SK DD build >TH
Przykładowo.
stwierdzenie tank>>> wszystko jest głupie (stwierdzenie jakakolwiek klasa >>> wszystko byłoby głupie) niemniej jednak w powyższym stwierdzeniu jest dużo prawdy.
DPS SK na DD buildzie jest niewiele gorszy niż TH. Zaraz ktoś napisze, że regularne uderzenia to nie wszystko, że chodzi o blowy, ALE 1. w pve aż tak mega dużo blowów się nie używa, gdyby chciało się używac 1blow - 1mob to z MP się wypstrykamy w 10min (tak, wiem, że istnieje takie cos jak herby i eliksiry) 2. blowy TH i tak nie wchodzą
sam do niedawna miałem na swiom SK -13 str (sklepowe dyes, doom heavy set) i uważałem, że tank nadaje się tylko i wyłącznie do tankowania RB (toczyłem o to zażartą kłótnie z Ryltarem i nie tylko), sprawdziłem na l2calc dps SK na DD buildzie. Okazało się, że niewiele niższy niż DPS AW kolegi. Nie mogłem w to uwierzyc. Przerobiłem mojego SK na DD build. Poprosiłem kolege, żeby włączył aw to zrobimy test.
Ja: SK 65, MJ heavy, Damascus +7focus, +4str/ -4con, buffy PP 66
kolega: AW 64, MJ light, Bloody Orchid +1focus/ SS +5cd (testowaliśmy z obydwoma brońmi), glass canon (zasadniczo tego określenia używa się tylko dla PRa, ale wszyscy wiedzą o co chodzi +4str,+4dex/-8con), buffy od tego samego buffera
klepaliśmy moby w LoA. Nie miał on ani stuna, ani ressistów żadnych.
Biliśmy równocześnie. Pomimo minimalnie niższego dpsa czas zabijania moba mieliśmy b. zbliżony, czasem ja zabiłem szybciej (wszedł sting, na którego AW podczas normalnego pve raczej sobie nie może pozwolic ze względu na gorszy regen mp, wszedł trujący cubic, 1 wszedł vampire cubic), czasem on a czasem różnica była tak mała że aż pomijalna w kalkulacjach.
DPS to nie wszystko. Zrobi się za duży bałagan (mam na myśli sytuacje w której liczebnosc mobów przewyższa 3-4x liczebnosc graczy), kto będzie 'tankował'? Sam często 'tankowałem' AW w LoA (agility brałem ze scrolla, vr dostawałem od WC) i nie było większych problemów, jeśli jednak zrobił się bardzo duży bałagan healer musial mnie leczyc. Prędzej czy później moby przerzucały się na healera. Healer żeby utrzymac się przy życiu tracił połowe MP. Co zrobiłby tank? włączym guard stance, Shield Fortress i utrzymywał moby na sobie, używając greater healing potki i bijąc moby (vr) healer nie musiałby aż tak dużo MP stracic na heal.
Reasumując: tanki nie sa wprawdzie mega uber i mega zabijacy i w ogóle, niemniej jednak twierdzenie, że są zupełnie bezużyteczni i że nie potrafią zabic nikogo to bullshit. Jeśli ktoś nie umie tankiem niekogo zabic to proponuje mu albo zmienic postac albo grę (polecam kierki)
@myha:
Lineage2 w wersji angielskiej wyszedł ok. 3,5roku temu. Co prawda banki zaokrąglają 5 w górę niemniej jednak zaokrąglenie 3,5 do 4lat wydaje mi się troszkę naciągane. (pierwsze prv serwery powstały ok ~3 lat temu, oczywiście mogłeś grac od samego początku na retailu jednak raczej mało prawdopodobne)