusić się o stworzenie instrukcji obsługi dla początkujących.

Wszelkie uwagi mile widziane.

http://www.megaupload.com/?d=ZDCMF1DR

Może szuka ciekawego układu skilli na pasku. Slh ma tyle skilli, że nie jest łatwo to sobie ustawić. Fajny układ miał Delios co można zobaczyć w jego filmiku.
Ode mnie dorzucę jeszcze takie info: wrzucajcie wszystkie skille z niskim reuse w macro. Konstrukcja komunikacji klijenta z serwerem jest tak niefortunnie zrobiona, że zwykłe skille na pasku zacinają się jeżeli ich reuse jest szybki. Stestujcie sobie na jakimkolwiek nukerze. Odpalając nuka z paska odstępy pomiędzy nukami będą się różnić i będą odczówalne zacięcia (w szybkich pvp ma to już bardzo duże znaczenie). Odpalając tego samego nuka z okna skilli tego efektu nie ma. Po testach doszliśmy do wniosku, że macro rozwiązuje problem.

Podsumowanie.
SlH to na tyle plastyczna klasa że samemu trzeba dostosować konfigurację do własnego stylu gry.
W H5 faktycznie, efektywność konfiguracji mage wzrosła drastycznie, ale wciąż imho nie jest "jedyną słuszną".

Słowa ode mnie - chciałbym podziękować osobom, które taką pracę włożyły w pomaganie ludziom, mianowicie Deliosowi i Orlokowi. Proste odpowiedzi na pytania utworzyły masowy poradnik, który mam nadzieję, będzie służył pomocą. Po napisaniu tego, stwierdziłem, że jest tego naprawdę sporo - tak więc, po 2 plusy dla Deliosa i Orloka - gratuluję.

//Ryane

« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2011, 05:23:09 pm wysłana przez Ryane »
"Oto i on, boski prototyp,
Mutant który nigdy nie wszedł do masowej produkcji,
Zbyt pokręcony by żyć i zbyt rzadki by umrzeć."


  • ******
  • Wiadomości: 1115

  • Pochwał: 0

  • Aeore Healer
    • Tenebrae 4ever
Odp: Soul Breaker - poradnik zbiorowy (Orlok i Delios)
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 21, 2011, 09:42:59 pm »
nie wiem czy moderatora mozna przyznawac "+" ale dla Ciebie rowniez sie nalezy za zebranie tego wszystkiego :)

jak najbardzije poradnik godny polecenia, madrze gadaja, madrze argumentuja
http://www.thetenebrae.pl

Aeore Healer 97 Lilith


  • Wiadomości: 841

  • Pochwał: 3

Odp: Soul Breaker - poradnik zbiorowy (Orlok i Delios)
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 21, 2011, 11:00:02 pm »
Jako że nasi sb masterzy już podostawali za to plusy to Tirius też powinien dostać :wink:
Bądź co bądź trochę stron trzeba było przewalić więc w związku z tym, że przez ostatni okres temat sbków był dość gorący na forum proponuję 2 plusy, ponieważ jest tu naaaaaprawdę wiele pożądanych i interesujących rzeczy.

edit. zapomniałem dodać, że bardziej fachowego poradnika co do treści (chodź stworzony z fragmentów) próżno szukać na tym forum
dzięki
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2011, 12:05:17 am wysłana przez lukasz09091 »


  • ******
  • Wiadomości: 1752

  • Pochwał: 13

    • Travian Games ;]
Odp: Soul Breaker - poradnik zbiorowy (Orlok i Delios)
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 21, 2011, 11:50:47 pm »
Chyba najdłuższy poradnik na tym forum. Brawa dla Orloka i Deliosa że chciało im się tyle pisać i dla tiriusia iż zebrał to wszystko do kupy.
Jak się wszyscy wpisują to ja też, nie chce być inny :(

Core:

Nobopiryn - 64 ES ;)


  • *******
  • Wiadomości: 7604

  • Pochwał: 0

Odp: Soul Breaker - poradnik zbiorowy (Orlok i Delios)
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 22, 2011, 12:10:24 am »
Chyba najdłuższy poradnik na tym forum. Brawa dla Orloka i Deliosa że chciało im się tyle pisać i dla tiriusia iż zebrał to wszystko do kupy.

mój jest dłuższy, a oni mojego wall of texta nie pobili nawet we 2 :<<<

Ale ogólnie Gratki Tirius świetnej roboty, bo podejrzewam, że ani Delios, ani Orlok nie podjęliby się zebrania tego do kupy i podsumowania. Jak ktoś chce dać modowi +, to na pewno zasługuje! : > Nawet na 2, bo to kupa roboty była.
Alarion - EdgeWalker   {Amber} Party Leader
ArcheAge  Server: Kyprosa! / West side




Cat Drama Maker


  • Banned
  • Wiadomości: 162

  • Pochwał: 1

  • R-A-P
Odp: Soul Breaker - poradnik zbiorowy (Orlok i Delios)
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 23, 2011, 01:13:45 pm »
Według mnie jest to trochę zamieszane i nie dość czytelne, np część, na którą dużo osób patrzyło " Slh jako nuker czy fighter" Powinna być jasna odpowiedź bo nie ma na to jasnej odpowiedzi, czyli np: "Lepiej wychodzi jako nuker do [...] a jako fighter do [...] I tutaj moje pytanie, do expa lepiej wychodzi jako fighter? Prosiłbym o 1 jasną odpowiedź.


EDIT:

Lepiej magiczna broń z emp czy rapier :)? Słyszałem, że rapier dostał 15% casta.. ?  Mówię oczywiście o H5.

Tyle co zrozumiałem z tego "poradnika" to, że PvE=Rapier/PvP=Mage Wep +Emp czy Acu, dobrze to zrozumiałem?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2011, 01:32:10 pm wysłana przez Draves »
"To moja wiara sprawiła, że się rozwijam i zmieniam ludzi szanuje, doceniam, nie oceniam złych czynów. Z dala od skurwysynów czerpiących siłę z upadku"

Ja jestem Fuer grissa ost drauka.


  • ******
  • Wiadomości: 1056

  • Pochwał: 8

  • One Winged BASTARD
Odp: Soul Breaker - poradnik zbiorowy (Orlok i Delios)
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 23, 2011, 01:39:08 pm »
Według mnie jest to trochę zamieszane i nie dość czytelne, np część, na którą dużo osób patrzyło " Slh jako nuker czy fighter" Powinna być jasna odpowiedź bo nie ma na to jasnej odpowiedzi, czyli np: "Lepiej wychodzi jako nuker do [...] a jako fighter do [...] I tutaj moje pytanie, do expa lepiej wychodzi jako fighter? Prosiłbym o 1 jasną odpowiedź.


EDIT:

Lepiej magiczna broń z emp czy rapier :)? Słyszałem, że rapier dostał 15% casta.. ?  Mówię oczywiście o H5.

Tyle co zrozumiałem z tego "poradnika" to, że PvE=Rapier/PvP=Mage Wep +Emp czy Acu, dobrze to zrozumiałem?

PONIEWAŻ NIE MA JASNEJ ODPOWIEDZI, ILE RAZY MOŻNA TO POWTARZAĆ.
Wszystko zależy od własnych preferencji i konfiguracji postaci.

Moim zdaniem do expa  fighter, ponieważ ani nie mamy matk jak nuker, ani tyle many.
Nawet w nuker party podczas AOE expa bardziej opłaca się bić z rapiera żeby triggerować maximum ability dla party.
Ale widziałem też SlH biegających po PI solo.


Do pvp...
Są różne szkoły, ja uważam że OE rapier, Orlok że Mage weapon.
Jeżeli mage weapon to tylko acumen, jeżeli rapier to focus.
Posiadanie obu broni też się ogarnia.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2011, 01:41:40 pm wysłana przez Delios »
Archeage <3


  • Banned
  • Wiadomości: 162

  • Pochwał: 1

  • R-A-P
Odp: Soul Breaker - poradnik zbiorowy (Orlok i Delios)
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 23, 2011, 02:19:58 pm »
I o to mi chodzi :) Dziękuje bardzo, a który lepszy female czy male ?
"To moja wiara sprawiła, że się rozwijam i zmieniam ludzi szanuje, doceniam, nie oceniam złych czynów. Z dala od skurwysynów czerpiących siłę z upadku"

Ja jestem Fuer grissa ost drauka.


  • Wiadomości: 181

  • Pochwał: 1

Odp: Soul Breaker - poradnik zbiorowy (Orlok i Delios)
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 23, 2011, 02:26:47 pm »
Lepszy będzie ten , którym lepiej ogarniesz.....


  • Wiadomości: 841

  • Pochwał: 3

Odp: Soul Breaker - poradnik zbiorowy (Orlok i Delios)
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 23, 2011, 02:30:29 pm »


Odp: Soul Breaker - poradnik zbiorowy (Orlok i Delios)
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 23, 2011, 05:45:10 pm »
ten temat powinien byc zamkniety


  • Wiadomości: 25

  • Pochwał: 0

Odp: Soul Breaker - poradnik zbiorowy (Orlok i Delios)
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 28, 2011, 09:24:20 pm »
SoP+Duel w pełni wykorzystuje nasz atrybut
Checkmate+Duel NIE!
Dopiero Checkmate+Dark otrzymuje bonus od posiadanego przez nas elementu.

co to znaczy, co to jest ten +Duel ? prosze o dokaldne wyjasnienie


  • ******
  • Wiadomości: 1056

  • Pochwał: 8

  • One Winged BASTARD
Odp: Soul Breaker - poradnik zbiorowy (Orlok i Delios)
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 28, 2011, 10:19:58 pm »
+ Duel / + PVP

Jest to enchant zwiększający power, znacznie mocniej niż +power, jednakże działa tylko w pvp (na innych graczy).
Archeage <3


  • Wiadomości: 25

  • Pochwał: 0

Odp: Soul Breaker - poradnik zbiorowy (Orlok i Delios)
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 29, 2011, 10:27:38 am »
+ Duel / + PVP

Jest to enchant zwiększający power, znacznie mocniej niż +power, jednakże działa tylko w pvp (na innych graczy).

A skad wziąć taki enchant jak dodac to +pvp i do wszystkich itemow tak mozna i tylko raz sie to robi ?


  • ******
  • Wiadomości: 1056

  • Pochwał: 8

  • One Winged BASTARD
Odp: Soul Breaker - poradnik zbiorowy (Orlok i Delios)
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 29, 2011, 02:20:11 pm »
+ Duel / + PVP

Jest to enchant zwiększający power, znacznie mocniej niż +power, jednakże działa tylko w pvp (na innych graczy).

A skad wziąć taki enchant jak dodac to +pvp i do wszystkich itemow tak mozna i tylko raz sie to robi ?
+pvp w itemach to inna sprawa.
tutaj mówimy o enchancie...















Archeage <3


  • Wiadomości: 26

  • Pochwał: 0

Odp: Soul Breaker - poradnik zbiorowy (Orlok i Delios)
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 01, 2011, 10:04:46 am »
Witam mam pytanie odnosnie certyfikatow. Jakie Certy wziac na Female Soulbreakera ( w temacie mowa tylko o tym co wziac z Trickstera ) myslalem nad Haste/Passyw Crt/Celka co wy na to  ??


  • ******
  • Wiadomości: 1056

  • Pochwał: 8

  • One Winged BASTARD
Odp: Soul Breaker - poradnik zbiorowy (Orlok i Delios)
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 01, 2011, 11:14:47 am »
Witam mam pytanie odnosnie certyfikatow. Jakie Certy wziac na Female Soulbreakera ( w temacie mowa tylko o tym co wziac z Trickstera ) myslalem nad Haste/Passyw Crt/Celka co wy na to  ??
+

Dobre do pstrykania z rapierka.

Dobra konfiguracja to również: mdef/mdef/Celka.
Takie boostowanie mdefa jest najlepszą opcją na oly.

Z pomocniczych podskilli z subek oczywiście mdef.
« Ostatnia zmiana: Luty 01, 2011, 11:19:15 am wysłana przez Delios »
Archeage <3


  • Wiadomości: 841

  • Pochwał: 3

Odp: Soul Breaker - poradnik zbiorowy (Orlok i Delios)
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 27, 2011, 10:40:59 am »
fajnie, że Tirius nagrodę za swoją pracę dostał...


  • Wiadomości: 432

  • Pochwał: 0

  • Forza Inter
Odp: Soul Breaker - poradnik zbiorowy (Orlok i Delios)
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 27, 2011, 01:17:35 pm »
+ dla Tirka obowiazkowo.


  • *******
  • Wiadomości: 2207

  • Pochwał: 12

  • And The Heavens Shall Tremble
    • gOOoogLe
Odp: Soul Breaker - poradnik zbiorowy (Orlok i Delios)
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 28, 2011, 05:23:56 pm »
Skoro zaden inny mod nie dal plusa to ja dam teraz x2.


  • Wiadomości: 4

  • Pochwał: 0

Odp: Soul Breaker - poradnik zbiorowy (Orlok i Delios)
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 28, 2013, 07:19:05 pm »
Witam, przeczesałem forum jak i google ale nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi na to pytanie. Mianowicie chodzi mi o macra dla Male SB. Moglibyście mi podać zestawy jakie mniej więcej się opłaca robić ? Gram na kronice H5.

Pozdrawiam


  • Wiadomości: 36

  • Pochwał: 0

Odp: Soul Breaker - poradnik zbiorowy (Orlok i Delios)
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 25, 2015, 08:16:14 am »
SWS czy BD jest lepszy jako box do PVE dla SoulHunda?

Hunter+Earth     >     Fury+Warrior+Fire   ?

(Wiem, że to duże uogólnienie, ale to chyba najważniejsze songi / dance potrzebne do pve.
Nie wspominałem o Concentration i Mystic, bo do pve z tego, co czytam i rozumiem, głównie idzie się jako dagger a nie nuker)


Skoro SLH ma już i tak wysoki Critical Rate, to może go zmultiplikować Hunterem?
Dodatkowo Earth uzupełni braki  P.Defie / ilości hp,
co zwiększy naszą przeżywalność.

Warrior nie jest aż tak istotny, skoro P.Att i tak mamy niski a liczą się crity.
Jedyne na czym bym się zastanawiał to Fire...



Proszę o poradę.
Pozdrawiam!


  • *******
  • Wiadomości: 4410

  • Pochwał: 12

  • Plan? I don't need a plan.
Odp: Soul Breaker - poradnik zbiorowy (Orlok i Delios)
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 27, 2015, 05:35:05 pm »
Dance of Vampire > all

We weep for the blood of a bird, but not for the blood of a fish. Blessed are those with a voice.