Robienie czegoś pomiędzy mija się z celem
Ja drogi Marc1nku długo biegałem z czystym i grało mi sie w nim najlepiej - bardzo dobrze wykonywał swoją funkcję, jaką jest debuffowanie i denerwowanie. Dodając +con robi sie z postaci kaleke niezdolna do zabicia enemy na mniejszym pvp i wtedy albo bsoe albo die... miałem już taką sytuacje biegając z +con i bronia z healthem w starym klanie na x7, gdzie robilem za wlasnie main tanka na rbki, ze po wejsciu LSa (chwała elemental swordowi + mp, którego pozyczyłem od znajomego, że ten LS wszedl ).... nie zdazylem zabic enemy, i to enemy utłukł mnie. Dmg naprawde az tak bardzo sie nie różni, jesli chodzi o +str a czysty ( 50 p atk) to nie az tak duzo. Ja nie lubie miec po prostu zbyt mało hp, a z drugiej strony nie lubie z postaci robic kaleki . Wszystko wyjdzie w praniu - dye sciagalbym dopiero przy 77, wczesniej nie mam zamiaru nic w moich +str dajkach ruszać. +con na 100% nie wchodzi w grę ... Ale wiem jedno, ze czysty SK nie jest taki tragiczny jak mowisz ;P
ciut na to, zeby tankowa "aswell" RB jakto teraz robi Yerin
Jeżeli chodzi o tankowanie, to czysty i delusion z healthem zawsze mi wystarczał - czy to na baiuma czy na cokolwiek innego - ewentualnie miałem dodane +dex, co było lekko głupie z mojej strony, bo poza tym ze szybciej biegałem wokól party z RP (i przez to bieganie miałem mniejszy regen many) nie miałem żadnego z tego bonusu...
Twoje granie ograniczało sie z tego co sam zawsze opowiadałeś, do niesamowitych walk na arenie. Ok, jest to ważne, dobieranie buildu czasami różniącego się o 1pkt statystyki bazowej, ale tylko na Oli, gdzie mamy z tego wymierne zyski. Jednak na chlopski rozum, jest to bez sensu. Nie możesz nic powiedziec o dmg ani o tym jak grac, jeżeli teraz powiedzmy sobie taki SK czysty ma tyle P.atk w rzeczywistości na regularach, jak ma FB150element, co jakby w poprzedniej kronice miał 70 STR bazowego. Masz jakieś odniesienie do tego ? Stykasz się z tym ? Jeżeli tak to chyba na arenie od jakiegoś high lvl nie wyżytego gościa. Najważniejszą myślą w L2 jest to, że wszystko jest dobre, ale
zależy do czego i gdzie. Gdzie Ty sobie wyobrażasz tanka ? Na arenie z wyliczonym mniej więcej DMG od każdej klasy tanków, tak, żeby można było z nimi walczyc ? Ja widze powiedzmy sobie 2 miejsca, gdzie jest tank. Jest to party fighterów i magów(odkrywcze nie?).
W wypadku
pierwszego mamy full buffy dla warriora, z magicznych to pewnie Acumen(który schodzi, bo leci pierwszy, dla reuse CoV)no i czasami Dance of Concentration. Nasz dmg z full elementem i jak się dorobimy to epicami, może nie byc taki śmieszny, szczególnie, że sami w tym party jesteśmy ostatnim celem i HP/CP jest nam najzwyczajniej niepotrzebne. Jeżeli spadnie nam CP, to przez skill AoE albo misslicka...jeżeli to żadna z tych opcji, tzn, że enemy to idioci, albo nasze party zaliczyło właśnie glebę. Nawet spadek CP przez to, że rzuciliśmy Hate jest uznawany jako misslick. Archerem łatwo kontrolowac target, a dagger jak nie stoi zaraz koło tanka, to też raczej widzi, że nagle jego postac skreca...a jeżeli wpada na nas party magów, to już nic nam nie pomoże. +++++STR i ++++DEX(Accuracy+Reuse najważniejszych skilli, czyli Stuna, ważne, bo Stun ma przegięty Reuse, a Rogue przegięte Evasion, a jak już tych Robe userów pomolestujemy, to coś trzeba robic Ajt!? A na HP i na CP radziłbym nie narzekac. Paagrio Fist+Koszulka A grade na CP+BOA6+CoV+Vitality i mamy tone CP i 4y tony HP. Do tego Chant of Protection+Reduce CrtDmg z mastery. HP w takim momencie jest średnio potrzebne.
Druga opcja to party magów. Tam na nic zda nam się STR, na nic Patk i +16 FB+Focus+150element, jak nie mamy Fighter buffów. Prawda jest taka, że dostaniemy może Haste(reuse Arresta/AoE skilli u BD/SwS/Agression)i to na tyle...aaaa Sry, CoV czasami u magów mimo wszystko jest. Tutaj jedyne co nam może się przydac to HP i może Atk. Speed w wypadku SK na Reuse Basha. Dmg robią nukerzy, my mamy możliwie go ściągac na siebie. Dalej mamy tony życia i CP, ale za to dmg jaki dostajemy, a sami możemy zrobic jest drastycznie inny niż w wypadku fighter party. Party magów najczesciej jest gankowane przez party magów, mimo wszystko, gdyż często sa to walki o spota. Mało kiedy jadą po magach archerzy(potrzebny jest Trickster), albo Daggerów(potrzebne jest maksymalne zaskoczenie, a o to cięzko mając radary/kamerki/otwartą przestrzeń). W stosunku do tego ile mamy HP/CP i Mdefa, dostajemy "lżejsze" bułki niż mag i to jest nasz cel. Mimo wszystko, że dostajemy po głowie, musimy starac się trzymac, bo łatwiej jest wyleczyc healerowi jednego tanka, niż 3ech nukerów(ich to więcej się rezuje niż leczy
)Szczególnie że mana jest z nukerami na wagę złota - mage vs mage party mimo tego, że mcrity siadają dośc często, a dużo sie umiera, trwa długo, więc leci dużo rezów i dużo rechargów. Ogólnie +++++CON robi się dlatego, że nie ma uzasadnienia robic +STR, a CON jest. Czasami jak mówiłem przydaje się ten ++++DEX jeszcze, troche szybciej biegniemy na mobilnym UD, troche lepiej Reusuje się Bash, troche lepiej reszta skilli. A bic i tak nie bijemy. Fakt, to przyznam. Mało jest party które mają constant tanka. Zazwyczaj jest to tak, że ktoś wkręca się na pullera, a potem zbiegiem okoliczności wpada do constant. Czym większy + tym większy -. Mage party daje nam napewno opcje wykazania się na długich pvp i ratowaniu pupska jakto z zalożenia robic miał tank, no i do tego wspaniały kox, jednak zarazem stajemy sie tylko supportem, więc z zabijania nici.
Kończąc można wspomniec o jednym. Wnikanie w buildy nie ma sensu, czy jest to +3 DEX, czy +2CON. Albo robisz maxymalne wartości i czujesz różnice, albo robisz małe i autosugestia każe Ci czuc. Mało jest ludzi, co na Oli dopracowuje sobie Buildy, bo mozna to robic, jak ma sie już wszystko, czyli Full Epic, Full Resist S grade set+6, OE Sgrade full element broń/bronie. Wtedy można na czymś takim się skupic, inaczej jest to nie uzasadnione, chyba poprzez nasze "pseudofilozoficzne" teorie. Wspomne jescze o jednej rzeczy. Tank nie jest postacią na ganki bez supportu na plecach, tzn może iśc na gank z daggerem, ale to w 99% dagger dokona tego +1, a nie my, bez względu na to czy będziemy mieli +/- STR/DEX. Tank jest jak archer. Nie ma praktycznie skilli offensywnych, a jeżeli nawet ma, nie sa takie "mocne" jak u archera. Musi miec dużo P.atk+duży critical Rate+Atk.speed+CrtDmg Modificator, żeby coś zabic, a tego bez supportu się nie będzie miało => Zabijanie 1vs1 będzie bardziej śmieszne dla przeciwnika, niż pasjonujące. Porównałem tanka do archera, ale na dobrą sprawę archer pomimo tego, że może miec swojego DB zrobionengo ładnie na element, jeżeli nie ma przewagi sprzetowej na małym PvP, to też robi mało efektowne akcje, a szczególnie w kronikach wcześniejszych, gdzie nie było elementów=dmg był za mały, a opcja zabicia kogoś w normalny sposób, to był wystackowany stun+przewaga buffów i sprzetu. Dla napalonych small pvp gankerów jest Mag i Dagger, ewentualnie jakiś Warrior. Dlatego duża cześc tanków, robi coś takiego sobie na suby, żeby w wolnym czasie polatac po spotach, ale nie jak kaleka, a normalny player.
Dziękuje za uwagę
Napisał się chłopak, zasłużył na małą nagrodę imo
/Fro