DA/HK
Postać ogólnie ciekawa i bardzo niedoceniana. Uważam (subiektywne odczucie) że jest to najlepiej sprawdzający się tank na mass pvp. Może być swobodnie oly farmerem i feedować pół klanu. Od gracji epilog jest to utrudnione bo za wygraną/przegraną walkę na oly można dostać/stracić 10 punktów tylko. Moje doświadczenia wynikają z gry na Bartz C5 i ruoff lancer
Poradnik ten dotyczy serwerów oficjalnych i jako taki nie będzie miał zastosowania do priwów.
1. Sprzęt:
Tu generalnie nie zawracałbym sobie głowy sprzętem tylko latał w commonach aż do s i jak najszybciej kupił ic set. Co do broni to tylko duale o ile nie ma się dużo pvp.
c - common full plate set, katana-katana common + kura
b - common full plate set, sls-sls common (kupowanie commonów b jest bez sensowne bo wyfarmienie postaci od 52-61 to będzie moment) + kura
a -jakikolwiek a grade hvy set common duale dama-tallum common, jakiś miecz common c,b,a tu już kurę sprzedajemy za dużo expa będize żreć
s - ic set fb+focus.
s80 - tu mam poważne wątpliwości nad przewagą s80 nad ic. Bonusy dla tanka są trochę badziewne a do tego konieczne jest zajęcie dodatkowego slota na dye z uwagi na -str w tym secie. Broń dynasty lub icarus w zależności od tego co uda się zdobyć.
Tu małą uwaga. Od 80 czy nawet 79 (trochę trudno na początku będzie) warto zaopatrzyć się w s grade dualki 150 arti (każde z wyjątkiem dark) po co o tym później.
Dalsze rozpisywanie sprzętu jest niecelowe. Wiadomo im mocniejszy set czy broń tym lepiej a do tego nie sądzę żeby wiele osób zrobiło lev 84

2. Exp
Zakładając że nie macie consta, nie możecie odpalić bota to jest fajny spoób na farm. Jedyny problem to musicie poszukać jakiejś klasy z masówką. To może być cokolwiek. Od spoila, destro glad, kurczak, ee, bish, cokolwiek co ma masówkę.
40-50 tannor canion. Na początku 1-2 grupki. Im bliżej 50 lev tym można zbierać więcej ale nie więcej jak 4 ze względu na limit mobków które masówka obejmie.
50-64 frozen labirynt. Tu ważna informacja żeby koniecznie wiziąć q dzięki któremu można zarobić sporo kasy. Z questa wyciągamy itemy za które można dostać adene, cbp cl, steel. Tu w zasadzie bijemy 2 rodzaje mobków do lev 58 antylopy po tym lev buffalo. Zasada jest taka że podchodzimy do mobka i używamy agro (nie kosztuje many) z 1 mobka robi się 5 (antylopy) 6 (buffalo) powinny zginąc na 3 masówki. Z każdego moba leci 1 q item więc za 1 grupkę mamy 1 cbp np.
64-68 ancient battleground tu raczej lekko po 2-3 grupki można smiało zbierać.
68-78 długi przedział ale jedyna opcja. To jest jedyny moment na da kiedy zaczynamy zarabiać. Konieczny jest do tego manor. Lokacja WOA mobki aniołki te obok nobless teleportuj na woa i oczywiści banish seraphin. Tu sprzedajemy kurę dualki a grade i zbieramy kase na s grade.
78-80 tu niestety bez party się nie obejdzie. Brak miejscówek do solowania.
80+ tu mając duale s 150 arti jakiekolwiek poza dark lecimy na vanguardzie na den of evil. Nie używamy skili bo nie można ich enchantować na element. Po ustawieniu odpowiednio „oczek” mamy 500 crit rate w większości białe mobki. Mając jakiegoś Buffera spokojnie mamy mobki na 3-4 hity.
Dye: przed 76 jak nie mamy pvp nie ruszać nic. Nic nie dają i nic nie zmieniają poza mniejszą ilością hp
+76 obowiązkowe +str i + Wit jeden slot bym zostawił na ewentualne dołożenie str w przypadku korzystania z dynasty seta.
Enchant skilli:
Trochę tego mamy i to zarówno pasywy jak i skile aktywne:
Generalnie w nechant już na 76 można zacząć się bawić np. stun na +4 powinien wkoczyć
zakładając że ktoś zacznie enchant od 79+ lev polecam taką kolejność:
TOD na chance - już +1 daję bardzo duże efekty
Slam na chance - tu przy +1 szału nie ma ale zacznie jakoś wchodzić
stun na time - na oly reuse jest średnio przydatny w moim odczuciu a time na pvp czy większych imprezach jest już naprawdę miły.
UD na decrese penalty - czyli możemy biegać na ud
Vengance j.w
SOF na time - docelowe 30s to jednak gigantyczny plus dla party.
Jugdment na obniżanie szansy na crity - szału nie będzie ale innej opcji nie ma
Majesty na power - zenchantowany daje naprawdę sporo
Pantera tu tylko jedna opcja do wyboru. Co ciekawe enchantowana żre mniej expa więc warto

Root na chance - wiadomo
Hamstring na chance - i tak ma ładny land rate więc enchant już całkiem umili wam życie
Deflect arrow na zwiększenie p defa tarczy - niby nic a jednak coś

Oly: HK to jedna z kilku klas która masz szanse być oly farmerem. Co ciekawsze ta klasa nie wymaga oe broni seta czy epików. Mając ic fb+150dark+fokus db+150atri+fokus spokojnie sobie radzi na oly.
Vs dagger: zależy w czym taki nożyk wystąpi. Jeżeli ma set inny niż maj to walka będzie raczej łatwa. Zaczynamy walke na party ud. Tak wiem jak ktoś ubije kota to my dostajemy ale moim zdaniem warto. Musimy być gotowi do walki zanim się otworzy klatka. Dlatego ja stawiam na menthal shield. BtB jak jest czas ale zazwyczaj nie ma. Zmiana na vanguarda i wrzucenie BOOT morale trochę trwa a do tego HK ma sporo skili do wrzucenia. Biegniemy do enemy uważając na zdejmowanie targetów. Rzucamy hamstring (90% że wejdzie nawet w full epic kolesi). Po tym zazwyczaj kot wyłapuje shadow step i staba. Więc stun i rzucamy combo: tod cancel od kota (o ile żyje) slam root hamstring jugdment. Jugdment na końcu bo często zdejmuje stuna. Jeżeli jest to majestic nóż to w zasadzie ograniczamy się tylko do jugdment olewamy regularny i tak nie traficie jeżeli inny set to spokojnie trzymamy na stunie i ubijamy. Zazwyczaj się wyrwie spali hide czy będzie uciekał ale to nie jest jakiś wielki problem. AM z dark albo nawet fb i drain. Blufa będzie się bał użyć (jeżeli nie to tym lepiej) ze względu na phisical mirror. Na 1 cz 3 staby i tak nie padniecie zwłaszcza z jugdment. Nie wspomniałem o SOR co czyni walke z tymi klasami jeszcze łatwiejszą. Któryś blow na bank się odbije więc walka będzie jeszcze krótsza. Nie wiem czemu tak jest ale na ue/doge/83 skilach pw/th większość klass missuje skile. Jugdment jakoś sobie z tym radzi i włązi dość celnie.
Vs tyrant/glad: jedyna szansa Tyrka to uciekanie na rabicie i walenie z kulek. Nie wiele to pomoże bo hamstring + mała arena dają nam dużą przewagę. Rzucanie hamstringa pomaga sprawdzić czy tyrant używa riposte stance. Jeżeli tak to unikać stuna a ograniczyć się do toda i slama. Nawet odbity slam krzywdy nam nie zrobi a jak wejdzie tyrek nie może wyłączyć toogli. Nie stunować tylko prać ile wlezie. Jeżeli ma hvy będzie wolny jeżeli light będzie zbierał spory dmg na rabicie.
Co do glada to problemem jest lh. Dlatego tak ważne jest utrzymanie kota przy życiu Sciąga zawsze ostatnie bufki więc nawet za całe cp i trochę hp warto utrzymać go przy życiu.
walka z wczoraj i użycie kota


Tu podobnie jak u noży SOR pomaga bardzo. Coś zawsze odbijemy o ile zaczną się bawić w close combat.
Vs titan: nie będzie to prosta walka. Uciec nie uciekniemy a deska na frenzy z zealotem i otb jest groźna. Jedyna szansa to podbiec do kolegi spalić vengance i walnąć combo: tod jugdment cancel od kota (o ile żyje) slam root hamstring. Tu jugdment zaraz po todzie bo crity od deski bolą i to bardzo. Jeżeli będzie głupi i odbiegnie to Am 150 dark i drain. Jak walczy w zwarciu to modlitwy o dobry cancel od toda i próbować postawić deskę na stunie. Tu nie zaczynamy na party ud bo to skończy się tragicznie dla nas
Vs nukers: każdy nuker poza sps jest dość łatwym przeciwnikiem. 10s wybiegamy z arenki i biegniemy do nuka. W zależności w czym wystąpił” MA – olewamy stuna (uwaga na flaszkę) i tod hamstring root cancel od kota. Walkę zaczynamy na party ud ewentualnei na shield deflect magic. Po todzie zazwyczaj wsadzenie stuna nawet w ma nie będzie problemem a że mamy takiego nuka na kilka critów co przy BOOT morale nie jest trudne więc walka będzie krótka. Jeżeli nuker będzie na tyle głupi żeby was bić na deflect to walka skończy się albo po vorcie albo po crusherze (w 90% przypadków wygracie)
Vs Sps to osobna kategoria. Bez 81 jest naprawdę trudno z uwagi na szybkość sps. Nawet z hamstringiem nie będzie go łatwo dogonić chyba że zdejmiemy mu ww todem. Cancel jest upierdliwy dlatego wrzucamy wszystkie bufki jakie mamy łącznie z talizmanami żeby sps miał co cancelować Rozsądny nuk nie zacznie na enli. Dodatkowym plusem sps są spowalniacze 2 skile które mogą z was zrobić żółwia . Pomimo tego że sorc ma cancel też nie stanowi on poważnej przeszkody. Brak 2 spoalniaczy robi swoje w tym wypadku
Vs: EE jeden z najtrudniejszych przeciwników. Block ww (o ile nie uda się nam tego odbić) generalnei skończy walkę dość szybko Zazwyczaj ee mają kilka broni z atri i nukiem w agu. Łukiem nie przebijemy się przez heal a dmg z tych nuków będzie bolesny zwłaszcza że ee będzie zbudowany odpowiednio. Jedyna szansa to tod na rozpoczęcie cancel od kota i modlitwy żeby zdjęło ww albo RS. Ewentualnie odpalenie deflecta w odpowiednim momencie i odbity crit z nuka. Odbicie block ww też może pomóc ale szansa jest nie wielka. 83 i mass tod o ile naładują nam seed.
Vs summoner. To jest nasz koszmar. Bany i musony bijące naprawdę mocno do tego tp i nuki w agu. Jak z wk mamy jakieś szanse stawiając kota na stunie i lejąc z luku sumonera tak z es (skile dystansowe – jedyna szansa to deflect w odpowiednim momencie) czy PS (agro od Summona) + cubici czyni nas bezradnymi. Nie mam kompletnie pomysłu.
Vs zerk. Będę kontrowersyjny ale to jedna z najłatwiejszych postaci do pokonania a do tego mająca zawsze dużo punktów. Zaczynamy na party ud. Stunujący zerk to jest to co lubi każdy HK. Wcześniej czy później ten stun się odbije co oznacza znane już combo: : tod cancel od kota (o ile żyje) slam root hamstring jugdment. Po todzie nawet z odpalonym kurczakiem zerk będzie łykał stuny jak Zorro. Dodatkowym atutem jest tu SOR. Szarżami nas nie zabije w zwarciu mamy dużo większe atuty.
Vs Trickster uwaga na Real target. Zaczynamy na party ud. Pierwsze co to hamstring. Jeżeli się zatrzyma to żeby uzyć cleanse to jest nasz. Stun i combo tod cancel od kota (o ile żyje) slam root hamstring jugdment. Jeżeli się nie uda ud i drain jak odpali ud na agię wyciągamy łuk biegając na ud. Używać shield fortress i iron shield. Z Real target ten kurczak może mocno klepnąć.
Vs SB hm... trochę szczęścia i tak dużo usless bufów jak tylko możemy. Jedyna szansa to tod i deflect w dobrym momencie. Ważne że odbijamy dmg z magicznych masówek.
Vs. Reszta klas raczej nie sprawi nam żadnych kłopotów. Kraśki się zabiją same albo po slamie nic nam nie zrobią. Łucznikó nie wymieniam bo nie ma po co
Tyle jeżeli chodzi o oly. Zrobie update tego co napisałem. Proszę o komentarze
Z nowych skili najważnieszy jest boost morole. Ten skill każdego tanka uczynił bardzo groźnym przeciwnikiem na oly
//Madith: Brawo Azex
Plusik ode mnie 
