@Acid- dziękuję za wyrozumiałość, ja nazywam rzeczy po imieniu.
@Wszyscy -_-, którym brakuje rzeczowych argumentów:
- grałem na ru offie (krótko bo krótko i nie była to gra na tzw. competitive levelu, ale wystarczająco długo, żeby zaobserwować jak działa serwer i jego community, jak już pisałem, odniosłem pozytywne wrażenie)
- gratuluję opierania swojej wiedzy o nowym updatcie na podstawie PTSa. Zaiste, wszyscy macie tutaj wiedzę na poziomie magistra o tym, jak będzie wyglądała gra po wejściu GoDa
- Akurat widzę dużo dyskusji priv vs ru off vs off w działach priv serwerów. Ja tutaj kwestii priv serwerów nie poruszyłem
- To
nie jest dział ru-off, ile z was grało na EU/NA offie?
- Tak się składa, że osiągnąłem w tej grze sporo, widziałem skutki różnych updateów, grałem na różnych serwerach (chyba wszystkich możliwych poza azjatyckimi) i generalnie widziałem wystarczająco dużo, aby wyrobić sobie zdanie. Jeżeli jesteś pokemonem, który łapie wszystko, co ma nową lśniącą powłokę, a tak na prawdę jest odgrzewanym kotletem, to twoja sprawa, ale nie próbuj mi udowodnić, że jestem żałosny.
//////
Poważna część posta:
@Arimas
Za dużo razy się przejechałem na tym, że niechęć, którą próbowałem zanegować i w końcu spróbować tego co od początku nie przypadło mi do gustu, okazała się trafnym przypuszczeniem.
@MastJedi
Jest subtelna różnica między narzekaniem na nowości a wskazywaniem tego, co mi się nie podoba. Poza tym chyba jesteś w stanie zauważyć, że jest olbrzymia różnica między wprowadzeniem 79-80 skilli w interlude, wprowadzeniem nowej rasy w kamaelu (oraz kilka pomniejszych zmian skilli w obu kronikach) od całkowitego przemodelowania systemu party, scalenia klas, wywalenia większości skilli pre 4th class oraz zmiany sposobu rozgrywania clan war?
Dla jednej osoby wprowadzenie do gry kolorowej lokacji jest zrobieniem z gry WoWa, dla drugiej jest to wprowadzenie systemu RvR i sterowania postacią za pomocą WASD. Chyba nie powiesz mi, że obie osoby operują na tym samym poziomie zrozumienia mechaniki rozgrywki.
@Alarion
1) Mógłbym się rozpisać o tym w jakim kierunku pozmieniałbym BD/SWS/WC, ale chyba nie czas i miejsce na to. I tak pewnie wyjdzie z tego posta wall of text. W każdym razie, brak inwencji nie powinien być usprawiedliwieniem tego, że od kilku lat nikt nie jest w stanie wymyślić bardziej interesującej roli dla tych klas.
2) Sam nie wymyśliłbym tych 15 umiejętności, natomiast gry nie tworzy się w pojedynkę- patrz punkt pierwszy. Propos tanków, każdy z nich ma 3 funkcje - DD/CC/Debuffer, każdy z nich jest w czymś lepszy, w czymś gorszy. Imo nie trzeba 15 różnych skilli, aby postacie się od siebie różniły, można te same funkcje przypisać różnym skillom, które inaczej działają, vide- freezing strike, entangle, hamstring.
3) Powiedzmy że to nie jest zależność liniowa, w takim razie znajdź maksimum globalne w takiej funkcji
Imo czasy kiedy doceniało się tylko DD minęły bezpowrotnie, wygrana PvP zależy od całego zespołu. Nigdy nie miałem problemu z docenianiem pracy supportu, nie miałem też problemu z opieprzaniem DDków za brak jakiegokolwiek zgrania, tylko grę na fragi.
A to, że inne postacie są mniej wymagające od cardiego o niczym nie świadczy, w końcu jeśli mamy jakąś różnorodność, to któraś postać musi być najłatwiejsza albo najtrudniejsza w obsłudze. Po to zatrudnia się designerów do pracy nad grą, żeby takie zależności zauważali i starali się je zbalansować.