Ciekawy NPC , który może pomóc przy zdobyciu kilku głosów więcej . Otóż owy NPC biega dookoła Giran Square i prosi o Vote ( Vote czyli głosy na toplistach ) Zatrzymuje się w 4 rogach i wymawia swój tekst , zmienia położenie co 10 sec .
Tekst NPC :
Html NPC : ( po naciśnięciu na NPC )
Biegający NPC :
Kierunki biegu NPC :
Ok , ale jeśli chce zmienić trajektorie jego ruchów ?Odpowiedź jest bardzo prosta . Zrobienie takiego NPC jest bardzo proste do czego wykorzystamy tabele '
Walker_routes' W tabeli tej , definiujemy co dany NPC może powiedzieć lub gdzie się udać w jakich odstępach czasowych . Walker routes dla tego NPC wygląda tak :
INSERT INTO `walker_routes` (`route_id`, `npc_id`, `move_point`, `chatText`, `move_x`, `move_y`, `move_z`, `delay`, `running`) VALUES
(43, 888823, 1, 'Please ! Vote for Us now !', 82718, 149312, -3471, 10, 1),
(43, 888823, 2, 'Prosze ! Glosuj na nasz server !', 82713, 147899, -3471, 10, 1),
(43, 888823, 3, 'Please ! Vote for Us now !', 81153, 147904, -3471, 10, 1),
(43, 888823, 4, 'Prosze ! Glosuj na nasz server !', 81158, 149316, -3471, 10, 1);
Wyjaśnienie :43
- jest to ID 'walker_routes' , czyli jeśli dodajemy nowego NPC walkera to podajemy ID wyższe o jeden niż wyżej w tabeli
888823
- w tym przypadku jest to ID NPC , do którego owy walker się odnośi
1,2,3,4
- są to kolejne ruchy , teksty - zaczynamy od 1 , dodając kolejne
'Please ! Vote for Us now !'
- tutaj podajemy jaki test ma napisać NPC
82718, 149312, -3471,
- lokacja , do której ma przejść NPC
10
- odstęp w sekundach , po których NPC wykona nową czynność ( napisze tekst lub przejdzie do innego miejsca )
1
- tu dajemy zawsze jedynke
Ok , ale jeśli chce aby NPC jedynie chodził lub tylko mówił ?W takim wypadku w miejsce tekstu pisujemy
null , czyli przykładowo :
(43, 888823, 1, 'null', 82718, 149312, -3471, 10, 1),
W tym wypadku NPC jedynie uda się do danej lokacji w odstępie 10 sekund
Ok , myślę , że wszystko jest w miarę zrozumiałe . Jeśli nie to proszę pisać w tym temacie . Co do NPC , których ruch lub to co powiedzą będzie uzależnione od różnych czynników ( np gdy ktoś uderzy NPC ) napiszę w późniejszym czasie , a więc spokojnie
Przygotował : Matim - Ja
Pobierz :
Click (Updated 12.07.09)Jeżeli ktoś będzie miał błędy przy wgrywaniu pliku .sql ( a dokładnie błąd informujący o duplikacji NPC ID , powinien pozmieniać ID! ) Pliki pod L2JFree , jeśli ktoś chce to musi sobie trochę zmienić jeśli będą błędy na innych L2J'tach