To jest w budowie, ale już teraz zaczynam wklejać i po malutku aktualizować. Z dnia na dzień będą kolejne elementy. : )
4. Cardi na oly w H5
Od razu na wstępie, muszę zaznaczyć, że osoby nie grającego na sprawnym H5 nie skorzystają w pełni z tej części poradnika. Zmiany w tej kronice są kolosalne, a ja dopiero od H5 zacząłem walczyć na oly na tyle poważnie, by móc napisać w miarę profesjonalny poradnik.
4.1 Co potrzebujemy, jakie są nasze priorytety?
Niestety, olimpiada w L2 zawsze wymagała ostrej farmy i odpowiedniego sprzętu, żeby móc ugrać jakiś sensowny wynik. Jak zaraz się przekonacie, wymagania są duże, wręcz bardzo duże.
Bronie: - Jak najlepsza dostępna dla ciebie broń dla maga pod kątem palenia many. Wskazane augu, to coś z wild magiciem, ew. nuk.
Jeżeli nie stać cię na bofesową broń (z racji jej ceny + ceny SA) polecam zakupić kilka broni vespera (u nas np. chodzą po około 100kk) i spróbować zrobić OE. Jeżeli np. z 5-6 broni zostaną ci 2 na +5, spróbuj zrobić jedną na +6. Jak się nie uda, zostaw tą na +5, ew. z najwyższym enchantem. Wyjdzie taniej, albo w tej samej cenie co bofesowa broń + wyższa cena szukanai w niej augu-Sumarycznie minimum 2-3 bronie z nukiem w augu. Wskazane, by chociaż 1 była vesperowa, bo różnica w damage'u jest bardzo duża.
-Dagger z mentalem
-jakaś C grade broń z mana upem
-Kilak C grade broni z dobrymi aktywnymi skillami, jak np. activie shield, m def etc.
Podstawowa porada szukania augu: Największa szansa na znalezienie skilla w augu jest, gdy lvl LS-a i twój lvl są jak najbardziej zbliżone. Wiem, że są setki teorii na temat szukania augu, ale mówię jaka jest mechanika. Topowe LS-y wbrew powszechnej opinii nie dają większej szansy na active skilla. Jedynie otwierają szansę na znalezienie +1 do atrybutu!Set:Niestety, vorpal robe set 1800 atri to niezbędne minimum, że wytrzymać napór części DD/nukerów. Największy nacisk trzeba kłaść na atrybuty magów (fire, water, wind). Wielu DD tych topowych będzie mieć enchant skilli docelowo na ++Duel w tej kronice, ale dalej groźny jest tyrek zbity na zealota i napierający na nas z regualrów. Zadbaj też o minimalny OE seta +4 na każdej części. To zawsze trochę więcej p defa i ciut więcej HP. Bo zrobienie seta +6 to już droga zabawa, a są ważniejsze rzeczy.
Epiki:Musisz mieć ich wiele. Podam wariant optymalny + kilka tricków zastępczych, gdy nei stać nas na ten top opisany
Wariant optymalny:
Valakas
Antharas
Blessed zakken (lub zakken)
Baium (nie zawsze)
Vorpal ring +6
Wariant ubogi (taki jak mój póki co ; p)
Freya
Zaken
shadow zakken / shutgard earring s80
2 x vorpal ring +5/+6
Tak czy siak potrzebujemy też frintezy (od biedy shadow) głównei pod kątem summonerów.
Talizmany: Maximum clarity
Life force
ud
alacrity
zerk
speed
wild magic
to podstawa, która powinna być zawsze pod ręką.
Które skille muszą być OE?pasywy:
- Robe mastery ++ M def (jak najwyżej dasz radę!!)
- Wisdom +15 na mentalen ataki
- Divine lore (min tyle, by dawało dodatkowe 2%. Na +15 są 3%)
te śmieciowe z 2 profki warto wrzucić na +12. Nie jest to drogie, a zawsze coś tam daje.
aktywne:
- block WW +15
- mana burn ++ na cost najwyżej jak dasz radę!
- Magical backfire (jak wyżej)
- Trance +15-20 na time(!)
- erase +15 (tyle wystarczy)
- Greater battle heal ++ najwyżej na cost jak dasz radę
- Atrcane wisdom ~~+12 (dosyć łatwo wbić na +15 więc polecam)
4.2 Areny
Są 4 i niestety na różnych różnie to dla nas bywa. Są gorsze i lepsze.
-Zwykły stadion : Zbawienie, gdy spodziewamy się kite'owania nas (archerzy i wszystkie profki, które próbują wygrać na damage). Przekleństwo gdy to my musimy kogoś wybiegać (np. deskę).
-z gargulcami: Osobiście uważam, najgorsza dla bisha możliwa arena. Łatwo nas kite'ować, nam trudno dogonić, banalna dla archera, który wsadzi nam kilka kapów i będzie sobie biegał do końca walki bez większego kłopotu. Za jego przykładem pójdzie też sporo inncyh DD (glad, tyrek z odległościówek itd.)
- Fontanna: Nie sprawia większych kłoptów, ale łatwo przerywać nasze spelle chowając się za kolumnami. Jednak całośc rozbija się o to, że nie powinieneś mieć kłopotów z wsadzeniem block ww (nawet gdy ktoś schowany częściowo za kolumnę).
- 4 pominki: podobnie jak wyżej, ale nam jest znacznie łatwiej kite'ować gdy zajdzie potrzeba. Osobiście moja ulubiona.
4.3 Początek (60 sec)
1)Na arenę musisz wejść z bronią z mana up-em w ręku!!
2) Jeżeli nei masz nikogo kto ci może sprawdzić z kim walczysz, musisz wejść na arenę z otwartą listą aktywnych meczy, żeby sprawdzić sobie chociaż nick. Generalnie jak wiemy zasada jest dosyć prosta: Znasz nick? To chyba masz problem / Nie znasz? To pewnei random ; p Ale tak serio dobrze wiedzieć z kim walczysz, jeżeli jest taka możliwość. To daje naprawdę dużo w fazie przygotowania.
-Bierzesz od NPC 3 buffki: Empower, acumen, conc (w takiej kolejności).
-Wykorzystując bonus z mana up'a wrzucasz BoA + Prayer.
-Zmieniasz broń na hell knife'a i wrzcuasz shielda + ww. Jeżeli mental nei zaskoczył, to powtarzasz sobie ww (OE cost, żeby kosztował mniej many niż shield)
-Teraz dorzcuasz sobie resist fire + divine protection i ostatnie 2 buffy od NPC są zależne od sytuacji:
1) Masz kite'ować? (Deska na limitach) zerk + death whisper (albo inny sh1t którego nie masz ze swoich buffów)
2) spodziewasz się ew. cancela? Death whisper + buffek na celność + multum twoich beznadziejnych buffów (focus, nobles, kiss of eva, regenration, might etc.).
Gdy box się otwiera, w 90% przypadków musisz stać odpowiednio zwrócony (głównei ze względu na daggerów). w przypadku wszystkich aren poza tą z 4 pomnikami, stój w swoim boxie za winklem, plecami do rogu. Możesz patrzeć kto idzie i dagger nie wleci na hide na plecy. Jeżeli to arena z 4 kolumnami podejdź do kolumny i do niej stań plecami.
Zakładam, że wiesz z kim masz do czynienia, żeby móc przygotować talizmany i zmienić zestaw jew. Np. walcząc z nukerem mieć konieczne resisty na fear (zaken + antek lub zaken + shutgard earring), podczas gdy z wojami mieć ++ mental atack i resista na stuna i roota (wskazany baium + AQ)
4.4 Właściwa rozgrywka
Po kolei zaczynamy z posczególnymi profkami. To będę uzupełniał na bieżąco.
Dagger
Jeżeli to jest TH, ściągaj wszystkie damage reflecty z sibie, głównei freye/frinte! Inaczej taki TH ma free fraga na tobie!Mimo tego co się wielu wydaje, to jest tak naprawdę jedna z łatwiejszych dla nas walk. Trzeba tylko wiedzieć, jak sobie w H5 z nimi radzić.
Głównie bazujemy na 10% szansy każdego debuufa
1) Zaczynamy plecami do ściany, jeżeli to możliwe. Większość daggerów będzie od razu na nas lecieć, ale co mądrzejszy, postara się dowiedzieć z kim ma do czynienia i przygotuje sobie talizman (maximum clarity). Taka walka wydaje się tylko z pozoru trudna.
Gdy dochodzi już do konfrontacji, zacznij od enli (jeżeli on spali hide, to przepada jego jedyna szansa, na skuteczne użycie life force'a itd.). Cała idea polega na szybkim refleksie i na przemiennym używaniu sekwencji "Next target" (mam go na przycisku bocznym od myszy) --> trance --> heal (zależnie od potrzeby. Trance jak pisałem we wstępie musi być min +15-20 na time!. Kiedy taki trance w końcu wejdzie w przeciwnika (min szansa 10%), to już wygrałeś. Jak masz trance +30 time, idź sobie po coś do picia, wróc spokojnie i spamuj roota. Gdy root wejdzie, wkładasz magical backfire (jeżeli nie zrobiłeś tego na początku), mass block ww, odsuń się poza odległość shadow stepa i radośnie nukuj sobie daggera, aż on z bluzgami na twarzy przegra.
Jeżeli z jakiegokolwiek powodu, twierdzisz, że ta taktyka jest lamerska/idiotyczna/dla noobów itd. można to wygrać bez roota.
Powtarzasz wcześniej opsianą sekwencję, koniecznie upewniając się, że wejdzie block ww, magical backfire i dokładasz mana burna. Pamiętaj, że jeżeli dagger ma jakikolwiek talizman, którego będzie próbował użyć, w trakcie casta wrzuć mana burn'a (zakładając, że robi to na resztkach MP) i przerwiesz mu efekt końcowy. W ten sposób też wygrasz, ale wymaga to świetnego refleksu przez cała walkę, w tym trzeba się pilnować, by nei dać z regularów się wycancelować (po to jest ci tona useless buffów na końcu).
Cała idea tej taktyki polega na tym, że dagger mając focus death będzie cię bił w plecy, bo inaczej zadaje ciulowy damage. Sekwencja "next target" --> "trance" uniemożliwia mu to, choćby zrobił 1 krok w kierunku twoich pleców. Jeżeli wyłączy focus deatha, to nie musisz się bać o plecy. Proste logiczne i skuteczne. H5 to zabwienie w walce z daggerami.
Aha, jak nie trudno się domyśleć, to wymaga wprawy i treningu. Nie jest to łatwe, więc nie oczekujcie, że po samym przeczytaniu tego od tej pory wygrywacie z każdym daggerem. To też kwestia sprzętu i jego OE skilli.