Archerzy - prezentacja grupy:Zarys ogólny: Archerzy, czyli poprostu łucznicy to klasy jak można się domyślic łukiem. Specializują sie w ataku dystansowym. W zależności od klasy, każdy archer bazuje w mniejszym lub wiekszym stopniu na regularnym ataku, lub skillach. Łucznicy razem ze sztyleciarzami zaliczają sie do niepisanej grupy DD(Damage Dealer'ów)
W grze rozróżniamy 3 klasy tzw. archerów:
Human Archer:
Human Fighter -> Rouge ->
Hawkeye -> Sagittarius
Elf Archer:
Elf Fighter -> Elven Scout ->
Silver Ranger -> Moonlight Sentinel
Dark Elf Archer:
Dark Fighter -> Assasin ->
Phantom Ranger -> Ghost Sentinel
Wszystkie klasy archerów charakteryzują się takimi skillami:Aktywnymi jak:
-
Power Shot(20lvl) - Skill jeszcze z pierwszego transferu klas, rozwijany do 36 lvl. Zadaje obrażenia.

-
Double Shot(40lvl) - Skill ofensywny z drugiego transferu klas. Zadaje obrażenia i ma możliwośc krytyka ze skilla.

-
Stunning Shot(36lvl) - Skill ofensywny. Zadaje obrażenia i dodatkowo może zestunować przecwinika(ogłuszyć)

-
Soul of Sagittarius - Selfbuff. Zwiększa maxymalną ilośc MP. Działa tak samo jak Bless the Soul.

-
Rapid Shot(32lvl) - Selfbuff. Zwiększa atk. speed gdy używamy łuku.

-
Quiver of Arrow: Grade A(66lvl) - Skill pozwala nam przywoływać strzały A-gradowe.

-
Quiver of Arrow: Grade S(72lvl) - Skill pozwala nam przywoływac strzały S-gradowe.

-
Ultimate Evasion(28lvl) - Selfbuff zwiększający chwilowo znacznie Evasion(tylko lvl1).
Pasywnymi jak(brak opisu skilli związanych z daggerem):
-
Weapon Mastery(5lvl) - Zwiększa P.atk.

-
Armor Mastery(5lvl) - Zwieksza P.def

-
Light Armor Mastery(20lvl) - Zwiększa P.def i Evasion gdy nosimy lekką zbroję.

-
Bow Mastery(20lvl) - Zwiększa P.atk gdy używamy łuku.

-
Acrobatic Move(28lvl) - Zwiększa dodge.

-
Esprit(36lvl) - Zwiększa regeneracje HP i MP gdy biegamy.

-
Quick Step(28lvl) - zwiększa speed.

-
Boost Evasion(24lvl) - Zwiększa evasion.

-
Acrobatics(20lvl) - Zwiększa limit upadku z wysokości bez otrzymywania obrażeń.

-
Breath Boost(20lvl) - Zwiększa ilość powietrza gdy nurkujemy.

-
Long Shot(20lvl) - Zwieksza range(zasięg) łuku.
Togglami jak:
-
Accuracy(24lvl) - Zwieksza accuracy.

-
Vicious Stance(20lvl) - Zwiększa P.atk podczas critical hita.
Zarys szczegółowy:Hawkeye (HE):
Bazowe statystykiSTR - 40
DEX - 30
CON - 43
INT - 21
WIT - 11
MEN - 25
Unikalne skille:Aktywne:
-
Dash(20lvl) - Selfbuff zwiększający chwilowo speed(tylko lvl1).

-
Hawk Eye(40lvl) - Selfbuff zwiększający nasze accuracy, ale zmniejszający P.def

-
Burst Shot(46lvl) - Skill ofensywny z działaniem obszarowym. Atakuje cel i wszystko co go otacza w pewnym obszarze.

-
Blessing of Sagittarius(58lvl) - Selfbuff. Zmniejsza czas reuse skilli.

-
Pain of Sagittarius(58lvl) - Skill, który poświęca nasze HP, odzyskując w zamian MP.

-
Spirit of Sagittarius(58lvl) - Selfbuff, który zmniejsza zużycie MP przez skille fizyczne.

-
Snipe(60lvl) - Selfbuff który nas unieruchamia, lecz wzamian wzrasta nam P.atk, accuracy, critical rate i range.
Pasywne:
-
Boost Attack Speed(36lvl) - Zwiększa atk. speed.(tylko lvl1)

-
Critical Power(24lvl) - zwiększa P.atk podczas critical hita.(tylko lvl2)

-
Critical Chance(28lvl) - zwiększa critical rate.(tylko lvl1)

-
Vital Force(24lvl) - zwiększa regenerację HP/MP gdy siedzimy.

-
Quiver of Holding(58lvl) - Zwiększa nasz udźwig.
Toggle:
-
Relax(5lvl) - zwiększa regenerację HP gdy siedzimy
Silver Ranger (SR):
Bazowe statystykiSTR - 36
DEX - 35
CON - 36
INT - 23
WIT - 14
MEN - 26
Unikalne skille:Aktywne:
-
Charm(20lvl) - Mob traci chęć do walki.

-
Elemental Heal(15lvl) - Przywraca HP.

-
Defense Aura(5lvl) - Selbuff, zwiększa P.def.

-
Attack Aura(10lvl) - Selfbuff, zwieksza P.atk.

-
Cure Bleeding(24lvl) - Leczy z Bleedinga(krwawienia).

-
Cure Poison(24 lvl) - Leczy z Poisona(trucizny).

-
Sprint(32lvl) - Selfbuff zwiększający speeda.

-
Entagle(36lvl) - Debuff zmniejszający speed przeciwnika.

-
Spirit Barrier(40lvl) - Selfbuff zwiększający M.defa.

-
Burst Shot(46lvl) - Skill ofensywny z działaniem obszarowym. Atakuje cel i wszystko co go otacza w pewnym obszarze.

-
Blessing of Sagittarius(58lvl) - Selfbuff. Zmniejsza czas reuse skilli.

-
Spirit of Sagittarius(58lvl) - Selfbuff, który zmniejsza zużycie MP przez skille fizyczne.

-
Rapid Fire(60lvl) - Selbuff, który zwiększa P.atk i atk. speed, ale zmniejsza range.
Pasywne:
-
Critical Chance(28lvl) - zwiększa critical rate(tylko lvl1).
Phantom Ranger (PR):
Bazowe statystykiSTR - 41
DEX - 34
CON - 32
INT - 25
WIT - 12
MEN - 26
Unikalne skille:Aktywne:
-
Defense Aura(5lvl) - Selbuff, zwiększa P.def.

-
Attack Aura(10lvl) - Selfbuff, zwieksza P.atk.

-
Drain Health(15lvl) - Wysysa życie z przecwinika i część zwraca w postaci HP.

-
Poison(20lvl) - Zatruwa przecwinika.

-
Confusion(24lvl) - Zmienia target uśpionego/sparaliżowanego moba.

-
Sting(24lvl) - Wywołuje Bleeding(krwawienie) i zdaje obrażenia(wymagane jest posiadanie sztyleta, miecza, lub duali).

-
Freezing Strike(36lvl) - Zadaje obrażenia i obniża speed przecwinika.

-
Power Break(36lvl) - Obniża P.atk przeciwnika.

-
Hex(40lvl) - Obniża P.def przeciwnika

-
Pain of Sagittarius(58lvl) - Skill, który poświęca nasze HP, odzyskując w zamian MP.

-
Spirit of Sagittarius(58lvl) - Selfbuff, który zmniejsza zużycie MP przez skille fizyczne.

-
Dead Eye(60lvl) - Selfbuff, który zwiększa P.atk, accuracy oraz Critical Damage, ale zmniejsza atk. speed.

-
Fatal Counter(60lvl) - Skill ofensywny który jest wizytówką tej klasy. Czym nasza postać ma mniej HP, tym większe obrażenia ten skill zadaje. Możliwośc krytyka ze skilla.
Pasywne:
-
Critical Power(24lvl) - zwiększa P.atk podczas critical hita(tylko lvl2).

-
Shadow Sense(15lvl) - zwiększa accuaracy w nocy.
Porównania "prawie" tabelkowe:Porównanie na suchych statystykach:P.atk:PR>HE>SR
P.def:PR=HE=SR
Accuracy:SR>PR>HE
Crit. Rate:SR>HE>PR
Atk. Speed:HE>SR>PR
M.atk:PR>SR>HE
M.def:PR=SR>HE
Evasion:SR>PR>HE
Speed:SR>PR>HE
Casting Spd.:SR>PR>HE
Statystki praktyczne:Obrażenia z regulara/sec(Uwzględniając selfbuffy z 60lvl):SR>HE>PR
Maxymalny możliwy speed do wyciągnięcia:HE>SR>PR
Szansa wejścia kryta ze skilla:PR>HE>SR
Moc skilli ofensywnych:PR>HE>SR
Ilośc HP:HE>SR>PR
Ilość MP i regeneracja MP:PR=SR>HE
Uśredniona szansa na wejście debuffów:PR>SR (HE nie ma debuffów)
Maxymalny możliwy atk. speed do osiągniecia/najszybszy reuse skilli:SR>HE>PR
Maxymalnie najmocniejsze krytyki z regularów i skilli:PR>HE>SR
Maxymalnie najwyższe accuracy do osiągnięcia:HE>PR>SR
Ekwipunek:Zbroje:No-grade:
- Wooden Set(IMHO the best):P. Def. +2%
HP +41
- Hard Leather AmorD-grade:
- Salamander Skin Mail
- Manticore Skin Set:MP +92
- Clan Oath Light Set(IMHO the best):P. Def +2%
Evasion +3
C-grade:
- Plated Leather Set(IMHO the best):STR +4
CON -1
- Theca Leather Set:P. Def. +5.24%
- Drake Leather Set:M. Def. +5.24%
- Tempered Mithril Set:Evasion +4
B-grade:
- Doom Light Set(IMHO the best do PvP i dobry do PvE):Zwiększona ilośc powietrza pod wodą
P. Atk. +2.7%
MP Regeneration +2.5%
STR -1
CON -2
DEX +3
Poision Resistance +20%
- Blue Wolf Light Set(IMHO dobry do PvP i the best do PvE):P. Def. +5.24%
Casting Spd. +15%
INT -2
MEN +3
WIT -1
- Avadon Light Set:M. Def. +5.25%
Podniesiony limit wagowy o +5795
- Zubei Light Set:Evasion +4
A-grade:
- Majestic Light Set(IMHO the best do PvP i PvE):Archery P. Atk. +8%
MP +240
Podniesiony limit wagowy o +5759
Stun Resistance +50%
DEX +1
CON -1
- Dark Crystal Light Set:Atk. Spd. +4%
P. Atk. +4%
Paralysis Resistance +50%
STR +1
CON -1
- Tallum Light Set:MP Regeneration +8%
MP +222
Poison and Bleed Resistance +80%
MEN +2
WIT -2
- Nightmare Light Set:M. Def. +4%
Sleep and Hold Resistance +70%
Przywraca 3% zadanych obrażeń gdy używamy broni melee
DEX +1
CON -1
- Apella Light Set(IMHO the best na duże zadymy/siege):CP: +195
CP Regen Speed +40%
Szansa zdebuffowanie napastnika: 80%
Debuff: Slow
S-grade:
- Draconic Light Armor Set(IMHO musi być the best, bo nie ma innego):Attack Speed +4%
P. Atk +4%
Maximum MP +289
Weight Limit +5759
DEX +1
STR +1
CON -2
Adnotacja: Plated Leather Set jest zazwyczaj używany, aż do zdobycia Majestica, ze względu na swoje ogromne walory do PvE.
Wszystkie zbroje jeżeli ktoś chciałby zobaczyć, jak będzie w nich wyglądał kimkolwiek by zagrał można zobaczyć tu -> http://www.ivory-tower.de/Bronie:No-grade:
-
Composition BowD-grade:
-
Light Crossbow
-
Mithril DaggerC-grade:
-
Eminence Bow + Guidance(PvP)/ + Cheap Shot(PvE)
B-grade:
-
Bow of Peril + Quick Recovery(PvP)/ + Cheap Shot(PvE)
A-grade:
-
Sheeyd Bow + Cheap Shot(PvE)/ + Focus(do PvP gdy bazujemy na critical hitach z regulara, oraz do PvE, gdy mamy rechargera w party)/ + Quick Recovery(Gdy bazujemy na skillach w PvP) ... jednak ze względu na naprawdę złą dostepność podam coś co można dostać

-
Soul Bow + Quick Recovery(PvP)/ + Cheap Shot(PvE)
S-grade:
-
Draconic Bow + Focus(PvP i PvE gdy mamy rechargera w party)/ + Cheap Shot(PvE gdy nie mamy rechargera w party)
Biżuteria:
- Zasada prosta. Zawsze tą co ma najwięcej M.defa na danym gradzie. A dla bogatych polecam Epic Jewele
3rd class chars, czyli postacie po 76 lvlSkille::
Aktywne:HE/SR/PR -

-
Leathal Shot(76lvl) - Skill ofensywny który powoduje duże obrażenia, możliwy efekt Leathal Strike i kryta ze skilla.
HE/SR/PR -

-
Hamstring Shot(77lvl) - Skill który zadaje obrażenia i daje szanse na spowolnienie przeciwnika. Krytyk ze skilla możliwy.
SR/PR -

-
Evade Shot(78lvl) - Skill zadaje obrażenia dla celu, a dla nas samych na jakiś czas zwiększa evasion.
Pasywne:HE/SR/PR -

-
Wisdom(76lvl) - Zwiększa odpornośc na: Sleep/Hold/Ataki Mentalne.
HE/SR/PR -

-
Skill Mastery(77lvl) -Możliwa szansa na wykonanie skilla bez reuse, efektem ubocznym może być podwójny czas reuse. Jest także mała szansa na wykonanie debuffa/buffa z dwukrotnie dłuższym czasem trwania. Skill bazuje na STR.
HE/SR/PR -

-
Archery(78lvl) - Zwiększa zasięg z łuku oraz P.atk.
Toggle:HE/SR/PR -

-
Focus Skill Mastery(78lvl) - Zwiększa 10krotnie szansę, na aktywację passiva "Skill Mastery" z 77lvl.
DYESy:Archerzy to grupa, w której napewno ujednolicić się nie da, jakie DYESy zastosować. Jedno zmniejszają to, czego mają dużo, np. dla HE, CON, a dodając do tego czego mają mało, czyli DEX, inni działają zupełnie na odwrót. Dla przykładu w wypadku PR'a zmniejszają mu jeszcze CON, którego ma i tak mało, a dodają do STR, którego i tak mają dużo. Teorii o słuszności jest tyle, ile buildów. Tutaj chciałem to tylko zaznaczyć, a do samych buildów odsyłam już bezpośrednio do tematów o każdym z łuczników, do których linki sa na dole strony.
Leathal Strike - a co to jest
Leathal Strike to efekt który został dodany od C5. Ma 2 stopnie wejścia w PvP i 2 w PvE. W PvP jeżeli wejdzie na levelu pierwszym, to zbija przeciwnikowi CP do 1dnego, na drugim levelu zbija CP i HP do 1nego na raz. Wróg wymaga tylko drasnięcia by paść. W PvE mob może stracić od razu pół HP, lub może mu zostać także tylko 1den HP w zależności z jakim efektem wejdzie Leathal. Jego efektywność bazuje na STR.
Miejsca do expienia:1lvl-20lvl: Okolice wiosek startowych
20lvl-35lvl: Ruin of Despair, potem Execution Ground
35lvl-45lvl: można pokusić się na moby niedaleko Hardins Academy. Przechodząc przez wodę idąc w strone Plains of Lizardman są nawet ciekawe moby.
45lvl-52lvl: Okolice Ivory Tower. Tylko nie na dole, a wszędzie na około.
52lvl-56lvl: Outlaw Forest
56lvl+ : Chyba najlepszym miejscem są różnorakie miejsca na FP, szczególnie dół niedaleko teleportu, a potem górka niedaleko dobrze widocznego monumentu w stylu ołtarza. Można także dość efektywnie postrzelać na Forbidden Gateway. Jednak moc expienia łucznikiem widać dopiero w dużych party. Idealnie złożone party może bezproblemowo i bardzo efektywnie expić głęboko w Lair of Antharas, a potem także w odpowiednich salach w Imperial Tomb(w zależności od składu).
ALternatywne miejsca: Forest of Dead, Beast Farm i Shrine of Loyalty.
Bardzo krótko o PVPŁucznicy to jedne z klas, które wybierają ludzi z zapałem do PvP. I bardzo słusznie, ze względu na różnorodnośc buildów i bardzo różną charakterystykę kazdej z klas każdy może znaleźć coś dla siebie. Idealnie nadają sie do walki z userami robe i light armorów, czyli np. nukerów, czy daggerów. Charakterystyka archerów jest odmienna jeżeli chodzi o używanie skilli i strzelanie regularami. Dla przykładu, SR bazuje głównie na skillach, bo ma do tego predyspozycje, takie jak ich bardzo krótki reuse, PR za to bazuje na mocnych regularach i krytach z nich, a jego skille tylko mu w tym pomagają, np. Hex czy Dead Eye. Z drugiej strony, też musi wiedzieć, kiedy użyć Fatal Countera. HE stoi gdzieś pomiędzy, bo równie dobrze nadaje się do strzelania regularami, co do skilli. Warto nadmienić, że każdy archer posiada Stunning Shota, który może unieruchomić każdego przeciwnika na jakiś czas, ze względu na effect ogłuszenia(shock).
Po więcej informacji odsyłam już tutaj ->
http://forum.lineage2.com.pl/index.php/board,107.0.htmlKilka uwag na koniecSzansa na krytyki ze skilla zależy od STR. Wejście stuna zależy od levelu skilla oraz bazowo CON przecwinika. Warto pamiętać o tym, że skille zawsze trafiają, miss z nich nie istnieje(teoretycznie, bo niby jest taka możliwość, ale dla niej samej nie warto zmieniać tej zasady)
Opis oparty na zmianach i databasie InterludeBardziej szczegółowe info o każdej z klas można znaleźć w odpowiednich tematach:HE: -
http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,4117.0.htmlSR: -
http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,4126.0.htmlPR: -
http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,4133.0.htmlAutor: Marc1n
PS. - Nie opisywałem skilli fuzyjnych i skilli z 79lvl, gdyż
na razie dokładnie mało o nich wiadomo...mało kto ma taki level na offie i info o tym jest szczątkowe. Lepiej nie pisać nic, niż pisać głupotę.
Wszystkie poradniki publikowane przeze mnie są mojego autorstwa
swietna robota, + /Reina