{problem}GeoData

Zaczęty przez stanus, Grudzień 16, 2008, 06:08:43 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

stanus

mam problem podczas logowania sie do gry, wystapil po zainstalowaniu geodaty: http://img257.imageshack.us/my.php?image=geodatapk5.jpg prosze poradzcie co z tym zrobic

Edit : co daje pathnode?

Nemesiss

To wyglada na blad jvm. Jaka masz wersje javy?

Pathnode to obliczone wczesniej i trzymane w odpowiedniej strukturze dane dotyczace omijania przeszkod (pathfinding). Z tego co wiem L2j wybralo najgorszy z mozliwych wariantow - wykonuje pathfinding przez geodate (czyli nie uzywa pathnode).

stanus

# GeoData options:
# 0 = GeoData and PathFinding OFF (default)
# 1 = GeoData used to check Line Of Sight (LOS) targetting and
#     L2Playable movement. You need to download files for data/geodata folder.
#     Monsters can pass walls but not aggro through them.
# 2 = Full GeoData enabled, CURRENTLY FOR TESTING ONLY. Includes PathFinding
#     (requires also /data/pathnode files) and all character moves go
#     through geodata checks (if a mob passes a wall, pathing is wrong).
GeoData = 1

#[True]Loads GeoData buffer's content into physical memory.
#[False] Does not necessarily imply that the GeoData buffer's content is not resident in physical memory.
ForceGeodata = True

cos takiego mam w pliku options.properties jak jest wybrana 1 to serwer sie loguje i mozna uzywac strzalem do chodzenia, czy jesli ta opcja jest wybrana to nie bedzie mozna strzelac przez sciany itp.? gdy wybralem 2 pojawia mi sie ten komunikat co podalem w 1 poscie. Wersja javy to mam cos takiego: Java platform, Standard Edition 6, Version 6 Update 7 (build 1.6.0_07-b06) znalezione w panel sterowania-->java

Maślan

czy to jest miejsce na pytania ? Przenosze do działu pytania

stanus

pathnode dotyczy omijania przeszkod a geodata odpowiada tylko za mozliwosc sterowania strzalkami?

Nemesiss

#5
Godata odpowiada za wszystko, czy mob widzi graczy, czy z pkt A mozna dojsc do B itp. Natomiast pathnode pochodzi w prost od geodaty, jest to poprostu troche inna mapka, ze wzgledu na inne jej przeznaczenie. Kiedy gracz chce z pkt A przejsc do pkt B GeoEngine uzywa plikow godaty (mapa) i sprawdza czy taki ruch jest mozliwy, jesli nie - to Pathfinding uzywa plikow pathnode (tez mapa) i szuka obejscia przeszkody [w przypadku L2j Pathfinding uzywa bezposrednio geodaty (wiec nie ma pathnode).

stanus

ma ktoś pomysł co trzeba zrobić żeby naprawić patchnode? bo to z tym jest problem geo dziala alre juz nie wyszukuje sciezki zeby dojsc do miejsca
pliki l2jfree interlude, geo i pathnode pobrane stad: Geodata & Pathnody

IL Geodata Rev 231 - Part 1 - http://rapidshare.com/files/82378855/L2JFr...v_231.part1.rar
IL Geodata Rev 231 - Part 2 - http://rapidshare.com/files/82376102/L2JFr...v_231.part2.rar
IL Pathnodes Rev 231 - http://rapidshare.com/files/82363429/L2JFr..._IL_Rev_231.rar

Maślan

Cytati szuka obejscia przeszkody [w przypadku L2j Pathfinding uzywa bezposrednio geodaty (wiec nie ma pathnode).

Pora na nauke javy i samemu napisać silnik do pathfinding

Nemesiss

CytatPora na nauke javy i samemu napisać silnik do pathfinding
Prawie gotowe rozwiazanie, jest na svn L2j od ponad roku 8) z tego co pamietam tam wystarczy pare linijek kodu zmienic (bledy sie wkradly) + zmienic / napisac generator pathnode.

impos89

Mistrzu daj link albo lokalizacje... Przeszukałem dział Contributions ale chyba przerzucili w jakieś archiwum i nie mogę znaleźć. Z chęcią przetestuje i zobaczę jak to działa ;] Obecny silnik rzeczywiście żre Ram i pokłady procesora jak głupi w porównaniu do tego przed zmianami... Dlaczego dobre zmiany dawane przez osoby niezrzeszone dodają do kodu tak rzadko...
Polaczkowo:
Impos - Aeore Healer lvl 93 / Wynn Summoner 85 / TH 58
klan - Kowale
CP Sairea


impos89

Tak tak wczytam sobie bez problemu... To teraz po jaką cholerę silnik wczytuje Patchfindy skoro z nich nie korzysta ? Ale jazda...
Polaczkowo:
Impos - Aeore Healer lvl 93 / Wynn Summoner 85 / TH 58
klan - Kowale
CP Sairea

Kazuya

Cytat: stanus w Grudzień 18, 2008, 12:34:33 PM
ma ktoś pomysł co trzeba zrobić żeby naprawić patchnode? bo to z tym jest problem geo dziala alre juz nie wyszukuje sciezki zeby dojsc do miejsca
pliki l2jfree interlude, geo i pathnode pobrane stad: Geodata & Pathnody

IL Geodata Rev 231 - Part 1 - http://rapidshare.com/files/82378855/L2JFr...v_231.part1.rar
IL Geodata Rev 231 - Part 2 - http://rapidshare.com/files/82376102/L2JFr...v_231.part2.rar
IL Pathnodes Rev 231 - http://rapidshare.com/files/82363429/L2JFr..._IL_Rev_231.rar

a po oneo jest jakas? bo na tej mozna strzelac przez sciany...
rpg x5 [gh85]

impos89

Pliki Geo i patchnode są bez zarzutu, posiadają co najwyrzej drobne błędy, które wynikły z jakiś błędów przy generowaniu.Wszystkiemu winien jest silnik. Przy sprawdzaniu czy z punkt A widzi punkt B mimo znajdującej się ściany widocznie stwierdza, że można ustrzelić... I tak się cieszcie gdyby nie Nemeziss to pewnie do tej pory L2j nie posiadałoby nawet w najmniejszym stopniu tak dobrego silnika jaki jest teraz.

Oczywiście mam chrapkę na pełen silnik, który ma L2m ^^

BTW. Pliki Geodaty i Patchnode polecam ściągnąć z obecnego projektu, który go realizuje.
Geodatki są wygenerowane już przez program (zgadnijcie przez kogo napisany) i potem poprawiane przez w edytorze przez obecny team. Oczywiście edytory są łopatologiczne i samemu można modyfikować i poprawiać do woli.

Polaczkowo:
Impos - Aeore Healer lvl 93 / Wynn Summoner 85 / TH 58
klan - Kowale
CP Sairea