Android - Gra Diego [Opinie]

Zaczęty przez Matim, Listopad 25, 2011, 01:19:47 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Matim

Witam, od 3 miesięcy tworze gre na Androida.

Jest to gra platformowa, typu mario, jednakże bardziej rozbudowana i zaawansowana.

Aktualnie na androida nie ma praktycznie gier tego typu.

Gra wygląda mniej więcej tak:










Grafika samego trybu gry będzie oczywiście poprawiona (postać/potwory/bossy/elementy świata)

Oto mały opis gry:

     • 5 różnorodnych światów (tryb normalny, ziomowy, pustynny itp)
     • 90 poziomów w pierwszej wersji (5 światów X 18 poziomów)
     • Achievements & Unlocks
     • Zręcznościowa
     • Bossy - co kilka poziomów
     • Grafika HD (niezależna od rozdzielczości ekranu, idealnie wygląda na małym telefonie jak i tablecie)
     • I dużo więcej.




I tu pytanie dla użytkowników urządzeń z systemem Android:

Co sądzicie o takiej grze? Czy mielibyście ochotę w takową zagrać? Może jakieś pomysły?

Dzięki.

Acid

Dla mnie bomba, sam szukałem  coś pokroju mario w AM, niestety nic nie znalazłem. Jakąś pre bete przewidujesz? :P Z chęcią bym sobie zobaczył już teraz. :P

Vearth

A dlaczego nie chciałoby się zagrać w taką gre? :P
Nice Matim :)

Matim

CytatDla mnie bomba, sam szukałem  coś pokroju mario w AM, niestety nic nie znalazłem. Jakąś pre bete przewidujesz?  Z chęcią bym sobie zobaczył już teraz.

Dzięki, do zrobienia zostało jeszcze trochę elementów (głównie środowiska, aby gameplay był atrakcyjny, utrudniony itp, wymiana paru grafik, dokończenie inteligencji bossów, oraz więcej typów potworków, tak jak było to chociażby w mario, czyli kaczki, mrówki, ptaki itp) Mówiąc elementy środowiska, mam na myśli więcej bajerów przeszkadzających nam w ukończeniu poziomu, typu

- zapadające się bloki (gdy na nie staniemy, po 0.3sec zapadają się w dół)
- miażdżące  skały
- spadające głazy
- trampolina
- platformy poruszające sie góra/dół lub prawo/lewo
- piła mechaniczna (taka obrotowa  8))
- bloki które rozwalamy głową

Te w/w są już zrobione, jednak wciąż za mało jest podobnych elementów, a więc jeśli miałby ktoś pomysł, to śmiało  :P

Następnie będę mógł przystąpić do tworzenia przemyślanych poziomów, co nie zajmie długo, ponieważ stworzyłem już edytor map, a więc będzie to czysta przyjemność po procesie tworzenia gry.

Ciężko powiedzieć kiedy będzie skończona lub wersja beta, jako iż jestem w klasie maturalnej, praca nie idzie w oszałamiającym tempie. Jeżeli ktoś jednak byłby chętny zobaczyć wersje testową, to oczywiście mogę podesłać instalke, nawet bym się bardzo cieszył, ponieważ solidny test na różnych modelach urządzeń to podstawa, aktulnie testowałem już na kilku, a efekty są obiecujące.

Dzięki Wam za opinie

Polopiryn

#4
Z chęcią z testuję. Da się grać na dotyku?

Sony Erricsson Xperia X8
Jak się wszyscy wpisują to ja też, nie chce być inny :(

Core:

Nobopiryn - 64 ES ;)

Matim

#5
Cytat: Polopiryn w Listopad 25, 2011, 05:43:26 PM
Z chęcią z testuję. Da się grać na dotyku?

Sony Erricsson Xperia X8

Tak, controller, a dotykąjąc ekran postać podskakuje.

Oto wersja testowa (trochę stara, ale stablina) Click

W wersji testowej jest są tylko 2 mapy (na których wszystko testuje.. w wersji finalnej będzie zupełnie inaczej oczywiście)

I o ile pamiętam, po restarcie gry, fizyka trochę wariuje, ale w najnowszej wersji jest to już naprawione.

W zakładce help'a testowałem sobie panel wyboru światów ze sliderem, to tak w razie pytań.




W każdym bądź razie dzięki za każdy test, jeżeli ktoś inny byłby tak miły aby przetestować, to prosił bym o małe info jaki model używają oraz jak gra mniej więcej działa (najważniejsze info to czy w pełni wypełnia ekran, oraz czy działa płynnie)

Dzięki  :)!


Polopiryn

#6
Będę Ci tutaj wstukiwać błędy zauważone:

1. Jak spadasz do przepaści można z niej łatwo wyskoczyć, wystarczy skoczyć jeszcze raz i wyjść.
(Może to dlatego, że nie mam mt :P)
2. Jak padniesz muzyka się zwiesza i mam takie stukanie non stop - Cofam to od przeszkody. Jednak słychać to na początku jak i na końcu mapy - Dziwnie tak\

3.Nie wiem czy tak ma być, ale jak ta platforma jest i na nią wskakuję to mnie nie przesuwa tylko zrzuca.?
4.Czasem mam przycinki Toucha po skoku, nie mogę po prostu użyć od razu i w drugą stronę
5.Jak z restartowałem ustawienia i wpadłem na ptaka to mi grę zresetowało.

/off
Powiem prawdę, że jak na 1 poziom to nie jest za łatwo na moim telefonie, jeszcze 1 mapy nie przeszedłem :D
btw. Ekran caly ładnie wypełniony i gra chodzi płynnie ;)
Jak się wszyscy wpisują to ja też, nie chce być inny :(

Core:

Nobopiryn - 64 ES ;)

Matim

To stukanie, to dźwięk kontaktu ''miażdżącego bloku'' z ziemią (w wersji finalnej, dźwięk bloku będzie słyszalny tylko gdy gracz będzie blisko owego) W wersji testowej o ile pamiętam, jest takie coś (gdy blok jest za nami w odległości 1000pixeli, to dźwięku nie słychac, w tej wersji nie ma tego, gdy blok jest przed nami)

CytatPowiem prawdę, że jak na 1 poziom to nie jest za łatwo na moim telefonie, jeszcze 1 mapy nie przeszedłem

Jak wspominałem, te 2 'mapy' to jedynie mój "poligon", na którym testuje wszelkie napisane elementy środowiska  :) Tak więc jak można się domyślić, w normalnej wersji, poziomy będą odpowiednio wyważone pod względem trudności   :police:

Xaxunio

Podesłałem linka kumplowi co ma Samsunga galaxy S II.

Twierdzi, że dość ciężko się gra na ekranie dotykowym.

"Powiedz ze kolega testował na swoim telefonie i mowi ze całkiem ciekawy pomysł i radził by napisac na tym forum:http://forum.android.com.pl " (wiem leń jestem :P)
Jutro na wykłądach sam sobie na jego telefonku pogram to coś opiszę.
Nudzi ci się?

Kliknij i pomóżA jak mi chcesz pomóc to tu kliknij http://amorion.pl/?p=2585
http://r14.bloodwars.interia.pl/r.php?r=83836
:P

Pomógł ci ktoś na forum? Podziękuj.
Albo będzie taki cuś:

Cytat: PuFF w Marzec 07, 2011, 09:45:23 AM
wypisałem certy do pve jak i pvp :) i kurfa + nie dostałem !
//No dobra, masz plus :P Pytającemu to się przyda. Apocalyptik
:dw_4_3:

Matim

#9
Dzięki wielkie.

Jak byś mógł go zapytać jeszcze, co przeszkadza mu w sterowaniu, byłbym wdzięczny - bo sterowanie jak wiemy jest ważne aby odpowiadało graczom.

Ogólnie taki controller to jedno z najlepszych możliwych wyjść w takim typie gry, niestety nie wpadłem na nic lepszego.

:oops:




Dzięki także za poprzednie posty. W najnowszej wersji:

CytatCofam to od przeszkody. Jednak słychać to na początku jak i na końcu mapy - Dziwnie tak\

Poprawione, teraz słychać tylko gdy jesteśmy blisko tego obiektu. Dodatkowo stworzyłem ciekawy efekt, gdy ten miażdżący blok uderza z impetem o ziemie to mamy efekt trzęsącej się kamery, teraz także blok ma opóźnienie w uderzeniach, czyli sekundę stoi w powietrzu, następnie z impetem uderza o ziemie, idzie do góry i powtórka. Jednym słowem bardziej dopracowane.

Cytat5.Jak z restartowałem ustawienia i wpadłem na ptaka to mi grę zresetowało.

Faktycznie, nie zauważyłem błędu w kodzie, już poprawione.

CytatJak spadasz do przepaści można z niej łatwo wyskoczyć, wystarczy skoczyć jeszcze raz i wyjść.

Przez 2 miesiące nie miałem pomysłu jak to naprawić, wczoraj w nocy, po przeczytaniu tego i uświadomieniu sobie o tym dosyć dużym bugu, olśniło mnie i wreszcie wpadłem na to, jak to naprawić  :P

Cytat3.Nie wiem czy tak ma być, ale jak ta platforma jest i na nią wskakuję to mnie nie przesuwa tylko zrzuca.?

Tak, to jest błąd, będziemy się poruszać wraz z platformą, jednakże na razie nie mam pomysłu na wykonanie owego bajeru.

Dzięki!


Xaxunio

w sterowaniu: zmienianie połozenia kulki sterującej, mogło by być bardziej miękkie, płynne a nie takie skokowe

A ode mnie (nie grałem jeszcze) co do platformy. Jak nie weisz jak coś zrobić, spraw by błąd wyglądał jak zamierzenie. przy platformach dodaj kamulce blokujące przejście albo kolce mordujące i zmuszające gracza do biegania/skoków/schylania się (o ile jest). Wtedy będzie ciekawiej ^^
Nudzi ci się?

Kliknij i pomóżA jak mi chcesz pomóc to tu kliknij http://amorion.pl/?p=2585
http://r14.bloodwars.interia.pl/r.php?r=83836
:P

Pomógł ci ktoś na forum? Podziękuj.
Albo będzie taki cuś:

Cytat: PuFF w Marzec 07, 2011, 09:45:23 AM
wypisałem certy do pve jak i pvp :) i kurfa + nie dostałem !
//No dobra, masz plus :P Pytającemu to się przyda. Apocalyptik
:dw_4_3:

Sebal

Sebal- Life ...

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Matim

Android ma większy potencjał, poza tym tutaj mogę sobie spokojnie klepać kod w Javie, ponoć na Iphona także można, ale mniejsza z tym.

:P

Matim

Zająłem się ostatnio trochę otoczeniem, i dodaniem mu trochę "życia"

Nowe elementy, przyroda itp, dodając do tego ładne tło typu "parallax" (złudzenie) powinno być ciekawie!




Xaxunio

Nudzi ci się?

Kliknij i pomóżA jak mi chcesz pomóc to tu kliknij http://amorion.pl/?p=2585
http://r14.bloodwars.interia.pl/r.php?r=83836
:P

Pomógł ci ktoś na forum? Podziękuj.
Albo będzie taki cuś:

Cytat: PuFF w Marzec 07, 2011, 09:45:23 AM
wypisałem certy do pve jak i pvp :) i kurfa + nie dostałem !
//No dobra, masz plus :P Pytającemu to się przyda. Apocalyptik
:dw_4_3:

Vearth

Matim ładniej, tylko zajmij się tym Diego :D i ta "trawa" po której chodzi, weź ją trochę udoskonal ;)

Matim

Oj, długo schodzi z tworzeniem gierki, ale miejmy nadzieje, że się opłaci.

Wygląda to już dużo lepiej (gra skończona, grafik musi walnąć jeszcze pare elementów i na market)

Poprawionych wiele elementów, ale jak wspomniałem jeszcze parę brakuje (więcej zieleni i elementów 'wypełniających' + postać)



Dodatkowo zrobiłem jeszcze przenośny Level Edytor (na androida także)



Tak się zastanawiam, czy dać możliwość graczom tworzenia swoich poziomów i  dzielenia się nimi z innymi (taka zakładka, z poziomami graczy, ocenami itp)

Acid


Matim

Cytat: Acid w Kwiecień 08, 2012, 05:35:08 PM
A zatrybi pod ICSem?

Masz na myśli Ice Cream Sanwitch? Szczerze powiedziawszy, grę testowałem na ~30 urządzeniach, małych, dużych, tabletach itp, ale nie miałem okazji na ICS, niestety nikt ze znajomych nie posiada tej wersji androida  :cry:

Przypuszczam, że nie będzie problemów, no ale oczywiście najpierw muszę to jednak sprawdzić.

Acid

Yep Android 4.0. Właśnie przymierzam się do przejścia dzisiaj na CM9, zatem będę miał okazję przetestować.

Matim

Cytat: Acid w Kwiecień 09, 2012, 09:18:04 AM
Yep Android 4.0. Właśnie przymierzam się do przejścia dzisiaj na CM9, zatem będę miał okazję przetestować.

A czy znalazł byś minutkę aby prztestować mniej więcej aktualną wersje?

Ta zamieszczona wyżej, to stary dziad  :police:

Acid

Wrzuć ją gdzieś. :)
Śmigam już na Andku 4.0.4.

Matim


Madith

oO

że też ja dopiero teraz na to wpadłem :P

Gra już całkiem skończona ? Gdzie ją można zdobyć ? Sprawdziłbym jak się gra na Galaxy 551 bo powiem szczerze, ze nic fajnego do zabijania czasu nie znalazłem :P
Arrissa, Franz
ADV80+/WC75+ nobless //retired

Kherith, Lancer
GH84+/DA75/WL75/BD62+  //retired

Madith, Core
Yul 85+                                  //retired

Diablo 3 Clan League

Slomek

Nie powiem, super to wyglada, masz łep, pełen szacun i podziw. Mnie ostatnio tchnęło zeby pouczyć się C++ i Java bo " dla ludzi z moim wykształceniem w tym kraju pracy nie ma" :P Jak gra bedzie gotowa lub beda jeszcze beta testy wrzuć link na pewno przetestuje. Pomysł super bo brakuje gry typu MARIO
l Coke and Pepsi are the same thing. Wake up people !!!

http://slomianywdowiec.mybrute.com