1. W pvp spisuje się bardzo dobrze. Jest kluczową postacią w archer party otwierającą dmg. Istotne jest, żeby trickster potrafił szybko i trafnie wybierać cele, bo najczęściej na niego jest asysta. W mass pvp walczy się niezwykle łatwo. Wybierasz cel, oznaczasz go real target i strzelasz. To jest minimum. Z czasem zobaczysz co jeszcze ta klasa potrafi. Masz też sporą przeżywalność , głównie za sprawą niezwykłej mobilności. Wysoki speed i evasion w połączeniu z warp pozwala ci szybko zmieniać pozycję i unikać trainów na plecach. Dodatkowo party będzie ci zawsze wdzięczne za kilkudziesięcio sekundowa magic ud - prahnah, stawiające ciebie i twoją grupę na uprzywilejowanej pozycjie w walce z magami.
2. Coraz rzadziej figuruje określenie, że ktoś z kimś daje sobie radę bez problemu, bo mnóstwo czynników wchodzi teraz w grę. Napewno stoisz na lepszej pozycji w walce z magicznymi klasami dzieki swojemu party i self magic ud. Spory problem będzie miał z toba inny archer. Pozostałe klasy o ile mogą okazać się trudne do zabicia, będą miały podobny problem względem ciebie.
3. Podejrzewam że jak większość archerów znacznie trudniej będzie przebiegało starcie z tankiem. Tu jednak masz spore szanse na "wykręcenie" się od walki i skuteczną ucieczkę. Przy przeciągającym się starciu twoje szanse rosną. Klasy mocno debuffujące też mogą boleć o ile mają nad tobą przewagę sprzętu lub lvlu. Jak każdy kamael możesz też łatwo zostać ściągnięty przez maga, jeżeli masz braki w resistach i zostaniesz zaskoczony bez ud up.
4. Element w broni dobierasz pod względem dwóch czynników:
- drogi jaką wybrałeś enchantując swoje skille
- ustawienia party w jakim najczęściej grasz
Jeżeli masz w swoim party slh, warto rozważyć enchant skilli na duel a w broni 300 dark. W przeciwnym wypadku dowolny kolorowy będzie ok.
5. Nie jest identyczny, gdyż u trickstera skill ten jest nisko lvlowy a u slh rozwija się do końca. W praktyce trickster może spokojnie zapomnieć o posiadaniu tego skilla i skoncentrować się na swoim real target enchantując go jak najwyżej.
6. Ten skill nie ląduje zbyt często. Jednak ma pewną zaletę - jest to skill fizyczny i efekt fear jest tu rozpatrywany jako fizyczny.
Obecnie szukamy drogi do wykorzystania tego (w aspekcie aoe fear warlorda, ale mechanika jest podobna). I jeżeli coś wymyślimy to dam tu znać. Na razie skill ma bardzo ograniczone zastosowanie głównie ze względu na marny zasięg.
7. Warto. Przyjemna postać do pvp, niezbędna do pve (ostatnio udałoby nam się zrobić extream freya gdybyśmy mieli trickstera w składzie
) i przede wszystkim z niezwykłą łatwością odnajdująca się w party.