Poradnik by
PeBe
Elemental SummonerElf zajmujący się przywoływaniem istot, które służą mu jako broń.
Charakteryzuje się największą szybkością czarowania spośród summonerów, średnią ilością HP, dużą szybkością biegania.
Nadaje się idealnie do expa AoE, na niższych poziomach daje radę samemu, później ciekawie sprawdza się party sps+ee/se+ES - es=surrender,summon=nuke,sps=nuke,ee/se=recharge.
Na mass pvp służy głównie jako buffer+healer(zwykle w mage party) - summon buffuje, summoner+cubic leczą w trudnych sytuacjach(spam b.heal ftw).
W 1v1, na selfach/slabym buffie radzi sobie (szczególnie na 3rd) ze wszystkim, jedyny problem jest czasem z gladem/tyrantem ew. daggerami.
Skille :
~~~~Elemental Summoner~~~~
Skille pasywne :
Anti Magic - zwiększa m.def.
Boost Mana - zwiększa ilość mp.
Fast Speel Casting - zwiększa casting speed.
Robe mastery - zwiększa pdef, gdy nosimy robe.
Light Armor mastery - zwiększa pdef,casting speed,atak speed, gdy nosimy lekką zbroję.
Fast HP recovery - zwiększa regeneracje HP.
Fast MP recovery - zwiększa regeneracje MP.
Cubic mastery - zwiększa Maksymalna ilość cubiców.
Quick Recovery - zwiększa reuse skilli.
Skille aktywne :
Mass summon Aqua Cubic - przywołuje wodnego cubica dla calego pt.
Summon Aqua Cubic - przywołuje wodnego cubica. Cubic zatruwa wroga, zadając obrażenia (max lvl) ok. 180 per tick.
Servitor Heal - leczy summona(leczenie jest o 30% wydajniejsze od leczenia bishopa).
Servitor Recharge - leczy mane summonowi.
Summon Life Cubic - przywołuje leczącego cubica.
Summon Unicorn Boxer - Przywołuje Unicorn Boxer'a.
Summon Unicorn Mirage - Przywołuje Unicorn Mirage.
Summon Unicorn Merrow - Przywołuje Unicorn Merrow.
Summon Unicorn Seraphim - Przywołuje Unicorn Seraphim.
Servitor Cure - leczy summona z poisona i krwawienia.
Servitor Blessing - leczy hold,paraliz oraz debuffy na atk.speed/speed.
Servitor Empowerment - bardzo mocno zwieksza p.def summonowi, summon nie moze się ruszać.
Bright Servitor - Empower na summona (zwieksza m.atk).
Servitor Physical Shield - Zwiększa pdef summonowi.
Servitor Magical Shield - Zwiększa mdef summonowi.
Servitor Haste - Zwiększa atak speed summonowi.
Trzecia klasa :
Elemental Master :
Warrior bane - kasuje buffy na atk.speed/speed
Wizard Servitor - zwiększa statystyki summona(matk,cast.speed,mdef, % na mcrita) coś jak PoWater
Final Servitor - Zwiększa statystyki summona - podobne do CoV'a
Summon Magnus The Unicorn - przywołuje summona Magnus The Unicorn (Żre krysze A grade)
Arcane Agility - [toggle] zwiększa casting speed, zmniejsza re-use skilli, zwiększa pobór MP skilli, zjada nam HP.
Exp :Moje miejscówki :
~~
Elven Mystic~~
1-12 - okolice wioski startowej
12-20 - elven ruins
~~
Elven Wizard~~
20-26 - RoD/RoA/okolice Dion
26-35 - wastelands
35-40 - death's pass
~~
Elemental Summoner/Elemental Master~~
40-46 - (AoE) porta w Cruma Tower lub Krater Ivory Tower
46-52 - (AoE) Vanor Silenosy w Vanor Canyon lub okolice Cementery
52-58 - (najlepiej w pt) Okolice na wschód od oren lub głębiej w cementery, można również na Oel Mahumach
58-69 - Forbidden Gateway, (AoE w party) w okolicach Devastated Castle,
69-73 - Shrine
73+ - Hot Springs/Varka/Ketra
Uzbrojenie:Do expa wystarcza jakakolwiek robe z +casting speed i jakakolwiek broń(najlepiej z acumenem).
Ja osobiście preferuje iść w cast speed, więc imo robe>light, ale to prywatne zdanie.
Ale zakładając, że jesteśmy przy kasie :
No-grade :
Devotion robe set
+broń z eventa / top broń dla maga
D grade :
Nadal devotion robe set
+broń z eventa / top broń dla maga
C grade :
Karmian set
Homunculus sword +acumen
lub Mysterious Sword+acu
Może być jakaś broń do zadawania dodatkowego DMG w pve (np duale+focus)
B grade :
Avadon - jeśli ktoś lubi szybko czarować (Ja raczej w nim chodzę)
BW light - wiecej pdefa, ale troszke mniej cspd. (Ogólnie dobry set dla summonera, ale je i tak jakoś wole avadona)
Sword of Vahalla +acumen (imho strata kasy, lepiej biegać z homkiem, bo i tak prawie tylko leczymy/buffujemy)
Może być jakaś broń do zadawania dodatkowego DMG w pve (np duale+focus)
A grade :
DC robe - Osiągamy w nim duuży cast speed, ogólnie bardzo dobry set, imho trzeba mieć
MAJ robe - Bardzo przydatny, gdy nie mamy na sobie resist shock, a cast speed - owszem gorszy niż w dc, ale lepiej móc castować, niż mieć stuna.
Tallum - Dobry set, troszkę głupio wygląda (imo) no i nie dodaje speeda(biegania) ale za to nie odejmuje od MEN tylko od INT
SoM +Acumen
Może być jakaś broń do zadawania dodatkowego DMG w pve (np duale+focus)
S grade :
Nadal DC/maj/tallum
Arcana Mace +acumen
Może być jakaś broń do zadawania dodatkowego DMG w pve (np duale+focus)
Summony :
-
Merrow the Unicorn :
Bardzo przydatny summon, posiada w miarę silny czar AoE.
Je krysze C grade, zabiera 10% expa.
Jest to taki DD/Nuker, ma niestety (bardzo) mało pdefa i mdefa, ale sporo patk i matk.
-
Magnus the Unicorn :
Dostępny dopiero na trzeciej klasie, lvl 79.
Jest drogi - je krysze A grade, posiada bardzo mocny (jak na summona) czar AoE, oraz stuna.
Wyciąga naprawdę sporo p i m ataku i jest chyba najlepszym summonem z 3rd.
-
Mirage the Unicorn :
Je 90% expa, jest tani - żre krysze d grade i to dość mało.
Przeznaczony głównie do PvP, lecz do tego imho lepszy Merrow.
Posiada skill magiczny wyglądający jak windstrike, może z niego naprawdę mocno uderzyć.
-
Boxer the Unicorn :
Tani summon do expa, je 30% expa, oraz krysze d grade.
Potrafi rechargować manę, do pvp się raczej niezbyt nadaje.
-
Unicorn Seraphim :
Summon do Mage Party, posiada 2 buffy na party :
1-na reuse skilli magicznych,2-zwiększa odnawianie mp/s
Ma bardzo słaby patk/matk i nic nim nie zabijemy :p
Posiada również "Cure of Seraphim" - leczy sleepa,roota,paraliż,silence oraz stuna.
Mass pvp : Naszym głównym zadaniem jest dopilnowanie, aby summon buffował pt, oraz rozdanie cubiców.
Spamujemy w łuczników (oraz innych fizycznych DD) warrior bane/wind shackle.
Rzucamy beatraya na summony wrogów, ewentualnie, gdy po naszej stronie jest dużo SpS/MM można ich asystować z mass surrender to water, ale to się raczej mało oplaca.
Jeśli ktoś z naszego pt jest w potrzebie - włączamy Arcane Agillity i spamujemy battle heal'em.
Zwykle dobrze jest się do kogoś (np. jakiegoś tanka, bo DD by nas za szybko zabił) doczepić, i lać z broni, dzięki czemu go troszkę poddenerwujemy.
PVP : Opisane tutaj są tylko porady i moje spostrzeżenia co do walki, a nie całe taktyki, gdyż walkę trzeba dostosować do sytuacji.
Elemental summoner nie jest może postacią stricte pvp, ale w niektórych przypadkach radzi sobie całkiem dobrze.
[Opisane tutaj pvp = buff 2nd pp + 2nd SE]
Walki z pp/se/ee/bp nie opisuję, gdyż klasy te mają skill 'erase' który jest owerpower.
Magowie :
Necromancer:
Nawet łatwa walka, ale warlock ma łatwiej ;p
Do tej walki najlepiej użyć Magusa, ale gdy go niemamy można posłużyć się Merrowem.
Jeśli necro bedzie chciał kitować - warrior bane.
Beatray na summona, jeśli mamy magnusa, stunujemy, jeśli nie - /attack naszym summonem.
Cały czas spamujemy healem siebie/summona,musimy pamiętać o zdejmowaniu debuffów z summona.
Po pewnym czasie powinniśmy wygrać - necro nie ma az tak dużego dmg, i udaje nam się zwykle wyjść tylko na ~-500 dmg/nuke (spamujac cp potki heal itd)
Nukerzy:
Trudna walka, ale da się wygrać.
Posyłamy summona (najlepiej magus, jeśli nie- IMO merrow) cały czas healujemy siebie/summona - jeśli nasz przyzwaniec będzie miał szczęście do critów - +1 dla nas.
Tanki:
B.łatwe (walka może być długa, ale naprawdę trudno ją przegrać)
Do walki z DA/Palkiem dobrze(a nawet powinno się) mieć MJ/resist shock/zaken'a.
Walki zawiele się nie różnią - jedynie DA trzeba beatrayować panterkę, a tak - zawsze wind shackle, warrior bane i lejmy (summon leje, my patrzymy
).
Gdy tank będzie chciał nas 'rozdzielić'(hold/stun na nas i uciekać 'razem' z naszym summonem) - klikamy 'stop' - staramy się,aby walka rozgrywała się blisko nas.
Daggerzy:
[Mirage/Magus]
TH-łatwe/średnie Reszta - średnie/trudne.
Stoimy przodem do daggera, ewentualnie biegamy i odwracamy się na blowy.
Start - warrior bane+wind shackle, trzeba uważać na lethale, summon leje, co jakiś czas nukując(dagger=slaby mdef raczej), my spamujemy healem.
Można spamować w daggera ice boltem(slow ftw) wind shackle - może cubic się ruszy, a ten jego poison to ~-1.2k hp.
Summonerzy:
Spam beatrayem, w razie gdy nasz summon dostanie beatray - servitor empowerment - nie będzie mógł się do nas ruszyć.
Teoretycznie beatray powinien nie wchodzić,
Ogólnie walka bez sensu i jej nie lubie ;p
Destro:
Poziom trudności: średni(strasznie dużo hp :/)
Oczywiście warrior bane+wind shackle.
Lejemy summonem, sami unikając bezpośredniego kontaktu(stun ftl)
Gdy tylko odpali frenzy - staramy się zanukować summonem.
Glad/tyrant:
Jeśli postacie się ogarniają - bardzo trudo wygrac.
Problemem w tej walce jest duża ilość HP tych postaci, oraz to, że kombo tyrka/glada to często zgon summona.
IMHO najlepsza metoda na te klasy to nukowanie ich summonem, oraz oczywiscie windshackle i warrior bane ale i tak - jest trudno.
Dorfy:
Banalne imo.
Wind shackle+w.bane, summon leje dorfa, my beatray'ujemy beczkę dorfa i gf zwykle (tylko unikać stuna trzeba) niemniej jednak walka bardzo długa, jeśli dorf ma dużo cp potków.
Skille z kroniki Kamael+ :
Summon Smart Cubic (Level 80) - Nowy cubic. Z tego, co sprawdzałem na PTS cubic ten kasuje z nas debuffy, oraz atakuje wroga z wind strike.
Servitor Barrier - God mode na summona, w miare dobry reuse.
Excessive Loyalty - Gdy ktoś nas zaatakuje, summon dostaje boost'a do statystyk.
Mutual Response - Summon odnawia HP/MP, gdy my kogoś zaatakujemy.
P.S: Jeśli Adminom temat się spodoba, można przykleić.
UPDATE!!Dodałem mniej-więcej opisy summonów + skille z ct1.5
Edit: cośtam poprawiłem