Daggerzy - prezentacja grupy:Zarys ogólny: Daggerzy to klasy posługujące się jak można domyślić daggerem(sztyletem). Ich atak opiera się na używaniu tzw. "blowów" czyli róznego rodzaju pchnięc w przeciwnika daggerem. Każdy dagger na końcowym etapie gry posiada takich blowów 5. Sztyleciarze razem z łucznikami zaliczani są do niepisanej grupy DD(Damage Dealer'ów).
W grze rozróżniamy 3 klasy tzw. daggerów:
Human Dagger:Human Fighter -> Rouge ->
Treasure Hunter -> Adventurer
Elf Dagger:Elf Fighter -> Elven Scout ->
Plainswalker -> Wind Rider
Dark Elf Dagger:Dark Fighter -> Assasin ->
Abysswalker -> Ghost Hunter
Wszystkie klasy daggerów charakteryzują się takimi skillami:Aktywnymi jak:-
Mortal Blow(5lvl) - Blow jeszcze z 1wszego transferu klas, ostatni raz dostajemy go na 36 levelu. Zadaje obrażenia.
-
Deadly Blow(40lvl) - Pierwszy rodzaj blowa. Zadaje obrażenia. Leathal Strike możliwy.
-
Backstab(40lvl) - Drugi rodzaj blowa. Zadaje obrażenia. Leathal Strike możliwy. Omija CP gracza.
-
Bleed(24lvl) - Wywołuje Bleeding(krwawienie).
-
Unlock(20lvl) - Pozwala otwierać drzwi.
-
Summon Treasure Key(48lvl) - Pozwala przywoływać klucze do otwierania skrzynek.
-
Ultimate Evasion(28lvl) - Selfbuff zwiększający chwilowo znacznie Evasion.
-
Sand Bomb(55lvl) - Debuff zmniejszający accuracy przeciwnika.
-
Escape Shackle(60lvl) - Pozwala uciec z roota fizycznego.
Pasywnymi jak(brak opisu skilli związanych z archerem):-
Weapon Mastery(5lvl) - Zwiększa P.atk.
-
Armor Mastery(5lvl) - Zwieksza P.def
-
Light Armor Mastery(20lvl) - Zwiększa P.def i Evasion gdy nosimy lekką zbroję.
-
Dagger Mastery(20lvl) - Zwiększa P.atk gdy używamy sztyletu.
-
Acrobatic Move(28lvl) - Zwiększa dodge.
-
Esprit(36lvl) - Zwiększa regeneracje HP i MP gdy biegamy.
-
Quick Step(28lvl) - zwiększa speed.
-
Boost Evasion(24lvl) - Zwiększa evasion.
-
Acrobatics(20lvl) - Zwiększa limit upadku z wysokości bez otrzymywania obrażeń.
-
Breath Boost(20lvl) - Zwiększa ilość powietrza gdy nurkujemy.
Togglami jak:-
Accuracy(24lvl) - Zwieksza accuracy.
-
Vicious Stance(20lvl) - Zwiększa P.atk podczas critical hita.
-
Silent Move(40lvl) - Pozwala uniknąć agrowania się agresywnych mobów.
Zarys szczegółowy:Treasure Hunter (TH):Bazowe statystykiSTR - 40
DEX - 30
CON - 43
INT - 21
WIT - 11
MEN - 25
Unikalne skille:Aktywne:-
Critical Blow(55lvl) - Unikalny blow. Zadaje obrażenia i na 15 sekund daje efekt podwyższonej szansy wejścia lethal strikę przy używaniu blowów.
-
Dash(20lvl) - Selfbuff zwiększający chwilowo speed.
-
Trick(49lvl) - Zdejmuje target przeciwnika.
-
Switch(43lvl) - Zdejmuje target przeciwnika.
-
Veil(43lvl) - Zdejmuje agro z moba.
-
Fake Death(40lvl) - Pozwala nam udawać nieżywego.
-
Lure(52lvl) - Pozwala wyciągać pojedyńczo moby bez agrowania reszty.
-
Stealth(58lvl) - Selfbuff dzięki któremu jesteśmy przez pewien czas niewidzialni dla mobów. Nie zmniejsza speeda tak jak Silent Move, ale zmniejsza możliwości defensywne i ofensywne postaci.
Pasywne:-
Boost Attack Speed(36lvl) - Zwiększa atk. speed.
-
Critical Power(24lvl) - zwiększa P.atk podczas critical hita.
-
Critical Chance(28lvl) - zwiększa critical rate.
-
Vital Force(24lvl) - zwiększa regenerację HP/MP gdy siedzimy.
Toggle:-
Relax(5lvl) - zwiększa regenerację HP gdy siedzimy
Plainswalker (PW):Bazowe statystykiSTR - 36
DEX - 35
CON - 36
INT - 23
WIT - 14
MEN - 26
Unikalne skille:Aktywne:-
Switch(43lvl) - Zdejmuje target przeciwnika.
-
Charm(20lvl) - Mob traci chęć do walki.
-
Elemental Heal(15lvl) - Przywraca HP.
-
Defense Aura(5lvl) - Selbuff, zwiększa P.def.
-
Attack Aura(10lvl) - Selfbuff, zwieksza P.atk.
-
Cure Bleeding(24lvl) - Leczy z Bleedinga(krwawienia).
-
Cure Poison(24 lvl) - Leczy z Poisona(trucizny).
-
Sprint(32lvl) - Selfbuff zwiększający speeda.
-
Entagle(36lvl) - Debuff zmniejszający speed przeciwnika.
-
Fake Death(40lvl) - Pozwala nam udawać nieżywego.
-
Spirit Barrier(40lvl) - Selfbuff zwiększający M.defa.
-
Lure(52lvl) - Pozwala wyciągać pojedyńczo moby bez agrowania reszty.
-
Mortal Strike(58lvl) - Selfbuff podwyższający szansę wejścia blowów.
-
Blinding Blow(66lvl) - Unikalny blow. Daje 15 sekund efekt podwyższonego speeda i czasami odwraca target plecami do nas.
Pasywne:-
Critical Chance(28lvl) - zwiększa critical rate.
Toggle:-
Rest of Chameleon(46lvl) - Pozwala restować pośród agresywnych mobów.
Abysswalker (AW):Bazowe statystykiSTR - 41
DEX - 34
CON - 32
INT - 25
WIT - 12
MEN - 26
Unikalne skille:Aktywne:-
Defense Aura(5lvl) - Selbuff, zwiększa P.def.
-
Attack Aura(10lvl) - Selfbuff, zwieksza P.atk.
-
Drain Health(15lvl) - Wysysa życie z przecwinika i część zwraca w postaci HP.
-
Poison(20lvl) - Zatruwa przecwinika.
-
Confusion(24lvl) - Zmienia target uśpionego/sparaliżowanego moba.
-
Sting(24lvl) - Wywołuje Bleeding(krwawienie) i zdaje obrażenia.
-
Freezing Strike(36lvl) - Zadaje obrażenia i obniża speed przecwinika.
-
Power Break(36lvl) - Obniża P.atk przeciwnika.
-
Veil(43lvl) - Zdejmuje agro z moba.
-
Hex(40lvl) - Obniża P.def przeciwnika
-
Trick(49lvl) - Zdejmuje target przeciwnika.
-
Mortal Strike(58lvl) - Selfbuff podwyższający szansę wejścia blowów.
-
Blinding Blow(66lvl) - Unikalny blow. Daje 15 sekund efekt podwyższonego speeda i czasami odwraca target plecami do nas.
Pasywne:-
Critical Power(24lvl) - zwiększa P.atk podczas critical hita.
-
Shadow Sense(15lvl) - zwiększa accuaracy w nocy.
Porównania "prawie" tabelkowe:Porównanie na suchych statystykach:P.atk:AW>TH>PW
P.def:AW=TH=PW
Accuracy:PW>AW>TH
Crit. Rate:PW>TH>AW
Atk. Speed:TH>PW>AW
M.atk:AW>PW>TH
M.def:AW=PW>TH
Evasion:PW>AW>TH
Speed:PW>AW>TH
Casting Spd.:PW>AW>TH
Statystki praktyczne:Obrażenia z regulara/sec:TH>AW>PW
Maxymalny możliwy speed do wyciągnięcia:TH>PW>AW
Szansa wejścia blowów:PW>AW>TH
Moc blowów:AW>TH>PW
Ilośc HP:TH>PW>AW
Ilość MP i regeneracja MP:AW=PW>TH
Uśredniona szansa na wejście debuffów:AW>PW (TH nie ma debuffów)
Ekwipunek:Zbroje:No-grade:- Wooden Set(IMHO the best):P. Def. +2%
HP +41
- Hard Leather ArmorD-grade:- Salamander Skin Mail- Manticore Skin Set:MP +92
- Clan Oath Light Set(IMHO the best):P. Def +2%
Evasion +3
C-grade:- Plated Leather Set(IMHO the best):STR +4
CON -1
- Theca Leather Set:P. Def. +5.24%
- Drake Leather Set:M. Def. +5.24%
- Tempered Mithril Set:Evasion +4
B-grade:- Doom Light Set(IMHO the best do PvP i dobry do PvE):Zwiększona ilośc powietrza pod wodą
P. Atk. +2.7%
MP Regeneration +2.5%
STR -1
CON -2
DEX +3
Poision Resistance +20%
- Blue Wolf Light Set(IMHO dobry do PvP):P. Def. +5.24%
Casting Spd. +15%
INT -2
MEN +3
WIT -1
- Avadon Light Set(IMHO the best do PvE):M. Def. +5.25%
Podniesiony limit wagowy o +5795
- Zubei Light Set:Evasion +4
A-grade:- Majestic Light Set(IMHO the best do PvP):Archery P. Atk. +8%
MP +240
Podniesiony limit wagowy o +5759
Stun Resistance +50%
DEX +1
CON -1
- Dark Crystal Light Set(IMHO very good do PvP/PvE):Atk. Spd. +4%
P. Atk. +4%
Paralysis Resistance +50%
STR +1
CON -1
- Tallum Light Set:MP Regeneration +8%
MP +222
Poison and Bleed Resistance +80%
MEN +2
WIT -2
- Nightmare Light Set(IMHO the best do PvE):M. Def. +4%
Sleep and Hold Resistance +70%
Przywraca 3% zadanych obrażeń gdy używamy broni melee
DEX +1
CON -1
- Apella Light Set(IMHO the best na duże zadymy/siege):CP: +195
CP Regen Speed +40%
Szansa zdebuffowanie napastnika: 80%
Debuff: Slow
S-grade:- Draconic Light Armor Set(IMHO musi być the best, bo nie ma innego):Attack Speed +4%
P. Atk +4%
Maximum MP +289
Weight Limit +5759
DEX +1
STR +1
CON -2
Wszystkie zbroje jeżeli ktoś chciałby zobaczyć, jak będzie w nich wyglądał kimkolwiek by zagrał można zobaczyć tu -> http://www.ivory-tower.de/Bronie:No-grade:-
Sword BreakerD-grade:-
Mithril DaggerC-grade:-
Crystal Dagger + Crt. DMG(PvP)
-
Dark Screamer + Focus(PvE)
B-grade:-
Demon Dagger + Crt. DMG(PvP)
-
Kris + Focus(PvE)
A-grade:-
Naga Storm + Focus(PvE)/ + Crt. DMG(PvP) ... jednak ze względu na naprawdę złą dostepność podam coś co można dostać
-
Soul Separator + Crt. DMG(PvP)
-
Bloody Orchid + Focus(PvE)
S-grade:-
Angel Slayer + Crt. DMG(PvP)/ + Haste(PvP/PvE)/ + HP Drain(PvE)
Biżuteria:
- Zasada prosta. Zawsze tą co ma najwięcej M.defa na danym gradzie. A dla bogatych polecam Epic Jewele
3rd class chars, czyli postacie po 76 lvlSkille:Aktywne:TH/PW/AW -
-
Leathal Blow(76lvl) - 5ty blow, zadaje najwięcej DMG ze wszystkich. Leathal Strike mozliwy.
TH/PW/AW -
-
Bluff(77lvl) - Detargetuje przeciwnika, obraca plecami i daje stuna. Nie wszystkie efekty muszą wejśc na raz.
PW/AW -
-
Focus Death(78lvl) - Critical rate -30%, Szansa wejścia blowów +60%, Critical Damage od przodu -30%, Critical Damage od tyłu +90%
TH/AW -
-
Focus Power(78lvl) - Critical Damage od przodu -30%, Critical Damage od boku +30%, Critical Damage od tyłu +60%
TH/PW -
-
Focus Chance(78lvl) - Szansa na krytyka od przodu -30%, Szansa na krytyka od boku +30%, Szansa na kryty od tyłu +60%
Pasywne:TH/PW/AW -
-
Wisdom(76lvl) - Zwiększa odpornośc na: Sleep/Hold/Ataki Mentalne.
TH/PW/AW -
-
Skill Mastery(77lvl) - Możliwa szansa na wykonanie skilla bez reuse, efektem ubocznym może być podwójny czas reuse. Jest także mała szansa na wykonanie debuffa/buffa z dwukrotnie dłuższym czasem trwania. Skill bazuje na STR.
TH/PW/AW -
-
Assasination(78lvl) - Zwiększa skuteczność w używaniu blowów oraz zwiększa P.atk.
Toggle:TH/PW/AW -
-
Focus Skill Mastery(78lvl) - Zwiększa 10krotnie szansę, na aktywację passiva "Skill Mastery" z 77lvl.
DYESy:Ogólnie przyjęte jest, że daggerom warto dodawać do DEX, aby nasza główna moc jaką są blowy mogłą być spożytkowana. Zazwyczaj gimpuje się STR maxymalnie, dodając do DEX i CON w proporcjach jak tam kto uważa. W wypadku AW 3ciego DYES'a wykonuje się czasami na WIT kosztem INT. Siła blowów jest w małym stopniu uzależniona od STR, -8STR, to około 5% mniej na końcowym DMG z Blowa.
Leathal Strike - a co to jest Leathal Strike to efekt który został dodany od C5. Ma 2 stopnie wejścia w PvP i 2 w PvE. W PvP jeżeli wejdzie na levelu pierwszym, to zbija przeciwnikowi CP do 1dnego, na drugim levelu zbija CP i HP do 1nego na raz. Wróg wymaga tylko drasnięcia by paść. W PvE mob może stracić od razu pół HP, lub może mu zostać także tylko 1den HP w zależności z jakim efektem wejdzie Leathal. Jego efektywność bazuje na STR.
Miejsca do expienia:1lvl-20lvl: Okolice wiosek startowych
20lvl-35lvl: Ruin of Despair, potem Execution Ground
35lvl-45lvl: można pokusić się na moby niedaleko Hardins Academy. Przechodząc przez wodę idąc w strone Plains of Lizardman są nawet ciekawe moby.
45lvl-52lvl: Okolice Ivory Tower. Tylko nie na dole, a wszędzie na około.
52lvl-56lvl: Outlaw Forest
56lvl+ : No i tutaj jest ciekawie. Jest taka pewna lokacja a mianowice Dimensional Rift. Dla mnie najgenialniejsza lokacja w L2. Zginąc tam trudno, można iśc w wielu konfiguracjach Party, można iśc na RaidBossa. Masa opcji. Jeżeli ktoś nie wie jak to wygląda, to postaram sie przedstawić: Rifty dzielą się na przedziały Levelowe, 50+/60+/70+/Hero. Żeby wejśc potrzeba conajmniej 2 osoby w party i Dimensional Fragmenty które lecą w kata. SE+BD+Dagger mogą zamiatać w zależności od levelu każdego rifta. Dobrymi spotami są także katakumby. Nie mam co wymieniać więcej, bo każdy dagger jakiego znam wylevelowal od 55+ do 78lvl w Rifcie.
ALternatywne miejsca: Forsaken Plains od 55lvl do 65lvl, LOA od 55lvl do samego końca. W zależności od składu, czym lepszy, tym głębiej, ogromnym plusem są questy w LOA np. na recki na A-grade robki. Od ok. 65lvl można w małych grupach podobnych do riftowych bawić się na HotSpring.
Bardzo krótko o PVPDaggerzy to klasy typowo do zabaw w PVP. Najlepiej czują się na dużych zadymach, gdzie mogą spokojnie podlecieć komuś na plecy, lub na małych gank party, gdzie poprostu eliminują niektóre cele w tempie natychmiastowym. Stworzeni zabójcy Robe i Light userów. Ich niezaprzeczlną mocą jest także możliwość detargetowania przeciwnika co wprowadza chaos w jego walce.
Po więcej informacji odsyłam już tutaj ->
http://forum.lineage2.com.pl/index.php/board,107.0.htmlKilka uwag na koniecWejście blowów(Landrate tzw.) opiera się o DEX i tylko o to. Szansa na krytyki ze skilla zależy od STR. Wejście Trick'a i Switcha'a zależy od levelu skilla, a odporność od levelu postaci. Jako w ramach ciekawostki mogę nadmienić, że na dorywcze expienie z łucznikami można sobie kupić łuk. Chodź mamy Mastery na łuk tylko do 36lvl'a, to działa to nie do końca tragicznie. Warty uwagi jest także z Stunning Shot lvl3 z 36lvl'a. Pozwala czasami zestunować magów.
Opis oparty na zmianach i databasie InterludeBardziej szczegółowe info o każdej z klas można znaleźć w odpowiednich tematach:TH: -
http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,4116.0.htmlPW: -
http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,4127.0.htmlAW: -
http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,4134.0.htmlAutor: Marc1n
PS. - Nie opisywałem skilli fuzyjnych i skilli z 79lvl, gdyż
na razie dokładnie mało o nich wiadomo...mało kto ma taki level na offie i info o tym jest szczątkowe. Lepiej nie pisać nic, niż pisać głupotę.
Wszystkie poradniki publikowane przeze mnie są mojego autorstwa
swietna robota, + /Reina