Nukerzy - prezentacja grupy:Zarys ogólny: Nukerzy to typowi magowie specjalizujący się w magii żywiołów. Mają również możliwość rzucania różnego rodzaju klątw w celu osłabienia przeciwnika. Posiadają niezłą siłę uderzeniową podczas pvp, siege oraz wypadów na Raid - Bossów(zaraz po fullbuffed łucznikach). Nuker jest efektywny w walce z prawie każdą klasą, poważnym zagrożeniem dla nich są Archerzy i Daggerzy.
W grze spotykamy się z 4 rodzajami nukerów:
Human Nuker:
Human Mystic -> Wizard ->
Sorcerer/Sorceress -> Archmage
Human Mystic -> Wizard ->
Necromancer -> Soultaker
Elven Nuker
Elven Mystic -> Elven Wizard ->
Spellsinger -> Mystic Muse
Dark Elf Nuker:
Dark Mystic -> Dark Wizard ->
Spellhowler -> Storm Screamer
Wszystkie klasy nukerów charakteryzują się takimi skillami:Skille Aktywne:
-
Sleep(25lvl) - usypia przeciwnika, z uwagi na tragiczny casting speed raczej nie warto używać.

-
Curse Fear(40lvl) - jak sama nazwa mówi - czar ten wywołuje u przeciwnika lęk przed naszą osobą, przez co oponent zaczyna uciekać.

-
Aura Symphony(68lvl) - potężny atak, wymaga dwóch dowolnych seedów - wyjątek necro, który nie posiada seeda.

-
Elemental Storm(72lvl) - niszczycielski czar, który do odpalenia wymaga 3 seedów ( Seed of Wind, Fire oraz Water ) - wyjątek Necro, który nie posiada seeda.
Skille Pasywne:
-
Anti Magic(7lvl) - passywna zdolność zwiększająca M.Def.

-
Boost Mana(20lvl) - zwiększa maksymalną ilość MP postaci.

-
Clear Mind(40lvl) - przyspiesza regenerację MP podczas chodzenia, stania w miejscu.

-
Fast Spell Casting(lvl25) - ta pasywna zdolność zwiększa parametr ‘Casting speed’ czyli szybkość rzucania czarów.

-
Higher Mana Gain(lvl20) - zwiększona zostaje ilość odnawianego MP przez Recharge.

-
Robe Mastery(lvl20) - zwiększa P.Def. podczas noszenia różnego rodzaju szat dla maga.

-
Weapon Mastery(lvl7) - zwiększa P.Atk. oraz M.Atk.

-
Fast HP Recovery(lvl35) - zwiększa tempo regeneracji HP.

-
Fast Mana Recovery(lvl25) - zwiększa tempo regeneracji MP.

-
Quick Recovery(20lvl) - zmiejsza ‘reuse time’ , dzięki czemu skille szybciej się ładują.
Zarys szczegółowy:Sorcerer/Sorceress (Sorc):
Bazowe statystyki:STR - 22
DEX - 21
CON - 27
INT - 41
WIT - 20
MEN - 39
Skille:
Czary Ofensywne:
-
Aura Bolt(lvl40) - zadaje niewielkie obrażenia przy małej konsumpcji MP z dużą szybkością czarowania.

-
Aura Flare(lvl 40) - zadaje obrażenia przeciwnikowi znajdującemu się blisko rzucającego ten czar, po użyciu zadajemy o 50% mniej obrażeń swoją magią przez jakiś czas.

-
Aura Flash(lvl58) - zadaje obrażenia pobliskim przeciwnikom, ‘ściąga target’, wymaga 2 spirit ores.

-
Blazing Circle(lvl40) - czar obszarowy.

-
Prominence(lvl40) - zwykła kula ognia, podstawowy czar sorca.

-
Rain of Fire(lvl58) - kolejny czar obszarowy, nieco słabszy od Blazing Circle.

-
Interno(lvl70) - do odpalenia tego niszczycielskiego ataku potrzeba dwóch Seed of Fire.
Debuffy:
-
Surrender to Fire(lvl40) - obniża odporność na magię ognia, podwyższa odporność na magię wody.

-
Surrender to Wind(lvl40) - obniża odporność na czary wiatru jednocześnie podnosząc odporność na magię ziemi.

-
Sleeping Cloud(lvl44) - obszarowy sleep.

-
Slow(lvl35) - spowalnia przeciwnika, szczególnie użyteczna zdolność na wojowników i sztyleciarzy.

-
Cancellation(lvl48) - ściąga buffki z oponenta.

-
Decay(lvl48) - ‘zjada’ HP wrogowi przez dany okres czasu.
Buffy:
-
Concentration(lvl20) - zmiejsza szansę, że przeciwnik przerwie magowi rzucanie czaru.

-
Blazing Skin(lvl40) - odbija część obrażeń fizycznych do przeciwnika.
Pozostałe skille:
-
Seed of Fire(lvl66) - zdolność potrzebna do rzucenia niektórych czarów, ataków łączonych.
Necromancer(Necro):
Bazowe statystyki:STR - 22
DEX - 21
CON - 27
INT - 41
WIT - 20
MEN - 39
Zdolności:Magia ofensywna:
-
Vampiric Claw(lvl40) - wyssanie życia, odnawia część HP.

-
Death Spike(lvl44) - czar, który do użycia wymaga ‘Cursed Bone’. Atrybut ‘Darkness’. Podstawowy czar necro.

-
Curse Death Link(lvl52) - czar działający na zasadzie - “im mniej HP tym więcej zadajesz obrażeń”, przydatna zdolność.

-
Corpse Burst (lvl58) - wybuch gnijącego ciała zadaje obrażenia znajdującym się niedaleko przeciwnikom.
Debuffy:
-
Silence(lvl40) - blokuje możliwość korzystania z magii. Destrukcyjna zdolność na magów.

-
Curse Chaos(lvl35) - obniża accuracy u przeciwnika.

-
Curse : Poison(lvl7) - zatruwa naszego wroga.

-
Poisonous Cloud(lvl35) - trująca chmura, atak obszarowy.

-
Slow(lvl35) - spowalnia przeciwnika, szczególnie użyteczna zdolność na wojowników i sztyleciarzy.

-
Curse: Weakness(lvl14) - obniża P.Atk. przeciwnikowi.

-
Curse Discord(lvl40) - w wyniku tego czaru przeciwnik może zacząć atakować swoich towarzyszy.

-
Anchor(lvl48) - zaklęcie paraliżujące wroga.

-
Curse Gloom(lvl44) - klątwa obniżająca M.Def.

-
Forget(lvl44) - czar ten sprawia, że przeciwnik przestaje być agresywny.

-
Curse Disease - klątwa osłabiająca efektywność czarów leczących.

-
Mass Fear(lvl58) - grupowy Fear.

-
Mass Gloom(lvl58) - obszarowa wersja czaru Gloom.

-
Mass Slow(lvl62) - grupowy Slow.
Summony:
-
Summon Corrupted Man(lvl40).

-
Summon Reanimated Man(lvl44).

-
Summon Cursed Man(lvl56).
Pozostałe zdolności:
-
Body to Mind(lvl25) - skill który odnawia MP kosztem naszego HP.

-
Corpse Life Drain(lvl30) - wyssanie resztek życia z poległych przeciwników.

-
Summon Cursed Bones(lvl58) - tworzy ‘Cursed Bones’, niezbędne do rzucania czaru ‘Death Spike’.

-
Transfer Pain(lvl40) - toggle, część obrażeń które otrzymamy przechodzi na naszego summona.
Spellsinger(Sps):
Bazowe statystyki:STR - 21
DEX - 24
CON - 25
INT - 37
WIT - 23
MEN - 40
Skille:Czary Ofensywne:
-
Aura Bolt(lvl40) - zadaje niewielkie obrażenia przy małej konsumpcji MP z dużą szybkością czarowania.

-
Aura Flare(lvl 40) - zadaje obrażenia przeciwnikowi znajdującemu się blisko rzucającego ten czar, po użyciu zadajemy o 50% mniej obrażeń swoją magią przez jakiś czas.

-
Aura Flash(lvl58) - zadaje obrażenia pobliskim przeciwnikom, ‘ściąga target’, wymaga 2 spirit ores.

-
Frost Bolt(lvl40) - czar lodu, który dodatkowo spowalnia przeciwnika.

-
Hydro Blast(lvl40) - podstawowy czar Sps’a.

-
Solar Flare(lvl40) - czar z atrybutem Holy, duża siła.

-
Ice Dagger(lvl44) - lodowy sztylet, który dodatkowo wywołuje krwawienie u przeciwnika.

-
Frost Wall(lvl52) - kolejny lodowy atak.

-
Aqua Splash(lvl58) - czar obszarowy z atrybutem wody.

-
Blizzard(lvl70) - destrukcyjny czar, który do odpalenia wymaga 2 Seed of Water.
Debuffy:
-
Surrender to Earth(lvl40) - obniża odporność na magię ziemi, jednocześnie podwyższając odporność na magię wiatru.

-
Surrender to Water(lvl40) - obniża odporność na magię wody, podwyższa odporność na magię ognia.

-
Curse: Weakness(lvl14) - obniża P.Atk. przeciwnikowi.

-
Freezing Shackle(lvl44) - ‘zjada’ przeciwnikowi HP przez dany okres czasu.

-
Sleeping Cloud(lvl44) - obszarowy sleep.

-
Cancellation(lvl48) - ściąga buffki z oponenta.
Buffy:
-
Mana Regeneration(lvl40) - zwiększa tempo regeneracji many.

-
Resist Aqua(lvl40) - zwiększa odporność na czary z atrybutem wody.

-
Freezing Skin(lvl40) - odbija część obrażeń fizycznych do przeciwnika.
Pozostałe zdolności:
-
Seed of Water(lvl66) - zdolność potrzebna do rzucenia niektórych czarów, ataków łączonych.
Spellhowler(SH):
Bazowe statystyki:STR - 23
DEX - 23
CON - 24
INT - 44
WIT - 19
MEN - 37
Skille:Czary ofensywne:
-
Hurricane(lvl40) - atak z atrybutem wiatru, podstawowy czar Spellhowlera.

-
Shadow Flare(lvl40) - silny czar ze szkoły mrocznej magii.

-
Vampiric Claw(lvl40) - wyssanie życia, odnawia część HP.

-
Aura Flash(lvl58) - zadaje obrażenia pobliskim przeciwnikom, ‘ściąga target’, wymaga 2 spirit ores.

-
Death Spike(lvl44) - czar, który do użycia wymaga ‘Cursed Bone’.

-
Tempest(lvl48) - obszarowy czar z atrybutem wiatru.

-
Curse Death Link(lvl52) - czar działający na zasadzie - “im mniej HP tym więcej zadajesz obrażeń”, przydatna zdolność.

-
Demon Wind(lvl70) - bardzo silny czar, wymaga 2 Seed of Wind.
Debuffy:
-
Silence(lvl40) - blokuje możliwość korzystania z magii. Destrukcyjna zdolność na magów.

-
Surrender to Poison(lvl40) - obniża odporność na trucizny.

-
Surrender to Wind(lvl40) - obniża odporność na magię wiatru, podwyższa odporność na magię ziemi.

-
Curse Chaos(lvl35) - obniża accuracy u przeciwnika.

-
Curse : Poison(lvl7) - zatruwa naszego wroga.

-
Poisonous Cloud(lvl35) - trująca chmura, atak obszarowy.

-
Slow(lvl35) - spowalnia przeciwnika, szczególnie użyteczna zdolność na wojowników i sztyleciarzy.
Pozostałe zdolności:
-
Body to Mind(lvl25) - skill który odnawia MP kosztem naszego HP.

-
Corpse Life Drain(lvl30) - wyssanie resztek życia z poległych przeciwników.

-
Seed of Wind - zdolność potrzebna do rzucenia niektórych czarów, ataków łączonych - np. Demon Wind.
3rd Class Skills:Aktywne:Soultaker -

-
Mass Warrior Bane(lvl77) - usuwa buffy zwiększające speed i Atk. Speed pobliskim przeciwnikom.
Soultaker -

-
Curse of Abyss(lvl78) - obniża speed, P.Def., evasion, M.Atk., Casting Speed oraz szansę na magicznego criticala.
Soultaker -

-
Mass Mage Bane(lvl78) - usuwa buffy zwiększające M.Atk. oraz Casting Speed grupce przeciwników.
Mystic Muse -

-
Light Vortex(lvl76) - Accuracy -6, konsumuje MP, odporność na Holy attribute -30%.
Mystic Muse -

-
Ice Vortex(lvl77) - Speed -30%, Atk. Spd. -10%, Casting Spd. -10%, konsumuje MP, odporność na Water attribute -20%.
Soultaker/Storm Screamer -

-
Dark Vortex(lvl76) - silny atak mrocznej magii, obniża tempo regeneracji MP, odporność na Dark Magic -30%, oraz stopniowo konsumuje MP przeciwnika.
Storm Screamer -

-
Wind Vortex(lvl 77) - silny czar wiatru + Speed -10%, Atk. Spd. -10%, Casting Spd. -30%, konsumuje MP, odporność na Wind attribute -20%.
Archmage/Mystic Muse/Storm Screamer -

-
Arcane Chaos(lvl78) - Cancel+Debuff odporność -30%, Magic MP Cost +30%, mniejsza regeneracja MP.
Archmage -

-
Fire Vortex(lvl77) - zadaje poważne obrażenia magią ognia, dodatkowo: Speed -10%, Atk. Spd. -30%, Casting Spd. -10%, konsumuje MP, odporność na Fire attribute -20%.
Soultaker -

-
Curse of Doom(lvl77) - blokuje możliwość używania skilli fizycznych i magicznych.
Pasywne:Soultaker/Storm Screamer -

-
Health(lvl76) - zwiększa odporność na krwawienie i trucizny.
Archmage/Soultaker/Mystic Muse/Storm Screamer -

-
Wisdom(lvl76) - zwiększa odporność na Hold, Sleep i inne ataki mentalne.
Archmage/Soultaker/Mystic Muse/Storm Screamer -

-
Skill Mastery(lvl77) - Możliwa szansa na wykonanie skilla bez reuse, efektem ubocznym może być podwójny czas reuse. Jest także mała szansa na wykonanie debuffa/buffa z dwukrotnie dłuższym czasem trwania. Skill bazuje na INT.
Archamage/Mystic Muse/Strom Screamer -

-
Arcane Lore(lvl78) - zwiększa odporność na magię żywiołów oraz podbija M.Atk.
Soultaker -

-
Necromancy(lvl78) - zwiększa odporność na czary mrocznej magii oraz podwyższa M.Atk.
Toggle:Archmage/Soultaker/Mystic Muse/Storm Screamer -

-
Arcane Power - zwiększa M.Atk. kosztem większego zużycia MP oraz regularnym spadkiem HP.
Porównania "prawie" tabelkowe:Statystyki:P.atk: SH>Sorc/Necro>SPS
P.def: SH=Sorc/Necro=SPS
Accuracy: SPS>SH>Sorc/Necro
Crit. Rate: SPS>SH>Sorc/Necro
Atk. Speed: SPS>SH>Sorc/Necro
M.atk: SH>Sorc/Necro>SPS
M.def: SPS>Sorc/Necro>SH
Evasion: SPS>SH>Sorc/Necro
Speed: SPS>SH>Sorc/Necro
Casting Spd.: SPS>Sorc/Necro>SH
Statystyki praktyczne:Szansa na Magic Critical:SpS>Sorc/Necro>SH
Maxymalna ilośc wykorzystywalnego HP:Necro(TP z Summonem)>Sorc>SpS>SH
Uśredniona szansa wejścia debuffów:SH>Necro/Sorc>SpS
Ilość MP, jego regeneracja i odporność na debuffy:SpS>Necro/Sorc>SH
Ekwipunek:Szaty Maga:No Grade:
Devotion Set (najlepsze rozwiązanie)
bonus do casting speeda ( +15% )
D Grade:
Elven Mithril Set -
+1 do WIT ,
+7 do szybkości poruszania się,
-1 do INT.
Knowledge Set (świetny do PvE set)
+10% do M.Atk. ,
-5% do regeneracji MP.
Warto również zauważyć, że duża część osób expi do 40 lvlu w Devotion Set ( No Grade ).C Grade:
Karmian Set +5% P.def,
+15% Casting Speed (PVP)
Demon Set (świetny do PVE set)
-269 HP,
+4 INT,
-1 WIT
B Grade:
Doom Robe Set (PVE, ale raczej lepiej zostać w Demonie)
+7 do szybkości biegania,
możliwość dłuższego przebywania pod wodą,
+5% Regeneracji MP,
INT +2,
MEN +2,
WIT -3
Zubei Robe Set zwiększa M.ATK. o 10%,
zmniejsza regenerację MP o 5%.
Blue Wolf Robe Set +5% do regeneracji MP,
+206 MP,
WIT +3,
INT -2,
MEN -1.
Avadon Robe Set (PVP, najlepszy wybór!)
+5.247% do P.Def.,
zwiększona szybkość czarowania o 15%
Najlepszym wyborem na 52 poziomie jest oczywiście Avadon. Blue Wolf odpada - to set przeznaczony bardziej dla Bufferów.A Grade:
Tallum Robe Set Casting Spd. +15%,
M. Def. +8%,
Poison and Bleed odporność +80%,
INT -2,
WIT +2.
Majestic Robe Set: MP +240,
Casting Spd. +15%,
MEN +1,
INT -1,
Odporność na Stuna +50%,
+8% do regeneracji MP.
Nightmare Robes (PVE)
+4% do regeneracji MP
M. Atk. +8%,
Sleep and Hold odporność +70%,
INT +2,
WIT -2.
Dark Crystal Robe Set: (PVP, doskonały wybór, IMO najlepsze robe dla nukerów!).
P. Def. +8%,
Casting Spd. +15%,
Speed +7,
zmiejszona szansa przerwania czarowania,
odporność na paraliż +50%,
WIT +2,
MEN -2.
Tallum&Majestic to bardziej ubrania dla Buffetów, najlepszym rozwiązaniem jest Dark Crystal - daje nieporównywalnego kopa do Casting Speed! S Grade:
Major Arcana Robe Set: Wit +1,
Int+1,
Men -2,
M.Atk +8%,
szybkość poruszania się +7,
-50% do przerwania czaru,
zwiększa limit noszenia ciężaru w plecaku o 5759.
Bronie:No Grade:
Mage StaffD Grade:
Staff of LifeC Grade:
Homunkulus's Sword z SA Acumen(PvP)
Sword of Whispering Death z SA Magic Power(PvE)B Grade:
Wizard Tear z SA Acumen(PvP)/ z Magic Power(PvE)A Grade:
Sword of Miracles z SA Acumen(PvP)/ z SA Magic Power(PvE)S Grade:
Arcana Mace z SA AcumenBiżuteria:Oczywiście jak najlepsza.
DYES:Uniwersalny zestaw dla Nukera :
+4INT -4MEN; +4WIT -4MEN; +4CON -4STRMiejsca do Expienia:1-20 lvl: Okolice wiosek startowych
20-28lvl: Okolice Dion, Ruins of Despair
28-35lvl: Cruma Swamplands, Wastelands
35-44lvl: Okolice Hardins Academy
44-52lvl: Okolice Ivory Tower lub początki Dragon Valley (wejście ze strony Death Pass)
52-58lvl: The Cemetery (teleport z Aden na Forbidden Gateway i cofamy się do tyłu), Enchanted Valley.
58-66lvl: Lair of Antharas (najlepiej w party, można długo koksić), The Forbidden Gateway.
66lvl+: Wall of Argos, Hot Springs (najlepiej w party)
Krótko o PVP:Generalnie Nukerzy są dobrzy w PVP. Mają szansę z każdą klasą dopóki nie wyłapią Silence, krytyka od łucznika albo backstaba od sztyleciarza. Właśnie na profesje DD należy zwracać szczególną uwagę. Typowy mag ma pokaźny zestaw czarów, większość z nich jest przydatna w PVP. Ogólnie na postaci posługujące się białą bronią najlepiej wrzucać „Slow”(wcześniej można zapodać Cancel), potem Surrender, „nukować” i kontrolować dystans pomiędzy przeciwnikiem a Tobą. Na magów rzucamy Cancel/Silence , Surrender i dobijamy czarami ofensywnymi. Jeśli chodzi o Mass PVP to lepiej się nie wychylać zbytnio, starać się nie być stargetowanym bo to najczęściej kończy się śmiercią naszej postaci - nukować „z głową” a nie lecieć przed siebie bo za daleko nie przebiegniemy

Liczy się gra zespołowa, współpraca. Reasumując, PVP nukerem polega głównie na zadawaniu sporych obrażeń oraz unikaniu bezpośrednich starć z wrogiem.
Autor: Inidriel
Poprawki: Marc1n
+ /Reina