Osobiście jestem zwolennikiem 5x60. Gra już nie polega na tym żeby przełamać 150 i trzeba się liczyć z tym, że w wielu przypadkach te 150 i tak będzie. Ważniejsze jest, żeby nie wyłapać 300.
Attack attribut boli nas najbardziej w przypadku nukerów lub daggerów. Tittani, gladzi, GK i tak nas zabiją jeśli okoliczności będą dla nich sprzyjające, nawet bez atrybutu (inną dyskusją jest jak ciężko stworzyć im sprzyjające okoliczności
). Atrybut defensywny pvp wybiera się w zależności od klasy jaką gramy.
BP, EE musi mieć wszystkie atrybuty bo biją ich wszyscy. Jeżeli stać ich na więcej niż 60 to w pierwszej kolejności earth (vs daggers) i holy (vs sws, czasem bd, wielu tanków z łukami). Wind, fire i water też ich boli, ale nieco mniej bo mają zazwyczaj wysoki m.def (no i wiadomo że obowiązkiem dla tych klas jest szukanie informacji o atrybutach najczęściej spotykanych daggerów przeciwnika). Dark uzupełnimy setem, płaszczykiem i buffami. Nie wyobrażam sobie, żeby wymienione klasy miały niedobór w jakimś elemencie, bo jak przeciwnik się zorientuje to na każdym mass pvp będzie wiadomo kto ma go bić.
Niektóre klasy nie muszą robić 5x60 i mogą stworzyć mocniejszą zaporę w np 3 wybranych elementach. Takimi klasami będzie np tank, berserk. Klasy te najczęściej dysponują jakimś dodatkowym wsparciem defensywnym (różne formy ud.) Wtedy rozsądnym jest wzmocnić np.: wind i water kosztem holy i earth. Ale taka decyzja też zależy od stylu gry i bazy przeciwników.
A ten wspomniany lol pp zyskał opinię pomijanej klasy bo mało kto miał wyobraźnię jak użyteczną klasą może on być. Obecnie 83pp mojego kumpla stał się podstawą wielu klanowych akcji, zawsze jest w pobliżu pvp, nikt nie wzbrania się przed braniem go do party. Nawet sobie nie wyobrażacie jakie zatrzęsienie pp pojawiło się na serwerze gdy ludzie uświadomili sobie różnicę.
Na buffy pp zawsze znajdzie się miejsce. Ja dodatkowo mam kilka partsów z innymi elementami i zmieniam je widząc przeciwników. Już wiele razy spotkałem się z sytuacją, że nuker po przegranej walce obwiniał mnie o użycie hero ud (nukerzy z 300 w broni). Gram Slh i często w mass pvp overbuffuje sobie resisty od pp. Naprawdę odczuwam wtedy różnicę w defensywie.