Glad jest bardzo dobry w melee party, a szczególnie, jeżeli party chce też znaczyć coś na mass pvp/siege/TW. Jednak glad tak jak i każdy DD, potrzebuje bardzo mocnego sprzętu, żeby karać. Polecam post Orloka perfekcyjnei opisujący glada:
U glada najważniejszy jest pvp bonus i str. Dlatego s grade duale przegrywają z s84. Bonus do max hp/cp na oly jest nic nie warty, bo i tak musimy zmienić broń, żeby poodpalać skille/augmenty przed walką.
Owszem, możemy to sobie jakoś zregenerować, ale nie warto. Ważniejszy jest bonus do pvp z s84 duali, który wynosi 10% za +4 i 10% za pvp wrzucone w broń. Podczas gdy s duale dają tylko 5% za +4 i 5% za pvp. Różnica p.attack też odczuwalna.
Wysoko enchantowane s duale nie są w stanie dogonić przeciętnie enchantowanych vesper, gdyż niestety enchant fizyczny daje znacznie słabszy przyrost niż magiczny. Bonus pvp jest ważny ze względu na ilość modyfikatorów jakimi glad dysponuje:
1. 10% za SA w broni (+4)
2. 10% za pvp w broni
3. 25% za +30 duelist spirit (obowiązkowe)
4. 30% final secret
5. 10% passive duel might augment (ale +str augment tez jest dobry)
6. 5% active duel might
7. 5% Top s grade skill attack belt
W sumie jeżeli uda nam się spełnić wszystkie powyższe wymagania, otrzymujemy modywikator: dmg x 2,38
Co oznacza, że każdy skill robiący przeciętnie 1000 dmg zrobi nagle 2,3k a jak critnie to pozamiata. Na tym polega pvp aoe gladem. Duży str pozwala na liczne criticale z aoe skilli, a niezły pvp bost robi z tego bardzo odczuwalny dmg. Wzrost p.attack bez pvp modyfikacji nie daje jakiegoś specjalnego wzrostu dmg. Ale gdy zapewnimy odpowiedni poziom modyfikatora pvp, to każdy niewielki wzrost p.attack staje się bardziej odczuwalny.
Dlatego sety tylko z +str. I zarówno moirai jak i vesper noble są niezłe. W terenie nie ma między nimi większej różnicy. Na oly powiedziałbym, że potrzebne są oba.
Jeżeli potrzebujemy boosta do hp w terenie, to dobrym rozwiązaniem jest zrobienie sobie 2h blunta z hp SA. Po pierwsze dalej z nim możemy bardzo skutecznie puszczać aoe. Po drugie ten boost hp w odrużnieniu od oly jest przydatny. Pozwala znacznie skuteczniej spamować oly hp potki i utrzymywać się przy życiu nawet pod naporem kilku dd (oly hp potki przywracają %hp a nie konkretną wartość, dlatego np anakim jednym potkiem przywraca sobie 5k+ hp). Po trzecie taka broń jest też przydatna na oly w starciu z daggerami, kiedy naszą jedyną bronią stają się stun attacki.
co do deski, nie twierdzę, że nei da się na niej nic ugrać. Jednak tyrek na zealocie robi masakrę konkretną, a Jak chcesz w pełni wykorzystać potencjał deski, to musi ona mieć świetny sprzęt (nie tylko broń i 2 x AQ, ale też dobry set, aby bishop mógł jak najdłużej utrzymać ją na 30% HP). Dodatkowo tyrek na mass pvp jest wart dużo więcej od deski.
Co do OL-a, również myślałem o tym, ale Orlok skomentował to tak:
ad.2) ol - zły pomysł. Ol potrzebuje dużo mp, i dobry mage setup s/d. Jeżeli tego nie ma będzie się tylko męczył. Wystarczy że jeden z przeciwników transformuje w veil master i nic nie zrobi. A wam będzie brakować dd.
Bez cov utrzymać się jest trudniej. Ol z se w party zamiast ee będzie miał problem z mp. Szczególnie że i ty i tyrek i aw potrzebują rechargów.
Także lepiej z nietypowych schematów rozważyć dodatkowego se kosztem dd niż se zamiast ee.
WC nie jest mało przydatny. Ma kilka zadani:
- standardowo - rebuff
- mana burn na początku walki (najlepiej z enlightenment)
- fear na początku walki (w zasadzie tylko jak przeciwnik ma ud i nic innego się nie opłaca)
- transformacja w veil master i czyszczenie debuff
- cancel dagger + gf
- wybieranie celi ( on ma najwięcej czasu, żeby przypatrzeć się walce)
- rozdawanie nobla (on ogląda buffy i widzi co się dzieje w tym zakresie)
- jako że nie jest brany na cel nie musi odklikać party ai. Niech weźmie skombinuje młotek z risk focus i schodzi na 60% hp. Ma czas na transformacje - więc w tym momencie wystarczy jakaś meele transformacja i macie gratis dobrego dd.