Witajcie.
Moje propozycje, ktore wiekszosci pewnie nie przypadna do gustu.
Rate - proponowane 7x jest chyba swietna opcja. Proponowalbym tylko zmniejszenie SP do jakis x4, nie bedzie tak altwo ze skillami
od razu, raczej bedzie sie wybieralo te pod exp lub pvp a nie wszystkie naraz.
Dalej drop i spoil - tabelka przedstawiajaca srednie ilosci dropow przy roznym rate. Trzeba pamietac, ze tam gdzie jest na zielono to drop moze byc od 0 do maxymalnej wartosci czyli "100 x amount"
Co widzimy: zolte pola wskazuja
FIXED drop czyli taka wartosc otrzymamy zawsze za 100 mobkow, zielone wskazuja srednia ilosc dropa na 100 mobkow ale moze to byc tez 0 lub duzo wiecej.
Mi chyba najbardziej odpowiada Chance x2, Amnount x4. Oczywiscie tylko dla base materialow a nie dla full itemkow i recek.
Popatrzcie i zdecydujcie sami.
Adena rate - maximum polowa rat'u expa. Niech adena ma jakas wartosc... Pamietajmy, ze zawsze rate adeny to 70% chance i chodzi tylko o amount.
-
Epici - zmiana Orfena i Core na jakiejs uzyteczniejsze, chocby takie jak w nastepnych kronikach.
-
Sety - zubei robe, avadon light, tallum light, nightmare robe etc - pomyslec nad jakims upgrade dla tych setow? Duzo to nie zmieni a moze zobaczymy jakies inne kombinacje a nie wszyscy lataja w tym samym
-
S Grade - dodac recki z dropa do mobkow lvl 78+ (oczywiscie mala szansa). Dlaczego? Wiekszosc ludzi nie jest w stanie zrobic questow na 5 lvl alliance zeby moc zdobywac te recki.
Do tego wiecej recek na rynku to wieksza szansa dla randowmow na zdobycie sprzetu a co za tym idzie, moze nie bedzie 1-2 side server, a powstanie cos wiekszego.
- Spellbooki - zmneijszyc drop jak to zorbili na classicu - Dodac czesc spellbookow na takie kluczowe skille do NPC (skille jak Hydroblast, Greater Heal, Summon Panther etc). A skille typowo pod PVP (trance, anchor, silence, fear) dodac tylko z dropa z mala szansa. Dzieki temu np. nowe osoby beda mogly sie dorobic jakis itemkow w przyszlosci.
- B-Grade Luxury - Za tym nie jest za bardzo, wolalbym chyba top C lub zostawic tak jak jest.
- Special Ability - czy nie byloby fajnie wywalic takie SA jak Anger, HP Drain etc i dodac cos co ma sens? Jest duzo broni, ktore cierpia na ta przypadlosc i maja tylko jedno sluszne SA.
- Spoty - upgrade spotow malo uzywanych na higher lvl zeby bylo wiecej opcji na pozniej a nie wszyscy gnizdza sie w jednym miejscu.
Questy:
- jezeli zmienimy spoty to przebudowac questy, ktore sie w nich znajduja na takie ktore wreszcie maja sens ich robienia, nic OP, ale jakies dodatkowe matsy, recki itp.
- nowe questy na epici - znaczy sie, expisz w spocie gdzie znajduja sie epic bossy, masz uzbierac 2k itemkow, ktore dropia z mobkow (szansa 20) dropia po 1. Po zebraniu idziesz do blacksmitha i crafcisz epic Ring (szansa na craft 30%) i wychodzi Ci np. Empty AQ Ring. Ma 1/4 efektu AQ Ringa ale jesli zdobedziesz dusze AQ to mozesz sobie ja dodac u tego Blacksmitha i bedziesz mial full AQ. Dusza dropi z epic bossow (odpowiedni do AQ ringow z AQ itd.) w ilosci do ustalenia (raczej 1-3).
Jest to jakas opcja aby nawet casuale zdobyli epici.
Pamietajmy, ze ta gra ma ponad 10 lat. Standardy sie zmienily, my sie zmienilismy. Jesli ktos uwaza, ze da sie odtworzyc klimat tamtych czasow to niestety - NIE.
Co chwile widac serwery co maja byc "RETAIL LIKE, OLD SPIRIT" i padaja po miesiacu. Ludzie, ktorzy sie tak burza, ze przeciez x7 to za duzy rate, ze serwer musi byc RETAIL-LIKE to quituja juz po tygodniu bo jest za ciezko.
Pogodzmy sie z tym, ze tamte czasy nie wroca i w L2 retailowym to jest jedynie wyscig do pierwszych HERO a pozniej quit.
Serwer trzeba przygotowac tak, aby casuale i randomy mogli w jakis sposob dogonic tych co maja wiecej czasu na gre, w Retailowym serwerze nie ma na to szans, bo jak jakis klan ma herosow, wszystkie epici to juz tego nie oddadza jakims randomom...
Gracze i tak odejda wiec musimy miec tez sposoby na utrzymanie i przyciaganie nowych graczy. Nikt nie ma zamiaru wchodzic na serwer, ktory stoi ponad 2-3 miesiace, bo normalnie wie, ze nie dogoni topki ani nawet sie nie pobawi bo bedzie dostawal lomot.
Jelsi dodamy pewne mechaniki, ktore beda w pewien sposob spojne ze swiatem L2 a dawaly jakies szanse wszystkim to mozemy zrobic naprawde dobry serwer na wiecej niz miesiac lub dwa.
Do tego trzeba jeszcze nowy "content" co jakis czas, czy to update kronik czy chociaz dodanie nowych spotow. Prosty retail like serwer nie ma racji bytu w tych czasach, za szybko sie konczy.
Pozdrawiam