Zatem jest już pewne, że chcą zrobić unifikację jaka występuję w WoW'ie lub Aionie. Wynika to pewnie z faktu, że skoro potrzebują naprawdę wielu nowych skilli dla 4 profki (bo chyba każdy zdaje sobie sprawę, że skoro będą kasować skille z 2 i 3 profki, to liczba tych z 4 musi być naprawdę konkretna), a dalsze kombinowanie by np. PR, HE, SR, Alba każdy z osobna miał trochę inne skille (to samo dla daggerów, tanków, magów, supportu) już ich po prostu przerasta. Widać to zresztą po ostatnich update'ach, gdzie nowe nuki, blowy, skille był w zasadzie identyczne dla każdego typu profki (np. każdy archer dostał tą samą masówkę na 83 lvlu, każdy healer dostał tego samego chain heal'a na 83 itd.)
Zapewne również wbicie tego +85 lvla od 0 będzie teraz formalnością bez większego kłopotu, bo sami zaznaczają, że marginalizują idee 2 i 3 profki.
Czy zmiany będą dobre? Ktoś powie, że gra w L2 dla tego właśnie klimatu który był. Z drugiej strony grałem w Aiona i system 8 profek ze stigmami (kilka unikatów, coś jak drzewka talentów w WoW'ie) też źle się nei sprawdzało.
Bardzo cieszy mnie, że skoro już się uparli na tą max liczbę osób w party (9--->7) to jest to właśnie 7, a nie 6 jak w WoW'ie czy Aionie. W tych 2 grach już całkiem fajnie można było kombinować nad róznymi setupami party. O ile w L2 wariant w stylu "Dagger, Sorc, Sorc, Summoner, Enchanter (coś jak buffer/of healer) i Healer" na bank by nie przeszedł, to w Aionie tak wyglądało moje constans party i na PvP miało naprawdę fajnego kopa. Nie zmienia to faktu, że było multum innych kombinacji.
Wg mnie, o ile nie skopią tylko systemu PvP (mam na myśli open PVP i brak jakiś głupich frakcji, wprowadzania samych instancji, peace zones itd.) to gra może być nadal bardzo interesująca. Bez wątpienia zupełnie inna, ale nie znaczy to że gorsza. Zapewne również bardziej przystępna, bo teraz już nie będą ludzie płakać, że taki WC to tylko buffy i 1-2 debuffy na krzyż, zatem można się spodziewać na swój sposób zwiększenia popularności pod tym kątem, który póki co od tej gry bardzo odstraszał.
Trzeba zwrócić uwagę, że typowe party to
DD/nuker
DD/nuker
DD/nuker
DD/nuker (czasem dodatkowy support)
SWS
BD
Cardi
Off healer (SE/EE)
Buffer (OL/WC)
Bardzo sztywna i trudna do utrzymania konstrukcja party. Wiele osób musi się pogodzić z tym, że ich postać o ile bardzo strategiczna z punktu widzenia party (SWS/BD/buffer) to jednak trochę nudniejsza (przynajmneij zdaniem ogółu) względem tych bijących.
Patrząc zatem z tej perspektywy, zmiany mają swoje zalety (Szczególnie, że Enchanter to połączenie buffera/debuffera i zapewne w lekkim stopniu off healera, więc gra tą profką bez wątpienia nie powinna być nudna). Jak wyjdzie w praniu? Okaże się, ja trzymam kciuki, bo Ani aion, ani WoW nie daje takiej frajdy na PvP ze względu na popier*** ograniczenia w swobodzie PvP.