Pora podsumować najciekawsze pomysły na ustawienia serwera. Na koniec dorzucę swój pomysł. Sorry za przydługi post ale trochę się już tego nazbierało i chciałem żeby wszystko było w 1 miejscu. Byłbym bardzo wdzięczny gdybyś Asgota zechciał ustosunkować się ( w paru słowach nie tak obszernie) do każdego z punktów a w szczególności do ostatniego. Jeśli nie masz aż tyle czasu ja to rozumiem, odpowiedz wtedy tylko tak lub nie czy zgadzasz się z tym co napisałem. Będę wtedy wiedział mniej więcej czego się spodziewać na serwerze.
1) Raty exp/sp x6 drop x4 spoil x5 takie byłyby idealne dla mnie ( jestem otwarty w tej kwestii i nie będzie mi przeszkadzać jeśli będą trochę inne).
2) Itemki low b grade w luxory – jestem przeciwny. Wielu graczy i tak nie składa b grade tylko od razu zbiera na a grade. Wprowadzenie low b grade do luxory zniszczy crafting przedmiotów b grade ponieważ mało kto będzie chciał krafcić topy b grade. Nawet jeśli w luxory nie będzie całych setów low b to i tak łatwiej będzie kupić coś tam low b a potem dokrafcić resztę. Krafcenie top b grade oberwie bo ludzie kupią sobie low b a potem od razu skok w a grade. Low b grade będzie sporadycznie krafcony (tylko braki w luxory ) a top b grade prawie wcale. Top b grade będą krafcić tylko ci co przez dłuższy czas będą chcieli farmić moby z poziomu b grade, a wielu ich nie będzie .Zdecydowanie kiepski pomysł. Lepiej żeby w luxory pozostały tylko itemki low c gade. Zamiast tego lepiej byłoby zwiększyć szanse na drop recek i keyów przedmiotów b grade to ludzie częściej by składali ( są itemki b grade które cholernie ciężko zdobyć bo szansa dropu recek czy keyów jest tak niska że nikt się w to nie bawi).
3) Bronie shadow b grade – tak ale tylko low
4) Buffer do 61 lvela ( nie powinien mieć lepszych bufków niż właśnie na tym poziomie). Jeżeli na serwerze będzie dualbox to nie będzie mi to przeszkadzać. Po prostu ktoś kto nie chce ciągać boxa będzie miał łatwiej do pewnego poziomu i tyle.
5) Dualbox – Tutaj powiem otwarcie jeśli nie będzie 1+1 to nawet nie zagram na takim serwerze. I jeszcze jedna ważna rzecz. Jeżeli będą sklepy offline to nie chciałbym żeby przez postawienie takiego sklepiku nie można było odpalić boxa. Myślę że opcja 1+1 jest idealna i zadowoli 90% graczy.
6) Offline shop – To wygoda dla graczy która jeśli będzie wprowadzona sprawi że ci pokochają serwer. Można by się zastanowić nad wprowadzeniem podwójnego offline shopu ( jedna postac sobie krafci a druga sprzedaje itemki ).
7) Ustawienie olimpiady i siege – Tutaj nie mam zdania. Po prostu nigdy nie doszedłem do takiego poziomu by uczestniczyć w end game. Wiec się na tym nie znam.
Ulepszenie bezużytecznych epików ( core ,orfen) – Jak najbardziej tak ( zawsze to dodatkowe itemki do zdobycia).
9) Custom epic biżuteria z olimpiady ( np. custom Baium, Zaken z 50 % statów oryginalnych) – również jestem za. Większość graczy i tak może sobie jedynie pomarzyć o epikach a dzięki temu łatwiej będzie zdobyć chociaż namiastkę tego co mają najbardziej wykoksani członkowie top klanów.
10) Edycja mało popularnych setów b grade lub a grade – jestem przeciwny. Uważam ze wprowadzi to chaos. Większość graczy nie zna na pamięć statów wszystkich setów i sprawdza sobie to w drop calc. Jeżeli na serwerze będą jakieś zmiany w stosunku do tego czego się spodziewają to będą niezadowoleni. Jeżeli już mielibyście grzebać w ustawieniach setów i coś zmieniać to dajcie chociaż dokładny opis na stronie serwera co i o ile zostało zmienione.
11) Recki s grade z dropu level 78+ z mała szansą ( tak jak obecnie upierdliwe itemki b grade) – Uważam że nie jest to zły pomysł. Kto będzie chciał szybciej je zdobyć zrobi Questa ( przypominam że nie jest on wiele łatwiejszy od tego na subke) a kto nie będzie miał możliwości zrobić questa zawsze będzie mógł liczyć na łut szczęścia.
12) Zmniejszenie szansy dropu spellboków – Jak najbardziej za. Niektóre zdecydowanie zbyt często dropią co doprowadza do szewskiej pasji. Musicie tylko uważać żeby nie przesadzić ponieważ niektóre już jest ciężko zdobyć ( np. amulet chant of revange w toi. Rzadko wypada. Swego czasu sporo się napociłem żeby go zdobyć).
13) Stackowanie scroli i spellboków ( jeśli dobrze rozumiem chodzi o to że jeśli mamy więcej takich samych scroli lub booków w invectory to nie będą zajmować każdy jednego slota tylko będą się nakładać na siebie w jednym slocie tak jak np. matsy ) – Jeśli to o to chodzi to jestem za.
14) Edycja SA ( special ability) na bardziej sensowne (niektóre bronie faktycznie maja tylko 1 słuszne SA reszta to shit) – Nie uważam tego za konieczność ( mam tutaj podobne zdanie jak w przypadku edycji mało popularnych setów b i a grade).
15) Upgrade spotów ( przerobienie nieużywanych low levelowych spotów na high levelowe) – O tym to już powinien zadecydować administrator serwera a nie sami gracze. Jeżeli na serwerze byłoby bardzo wielu graczy mógłby zrobić on jakieś custom spoty żeby się wszyscy nie gnieździli w jednym, ale jeśli liczba graczy nie byłaby zbyt wysoka to lepiej zostawić wszystko tak jak jest ( inaczej będą pustki na serwerze)
16) Przebudowa questów na matsy recki – Wykluczone. Wielu graczy czerpie swoją wiedze o questach z forów l2 takich jak to. Jeżeli coś się nie będzie zgadzało z opisem questa to dostaną furii ( nie dotyczy to ułatwień w zdobyciu subki i nobla).
17) Ułatwienie questa na subke poprzez rezygnacje z cześci z Baiumem ( 30 – 50 aniołków do ubicia) – jestem za. Zaliczenie tej części questa to chyba jedna z najtrudniejszych rzeczy w całej grze ( nie dość że trzeba robić specjalnego questa na szmatę, dojść w 1 kawałku na 13 piętro toi, czekać czasem po kilka dni żeby nasz gospodarz wrócił do domu ( resp Baiuma) to jeszcze trzeba uważać na pvp klanów które będą się o niego biły i zdążyć wejść za bramę przed wybudzeniem go). Czasem oznacza to kilkukrotne podejścia do zaliczenia Baiuma. Większość ludzi ma mało czasu pracę obowiązki a to oznacza że po prostu nie zrobią subki. Jak będzie mało graczy z subkami to w końcu na serwerze powieje nudą a chyba nie o to chodzi.
18) Ułatwienie questa na nobla poprzez wybór metody zaliczenia 3 częsci questa ( bicie Barakiela lub zdobycie 100 quest itemków na VOS z naprawdę kiepską szansą dropu) – Jestem za. Choć zaliczenie Barakiela nie jest takie trudne jak Baiuma . Kto będzie chciał to będzie się bił o Barakiela a kto nie czuje się na siłach lub ma po prostu mało czasu na grę powolutku będzie sobie zbierał quest itemki.
19) Update kronik – Uważam że jeżeli administrator stwierdzi że przydało by się ożywić serwer powinien jasno przedstawić obecny stan serwera i zorganizować ankietę na forum w tej sprawie w której gracze wypowiedzieli by się co chcą zmienić lub dodać a co zostawić po staremu.
20) Mana potki – Wielu na to narzeka, ale ja uważam że jeżeli będą wystarczająco drogie by ich masowo nie używać i słabe np. 10 mp/sek przez 10 sekund to aż tak bardzo nie wpłyną na rozgrywkę. Jeszcze lepszym jest pomysł żeby mana potki nie były do kupienia tylko żeby były z dropu z niewielką szansą.
21) Okna epic RB – Można by je trochę zmniejszyć i tak trzeba długo czekać na resp tych bossów ( zwłaszcza Antharas ,Valakas i Baium)
22) Zwiększenie rat na Premium accounts w zamian za dotacje – Zdecydowanie nie ( toż to prawie jak rozdawanie itemków za dotacje ).
23) Dynamiczny exp rate w zależności od levela – Dla mnie jest dobrze tak jak jest i myślę że dla większości graczy też.
24) Runki na exp za vote ( nagroda zwiększająca nieco rate exp na pewien czas w zamian za głosowanie na serwer) – O ile nie będzie to zbyt duży boost nie jest to złym pomysłem ( gracze sami będą reklamować i utrzymywać popularność serwera).
25) Wieksze exp/sp rate dla party – Zdecydowanie tak. Mimo że jeśli na serwerze będzie dualbox to i tak wszyscy będą woleli grać wspólnie nawet z boxami bo będą dostawali zadowalającą ilość expa i sp.
26) Czasowe limity na wbijanie leveli ( 1 miesiąc od startu b grade, 2 a grade 3 s grade) – zdecydowanie nie. Uważam ze jakiekolwiek ograniczenia w tym kierunku zniechęcą graczy do gry. Przedłużać rozgrywkę należy w inny sposób a nie ograniczać tych co chcą grać.
27) Wprowadzanie customów niezwiązanych z updatem całej kroniki serwera – Myślę że można co jakiś czas stopniowo dodawać jakieś przedmioty jak chociażby wspomniany już wcześniej dynasty set ( dla tych co będą mieli już prawie wszystko zawsze będzie to jakiś dodatkowy cel do grania dalej). Ale pamiętajcie że jeżeli wprowadzacie jakiś custom na serwerze musi być jego dokładny opis na stronie serwera ( nic tak nie wkurza graczy jak nowość której nie rozumieją).
28) Ograniczenie nolifów żeby zbalansować serwer – Ujmę to tak : ograniczanie nolifów – nie, pomoc casualom – tak . Sam jestem nolifem i jakby mnie ktoś zaczął ograniczać to bym się wściekł. Nie mam natomiast nic przeciwko jeśli zechcecie w jakiś sposób pomóc casualom. W jaki? Tego jeszcze nie wiem. Zaproponujcie coś to będzie można się zastanowić. Byle nie itemy za dotacje.
29) Tradable donate coiny na różne itemy – Zdecydowanie nie ( nawet gdyby miało to pomagać graczom casualowym ). Chyba nie muszę tłumaczyć że to zrujnuje rozgrywkę ( to już może lepiej od razu Gm shop postawić i spokój).
30) Dotacja - Jak najbardziej za. Serwer należy wspierać a jeśli gracze pokochają go mogą okazać się niezwykle szczodrzy. Co do itemków za dotacje ( wiadomo musza jakieś być ) to tylko takie które nie wpływają na rozgrywkę a pozwolą wyróżnić się graczowi na tle innych żeby w jakimś stopniu poczuł się wyjątkowy. Dobrym pomysłem są tutaj wszelkie nakrycia głowy (typu czapki) czy nawet wspomniany starter d grade ( Bez paniki to tylko d graty i ułatwi to start nowym graczom. Sam wiem jak ciężko zaczynać od zera na nowym serwerze bo grałem na wielu). Ale nie musza być to tylko itemki. Może to być np: zmiana koloru Nicku, zmiana tittle, Quest na 1 i 2 profesje ( Czemu ? Bo większość graczy grała na wielu serwerach i nudzi im się w kółko robienie znów tych samych questów. A jeśli na serwerze będą boxy to już całkiem). Jeśli chodzi o dodanie questa na sube i nobla to jestem przeciwny ( ale tylko jeśli będą wspomniane ułatwienia w questach). Bo jeśli ich nie będzie to z czasem ( nie od razu) można dodać te questy za dote. Ale lepszym rozwiązaniem będą ułatwienia w tych questach bez doty ( przedłuży to rozgrywkę bo gracze nie pójdą na łatwiznę tylko będą robić quest).
31) Shanique napisał :
„Mnie by się podobał pomysł, żeby nie dodawać B-gradów do luxury, za to zedytować troszkę ich staty i udostępnić ich craft wymagając tylko recki oraz zwiększonej ilości key-matsów, które dropiły by na spotach odpowiednich levelowo ale mniej popularnych wśród graczy.
Zachęciłoby to ludzi do odwiedzania miejsc niestandardowych oraz nie wymagało by wyboru "krafcimy B-grade, czy zbieramy na A".”
Jeżeli chcecie coś takiego wprowadzić to wasza wersja drop calculatora na stronie serwera jest po prostu niezbędna. Inaczej sobie tego nie wyobrażam.
32) Serwer bez customów – Skoro jestem za aż tyloma zmianami to chyba logiczne że będę przeciw takiemu serwerowi i myślę że nie tylko ja ale większość graczy. Czemu? Bo po prostu będzie nudno. Gołe Interlude się za szybko znudzi i tyle.
33) Moby championy – ( Są to silniejsze i obdarzone większym hp wersje normalnego mobka które spawnuja się w tych samych miejscach co zwykłe moby ale z mniejszą szansą niż ma to miejsce ze zwykłym mobkiem. Dają kilkukrotnie wiecej expa i adeny niż zwykła wersja tego mobka). Grałem na wielu serwerach ale tylko chyba na jednym coś takiego widziałem. Jeżeli mielibyście wprowadzać championy to tylko ze spawnem nie większym jak 5% szansy ( takie jest moje zdanie).
34) Wszystkie eventy czasowe z tym samym przedmiotem ( np. event medal) – Z jednej strony może coś bym w końcu sensownego za nie dostał ale z drugiej strony powiało by nudą. To właśnie różnorodność tego co zbieramy czyni te eventy wyjątkowymi. Dlatego jestem na nie.
35) Dodanie informacji o resist spoil oraz spoiled do patcha serwerowego - ( Taka wygoda dla graczy to plus dla serwera ). Ostatnio grałem na serwerze L2 dawn i oni mieli coś takiego a gracze chwalili to sobie ( ja również). Było to wyświetlane przez chwilkę w postaci sporych zielonych napisów nad głową postaci tak więc nie dało się przegapić nieudanego spoila). Jestem na tak.
36) Dodanie drop spoil patcha do patcha serwerowego – Zdecydowanie tak . Znowu wygoda dla graczy i ewentualny plus dla serwera ( miło jest wiedzieć które moby są agro i czy coś ciekawego dropią a nie co chwila zaglądać w drop calculator). Co do rozróżniania chestów od boxów nie musicie ( a nawet nie powinniście tego dawać). Nie zgadzam się z ta wypowiedzią ; Asgota napisał :
„Sprawdzaj z pmfunem, niestety te patche są nic nie warte.”
Na L2 dawn był taki patch (w ich patchu serwerowym) i w 99% wszystko pokazywał prawidłowo. Nie wydaje mi się żeby sami stworzyli taki patch pewnie znaleźli gotowca w necie ( ale mogę się mylić ). Jak nie dacie takiego patcha to sam go sobie znajdę i wgram. (Na jednym serwerze jakieś zabezpieczenie wywalało mnie z gry kiedy chciałem go używać więc mam nadzieje że nie zablokujecie mi z tego powodu konta).
37) Gebaftw napisał :
„Zmiana petów cougar/kookaburra/Buffalo - tj. Pety zabierają 10% expa właściciela, nie tracą expa przy śmierc, po dobiciu 80 lvlu znikają. Za każdym lvlem peta właściciel dostaje skrzynkę Common którą dropu buff scrolle etc. Co 10 lvlu dropiona jest lepsza skrzynka gdzie może lecieć adena, cocktail, soul crystale, buff scrolle, mana potiony, etc.
Na 80 lvlu najlepsza skrzynka - reward do uzgodnienia”
Ciekawa propozycja warta uwagi.
37) Autoloot (Automatyczne podnoszenie dropu przez nasza postać) – Zdecydowanie nie. Zgadzam się z opinią że to boost dla magów. Za duża dawka lenistwa jest niezdrowa schylajcie się po drop ;p
38) Mass sweeper – Brzmi kusząco ( zrobić train i ściągnąć spoila z każdego moba) . Ale trzeba zejść na ziemię. Rozwali to ekonomie serwera w tydzień ( matsy na których najwięcej się zarabia przestaną mieć wartość bo każdy będzie mógł mieć ich na pęczki). Gdyby na serwerze nie było dualboxa i spoil rate byłby naprawdę bardzo niski ( np. x2) to jeszcze miałoby jakiś sens ale to raczej nie przejdzie wiec ta propozycja też musi przepaść.
39) Dodanie dwarfom skilli np. fatal strike – Jestem na tak. Co jest największą bolączką tej gry ? Monotonia. Każdy żeby się na początku dorobić robi dwarfa ( spoil lub craft) a że grał na wielu serwerach ten sam schemat powtarzał wielokrotnie ( te same bronie te same skile aż do znudzenia ). Widać jak na dłoni że warto wprowadzić tym dwarfom jakieś urozmaicenie bo faktycznie mają nudne skile bojowe ( tylko na blunt i pole). Można by im dodać wspomniany fatal strike może jeszcze coś.
40) Moja propozycja :
Ja mam taki pomysł żeby wynagrodzić naprawdę wytrwałych graczy którzy wyekspią maksymalna ilość subklas ( nie wiem ile ich będzie 3 – 4) do co najmniej 75 levela. Nagrodą powinna być możliwość transferu kilku skilli z subek na maina np. po 1 wybranym skillu z każdej subki. Żebyście mnie źle nie zrozumieli : nie chce żeby wszystkie skille się mieszały tylko chciałbym mieć możliwość zdobycia kilku dodatkowych, w zamian za wyekspienie wszystkich subek (skille powinny przechodzić tylko na maina a nie mieszać się ze wszystkimi subkami). Większość graczy i tak nie wyekspia maksymalnej liczby subek. Jeśli już to robią nową postać która też nie będzie miała maksymalnej ilości subek .Takie ustawienie zachęciło by graczy do dłuższego grania ( ponieważ nagroda byłaby naprawdę warta zachodu, np. prophet z trzema dodatkowymi bufami jak : vampiric rage, resist shock, gate chant czy chociażby spoil z trzema dodatkowymi skilami jak : frenzy, unlock, song of reneval).To tylko przykłady kombinacji a jest ich wiele bo można brać różne subki. Ktoś powie : wystarczy Pt z 1 deską i FOG i będziemy mieli na serwerze cała masę postaci z custom skillami a to zepsuje gre. Mogło by tak być ale nie musi. Trzeba wszystko mądrze zorganizować. Wystarczy że do wykupu tych skilli oprócz bardzo dużej ilości sp będzie potrzebny jakiś dodatkowy item (na każdy level skilla). Powinien być on bardzo drogi coś jak np. soul cry stage 13. Nie mówię że ma być to kryształ ale np. custom itemek który będzie kosztował tyle co on. Można by dodać taki itemek do dropu wszystkim mobkom 75+ z taką szansą jak jest na wypadniecie broni a grade. Ktoś inny powie : zniszczy to system pvp i olimpiadę ( np. mag z frenzy czy destroyer z dash). A ja odpowiem że nie rozumiem takiego narzekania ( to tak jak by ktoś narzekał że postać lvl 80 dokopie tej na 50). Ci co tak myślą zapomnieli chyba o epikach jedni je mają a inni nie. Ta gra polega na tym żeby rozwijać postać i dostawać coraz lepsze fanty. Po prostu ktoś kto zdobędzie fajną kombinację skili będzie wymiatał na olimpiadzie jakiś czas. Ale potem znajdzie się ktoś inny kto zrobi podobną kombinację albo lepszą i to on będzie wymiatał. Gdybyście coś takiego wprowadzili wydłużyło by to czas do end game i to znacznie bo każdy chciałby mieć takie dodatkowe skille i przez to bardziej napakować swoją postać ( ale żeby to zdobyć musiałby poświęcić naprawdę mnóstwo pracy).